StoryEditor

Neistota v PR je hnacím motorom pre zodpovednú a intenzívnu komunikáciu

10.07.2025, 09:00
  • Odborníkov z PR brandže sme sa pýtali ako hodnotia uplynulý rok, akéboli sa rozpočty klientov a či došlo k rastu alebo poklesu dopytu po PR službách:
  • René Parák z House of Comms hovorí, že sa ich agentúre podarilo zvýšiť obrat aj napriek rastúcim obavám z ekonomickej recesie.
  • Gabriela Račková z SKPR STRATEGIES popisuje rok 2024 ako turbulentný, no práve neistota bola stimulom pre zodpovednejšiu komunikáciu.
  • Peter Chalmovský z AMI Communications Slovakia tvrdí, že rozpočty klientov rastú, ak klienti cítia pridanú hodnotu a spolupráca sa rozširuje.
  • Veronika Deckerová z Bison & Rose tvrdí, že klienti si čoraz viac uvedomujú, že PR nie je ‘nice to have’, ale kľúčový nástroj dôvery a reputácie.
  • Jana Beerová z LEMUR hodnotí rok úspešne. Napriek znižovaniu rozpočtov sa im podarilo nadviazať nové spolupráce. 
  • Printová verzia ročenky PR agentúry 2025 je vložená do júlového vydania Stratégií, PDF si môžete stiahnuť v tomto článku.
image

Ľubica Turčanová

Ľubica Turčanová
CEO
Black Apple

Osobne som nevnímala, že by klienti viac otvorili svoje rozpočty, aj keď naša agentúra mala minulý rok lepšie čísla. Pribudlo nám skôr viac klientov na projektovú komunikáciu.

 

 

image

René Parák

René Parák
Managing Director
House of Comms

Napriek rastúcim obavám z ekonomickej recesie na Slovensku sa nám podarilo zvýšiť obrat agentúry oproti predchádzajúcemu roku. Nezaznamenali sme znížený záujem klientov o naše služby.

 

 

image

Anna Balíčková

Anna Balíčková
Managing Director CZ & SK
Grayling Slovakia

Minulý rok sme rástli v celom regióne strednej a východnej Európy a teší nás, že s nami zostávajú stáli klienti, ku ktorým sa pridávajú aj noví. V rozpočtoch klientov neevidujeme žiadne výrazné zmeny, skôr vnímame posun do financovania strategických a digitálnych projektov.

 

image

Jana Beerová

Jana Beerová
CEO
LEMUR

 V uplynulom roku sme zažili niekoľko zmien. Hoci sme zaznamenali určité zníženie rozpočtov, podarilo sa nám nadviazať aj viacero nových spoluprác, z ktorých máme veľkú radosť. Popri tom rozvíjame aj naše interné agentúrne projekty, ktoré postupne naberajú na sile.

 

image

Michaela Benedigová

Michaela Benedigová
Managing Director & Partner
Seesame

To, že musíme inovovať a byť vynaliezaví, platí rovnako v časoch, keď rozpočty rastú aj keď klesajú. Čarom dobrej komunikácie je, že dokáže efektívne, ale zároveň variabilne odpovedať na potreby biznisu. V niektorých službách rastieme, v iných stagnujeme, čo je prirodzená vec, keďže pokrývame celú škálu od PR, PA, internej komunikácie a digitálneho marketingu. Naše služby sú dlhodobo postavené na dobrej znalosti marketingovej komunikácie a tiež oblasti podnikania klienta. To nám dáva možnosť odpovedať na zadania novými p...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:34:23 - Feat.: 0 - Title: Tendre sú férovejšie. Ale od ideálneho stavu sme ešte poriadne ďaleko (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-07-02 09:35:41 - Feat.: 0 - Title: Klienti hovoria, že chcú expertov, ale často preferujú agentúry s nižšou hodinovkou. A to aj napriek kvalite výstupu (anketa) 03 - Modified: 2025-07-02 09:36:29 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii 04 - Modified: 2025-07-02 09:37:53 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 05 - Modified: 2025-07-02 09:31:43 - Feat.: 0 - Title: Rok 2025 bude pre agentúry skúškou dôvery a adaptability (Anketa) 06 - Modified: 2025-07-02 09:28:47 - Feat.: 0 - Title: Digitálne agentúry sa musia rýchlo prispôsobovať trendom, technológiám aj meniacim sa podmienkam (Anketa) 07 - Modified: 2025-07-02 09:45:24 - Feat.: 0 - Title: Dostupnosť dát stále rastie, rozhodujúca bude ich kvalita a interpretácia
01 - Modified: 2025-11-10 17:32:06 - Feat.: - Title: Dopyt po OOH je stabilný, atraktivita DOOH sa zvyšuje (Anketa) 02 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty 03 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane 04 - Modified: 2025-09-19 09:21:42 - Feat.: - Title: Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu? 05 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 12:34