Anketa - Trh PR a ekonomické trendy 1. časť
StoryEditorV PR rastie dopyt po merateľných KPIs, digitále a krízovej komunikácii (anketa)
- Trh PR agentúr sa mení. Klienti sa sústreďujú viac na pozitívne vnímanie reputácie svojej značky ako na kvantitu mediálnych výstupov.
- Stratégie pripravili komplexnú prílohu, ktorá mapuje situáciu v PR agentúrach. U lídrov trhu sme zisťovali, ako sa menia rozpočty klientov a druh poskytovaných služieb.
- Peter Gálik z agentúry casual pozoruje, že PR rastie, ale mení sa jeho forma aj miesto v celkovom mixe.
- Diana Dobrucká z Neuropea upotorňuje, že PR nie je len o viditeľnosti, ale aj o hlbokom porozumení značke, ľuďom a spoločenskému kontextu.
- Kateryna Kovaľová z Konektoru pozoruje posun od tradičného PR k silnejšej prítomnosti na sociálnych sieťach cez influencer marketing.
- Martin Mazag z PRime time hovorí, že rozpočty plošne neklesli, ale výrazne sa menili medzi jednotlivými sektormi.
- Printová verzia ročenky PR agentúry 2025 je vložená do júlového vydania Stratégií, PDF si môžete stiahnuť už teraz v tomto článku.
Dagmar Cvečková
CEO
Snowball Communications
U nás bol rok 2024 silný. Vzrástol záujem o obsahovo kvalitné a strategicky vedené projekty – najmä v oblastiach ako zdravotníctvo, regulácie, spoločenská zodpovednosť či odborná osveta. Sme zvyknutí pracovať s témami, ktoré si vyžadujú citlivosť, orientáciu v kontexte aj schopnosť udržať si nadhľad. Naši klienti nám dôverujú pri kampaniach, kde záleží na presnosti aj presvedčivosti – a táto dôvera sa postupne premieta do stabilnejších a dlhodobejších spoluprác. Nemení sa len objem práce, ale jej charakter – menej výstupov, viac premyslených rozhodnutí. A to nám dáva zmysel.
Richard Fides
CEO and Partner
Grape PR
Trh sa vyvíjal stabilne a pokračoval v pozitívnom trende. Takýto priaznivý vývoj zaznamenávame už niekoľko rokov a určite to súvisí aj s celkovým vnímaním PR služieb, ktoré sa v ostatných rokoch zmenili a sú vnímané viac v kontexte podpory pozitívnej reputácie značky a priameho biznisu klientov. Tí čoraz viac žiadajú merateľné KPI, nielen nárast media coverage, ale aj celkový dosah a zásah aj reputačné skóre namiesto tradičných vanity metrics. Práve orientácia na merateľné výsledky a value for money budú aj v nasledujúcom období zohrávať dôležitú úlohu pri rozhodovaní klientov, či a koľko budú ochotní investovať do PR služieb.
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:34:23 - Feat.: 0 - Title: Tendre sú férovejšie. Ale od ideálneho stavu sme ešte poriadne ďaleko (anketa Stratégií)
02 - Modified: 2025-07-02 09:35:41 - Feat.: 0 - Title: Klienti hovoria, že chcú expertov, ale často preferujú agentúry s nižšou hodinovkou. A to aj napriek kvalite výstupu (anketa)
03 - Modified: 2025-07-02 09:36:29 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii
04 - Modified: 2025-07-02 09:37:53 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí
05 - Modified: 2025-07-02 09:31:43 - Feat.: 0 - Title: Rok 2025 bude pre agentúry skúškou dôvery a adaptability (Anketa)
06 - Modified: 2025-07-02 09:28:47 - Feat.: 0 - Title: Digitálne agentúry sa musia rýchlo prispôsobovať trendom, technológiám aj meniacim sa podmienkam (Anketa)
07 - Modified: 2025-07-02 09:45:24 - Feat.: 0 - Title: Dostupnosť dát stále rastie, rozhodujúca bude ich kvalita a interpretácia
01 - Modified: 2025-11-10 17:32:06 - Feat.: - Title: Dopyt po OOH je stabilný, atraktivita DOOH sa zvyšuje (Anketa)
02 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty
03 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane
04 - Modified: 2025-09-19 09:21:42 - Feat.: - Title: Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu?
05 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa)