Anketa - Trh PR a ekonomické trendy 3. časť
StoryEditorBudúcnosť PR je v AI, no dôležité je nestratiť ľudskosť. Komunikácia bude viac o dôvere
Odborníkov z PR brandže sme sa pýtali: Aké sú vaše predpovede pre vývoj v nasledujúcom roku? Ktoré faktory budú podľa vás najviac ovplyvňovať tento vývoj?
- Gabriel Tóth z New School Communications identifikoval trendy: Masívne nasadenie AI, rastúci dopyt po dôveryhodnosti a potreba úzkej špecializácie.
- Podľa Diany Dobruckej z Neuropea budú klienti požadovať rýchlu exekúciu, silné výstupy a jasne merateľný prínos.
- Marta Kováčová, Nextina si myslí, že budú čeliť ešte väčšiemu tlaku na rýchlosť, efektivitu a kvalitu.
- Kateryna Kovaľová z Konektora tvrdí, že značky budú čoraz viac vyhľadávať autentických mikroinfluencerov.
- Printová verzia ročenky PR agentúry 2025 je vložená do júlového vydania Stratégií, PDF si môžete stiahnuť na konci tohto článku.
Dagmar Cvečková
CEO
Snowball Communications
Dôležité budú tri veci: schopnosť rozumieť dátam, vedieť ich premeniť na zrozumiteľný príbeh a nestratiť v tom všetkom ľudskosť. Komunikácia bude ešte viac o dôvere, udržateľnosti a empatii – a zároveň o tvrdej práci s faktmi. Tí, čo budú vedieť tieto svety prepájať, budú o krok vpredu. A keď k tomu prirátame efektívne využívanie AI, vzniká z toho nový štandard PR práce.
Peter Marčan
CEO
ReputationN
Prirodzene najmä vývoj v slovenskej ekonomike, ovplyvnený aj zavádzaním ciel na výrobky zo sektorov, bude tlačiť na rozpočty. Tak ako aktuálnu situáciu pocítia firmy, pocítia ich aj PR a marketingové rozpočty.
Katarína Remiaš
CEO
1st CLASS AGENCY
Firmy budú počas roka citlivo sledovať ekonomický vývoj, výsledky konsolidačných opatrení a dianie v USA po prezidentských voľbách. Tieto faktory môžu ovplyvniť PR a marketingové rozpočty a zvýšiť opatrnosť pri plánovaní na ďalší rok. Očakávame väčší dôraz na efektívnosť a zmysluplnosť výstupov.
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:34:23 - Feat.: 0 - Title: Tendre sú férovejšie. Ale od ideálneho stavu sme ešte poriadne ďaleko (anketa Stratégií)
02 - Modified: 2025-07-02 09:35:41 - Feat.: 0 - Title: Klienti hovoria, že chcú expertov, ale často preferujú agentúry s nižšou hodinovkou. A to aj napriek kvalite výstupu (anketa)
03 - Modified: 2025-07-02 09:36:29 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii
04 - Modified: 2025-07-02 09:37:53 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí
05 - Modified: 2025-07-02 09:31:43 - Feat.: 0 - Title: Rok 2025 bude pre agentúry skúškou dôvery a adaptability (Anketa)
06 - Modified: 2025-07-02 09:28:47 - Feat.: 0 - Title: Digitálne agentúry sa musia rýchlo prispôsobovať trendom, technológiám aj meniacim sa podmienkam (Anketa)
07 - Modified: 2025-07-02 09:45:24 - Feat.: 0 - Title: Dostupnosť dát stále rastie, rozhodujúca bude ich kvalita a interpretácia
01 - Modified: 2025-11-10 17:32:06 - Feat.: - Title: Dopyt po OOH je stabilný, atraktivita DOOH sa zvyšuje (Anketa)
02 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty
03 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane
04 - Modified: 2025-09-19 09:21:42 - Feat.: - Title: Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu?
05 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa)