StoryEditor

Budúcnosť PR je v AI, no dôležité je nestratiť ľudskosť. Komunikácia bude viac o dôvere

11.07.2025, 09:00
Autor:
redred

Odborníkov z PR brandže sme sa pýtali: Aké sú vaše predpovede pre vývoj v nasledujúcom roku? Ktoré faktory budú podľa vás najviac ovplyvňovať tento vývoj?

  • Gabriel Tóth z New School Communications identifikoval trendy: Masívne nasadenie AI, rastúci dopyt po dôveryhodnosti a potreba úzkej špecializácie.
  • Podľa Diany Dobruckej z Neuropea budú klienti  požadovať rýchlu exekúciu, silné výstupy a jasne merateľný prínos. 
  • Marta Kováčová, Nextina si myslí, že budú čeliť ešte väčšiemu tlaku na rýchlosť, efektivitu a kvalitu.
  • Kateryna Kovaľová z Konektora tvrdí, že značky budú čoraz viac vyhľadávať autentických mikroinfluencerov.
  • Printová verzia ročenky PR agentúry 2025 je vložená do júlového vydania Stratégií, PDF si môžete stiahnuť na konci tohto článku.
image

Dagmar Cvečková

Dagmar Cvečková
CEO
Snowball Communications

Dôležité budú tri veci: schopnosť rozumieť dátam, vedieť ich premeniť na zrozumiteľný príbeh a nestratiť v tom všetkom ľudskosť. Komunikácia bude ešte viac o dôvere, udržateľnosti a empatii – a zároveň o tvrdej práci s faktmi. Tí, čo budú vedieť tieto svety prepájať, budú o krok vpredu. A keď k tomu prirátame efektívne využívanie AI, vzniká z toho nový štandard PR práce.

image

Peter Marčan

Peter Marčan
CEO
ReputationN

Prirodzene najmä vývoj v slovenskej ekonomike, ovplyvnený aj zavádzaním ciel na výrobky zo sektorov, bude tlačiť na rozpočty. Tak ako aktuálnu situáciu pocítia firmy, pocítia ich aj PR a marketingové rozpočty.

 

image

Katarína Remiaš

Katarína Remiaš
CEO
1st CLASS AGENCY

Firmy budú počas roka citlivo sledovať ekonomický vývoj, výsledky konsolidačných opatrení a dianie v USA po prezidentských voľbách. Tieto faktory môžu ovplyvniť PR a marketingové rozpočty a zvýšiť opatrnosť pri plánovaní na ďalší rok. Očakávame väčší dôraz na efektívnosť a zmysluplnosť výstupov.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:34:23 - Feat.: 0 - Title: Tendre sú férovejšie. Ale od ideálneho stavu sme ešte poriadne ďaleko (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-07-02 09:35:41 - Feat.: 0 - Title: Klienti hovoria, že chcú expertov, ale často preferujú agentúry s nižšou hodinovkou. A to aj napriek kvalite výstupu (anketa) 03 - Modified: 2025-07-02 09:36:29 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii 04 - Modified: 2025-07-02 09:37:53 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 05 - Modified: 2025-07-02 09:31:43 - Feat.: 0 - Title: Rok 2025 bude pre agentúry skúškou dôvery a adaptability (Anketa) 06 - Modified: 2025-07-02 09:28:47 - Feat.: 0 - Title: Digitálne agentúry sa musia rýchlo prispôsobovať trendom, technológiám aj meniacim sa podmienkam (Anketa) 07 - Modified: 2025-07-02 09:45:24 - Feat.: 0 - Title: Dostupnosť dát stále rastie, rozhodujúca bude ich kvalita a interpretácia
01 - Modified: 2025-11-10 17:32:06 - Feat.: - Title: Dopyt po OOH je stabilný, atraktivita DOOH sa zvyšuje (Anketa) 02 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty 03 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane 04 - Modified: 2025-09-19 09:21:42 - Feat.: - Title: Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu? 05 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 10:47