StoryEditor

TikTok Ads otvorili novú kapitolu marketingu na sociálnych sieťach

15.05.2025, 09:54
  • Autentickosť, neformálnosť, zábava a virálne šírenie obsahu naprieč celým svetom robia z TikToku, unikátny marketingový nástroj s doposiaľ neprebádaným potenciálom.
  • Reklama na TikToku na začiatku roka 2025 zasiahla 24 % dospelej populácie Slovenska.
  • V porovnaní s inými sieťami dokážete na TikToku s rovnakým rozpočtom dosiahnuť lepšie výsledky.
  • Dôležitá je dynamika komunikácie a adaptácia kreatívy pre potreby tejto platformy.
  • Využívanie trendov a autentických formátov, ktoré sú mladým ľuďom blízke pomáha budovať povedomia o značke.
  • Značky a tvorcovia tu dokážu komunikovať uvoľnenejšie a skúšať nové veci, na ktoré by na Facebooku alebo Instagrame nemali odvahu.

TikTok pred pár rokmi nastúpil na scénu ako sociálna sieť pre nenáročnú zábavu násťročných. Jeho publikum však medzičasom dospelo a spolu s ním vyrástol z detských nohavíc aj samotný TikTok. Vplyv platformy stále rastie a jeho marketingový potenciál nemožno prehliadať. Čo o aktuálnom stave TikToku hovoria štatistiky a aké sú aktuálne možnosti využitia tohto média na rejlamné účely z pohľadu špecialistov z brandže?

TikTok na Slovensku

Platforma TikTok sa na Slovensku postupne etablovala ako významný hráč v oblasti sociálnych médií. Podľa aktuálnych dát Dataportal má TikTok na Slovensku 1,07 milióna používateľov, čo predstavuje 21,2 percent používateľskej základne internetu, bez ohľadu na vek. V porovnaní s ostatnými krajinami nášho regiónu sa TikTok na Slovensku presadzuje pomalšie, čo Michal Haman zo spoločnosti Aleph Slovesnko, ktorá u nás zastupuje TikTok, pripisuje väčšej konzervatívnosti slovenskej spoločnosti. „V Maďarsku je penetrácia TikToku zásadne vyššia ako u nás a napríklad v Rumunsku sa počet používateľov TikToku pomerne rýchlym tempom vyrovnáva číslam Facebooku. Na Slovensku sme od toho asi ešte ďaleko,” konštatuje Haman.

Nástup TikTok Ads

Dôležitým míľnikom bolo spustenie TikTok Ads v auguste 2024, čo slovenským marketérom otvorilo nové príležitosti v oblasti digitálnej reklamy. „Prvé dva mesiace boli možnosti nastavenia kampaní limitované. Všetky základné reklamné formáty, ako sú vertikálne videá a carousel posty s fotkami, bolo možné začať využívať až od októbra 2024,” popisuje rozbeh TikTok Ads na Slovensku Haman. Rozšírené možnosti pri tvorbe kampaní sa veľmi rýchlo premietli do čísel. Podľa údajov zverejnených v reporte Digital 2025: Slovakia, potenciálny dosah Tik Tok reklám na Slovensku sa medzi októbrom 2024 a januárom 2025 zvýšil o 71-tisíc používateľov (+7,1 %).

Celkovo tak reklama na TikToku na začiatku roka 2025 zasiahla 24 percent dospelej populácie Slovenska. Podľa názoru Zuzany Filčíkovej, digital client leader v Media and Digital Services, zásah TikToku na slovenskom trhu nie je zďaleka zanedbateľný. Približne 1,2 milióna p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-12 12:29:59 - Feat.: 0 - Title: 7 trendov na sociálnych sieťach, ktoré ovládnu rok 2025 02 - Modified: 2025-02-25 14:47:25 - Feat.: 0 - Title: Instagram prichádza s novinkou: tvorcovia si budú môcť privyrobiť aj na referenciách 03 - Modified: 2024-08-22 11:50:52 - Feat.: 0 - Title: TikTok reklamy sú tu, o Pintereste budeme ešte veľa počuť a značky vo veľkom riešia Snapchat 04 - Modified: 2025-02-19 11:20:01 - Feat.: 0 - Title: Pinterest nielen inšpiruje, ale aj predáva. Jeho potenciál je však nevyužitý 05 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: 0 - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. jún 2025 05:15