StoryEditor

Zaujímavé dáta za prvý polrok 2025: Slovenský e-commerce aj naďalej v raste

17.07.2025, 12:10
Autor:
redred

Aktuálne dáta spoločnosti Upgates ukazujú, že v prvom polroku 2025 trh elektronického obchodu naďalej rastie a to tak z hľadiska počtu objednávok, ako aj celkového obratu v eurách. Pokles priemerného počtu objednávok na e-shop a pokles priemerného obratu e-shopov naznačuje nárast počtu menších hráčov alebo zmeny v nákupnom správaní spotrebiteľov.

Spoločnosť Upgates, ktorá vytvára platformu pre e-shopy zverejnila výsledky slovenského e-commerce za prvý polrok 2025. V porovnaní s prvým polrokom 2024 klesol v aktuálnom roku priemerný počet objednávok na e-shop o približne 2,5 % z 827 na 807. Celkový počet objednávok pritom medziročne narástol o 24,5 %.

„Pokles priemerného počtu objednávok na e-shop pri súčasnom náraste celkového počtu objednávok hovorí o zvyšovaní počtu aktívnych e-shopov. Ide o trend, ktorý dlhodobo naznačujú aj dáta, ktoré pravidelne zverejňujeme – Slováci majú záujem podnikať a mnohí zakladajú e-shopy s cieľom privyrobiť si,“ vysvetľuje Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates.

Obrat vzrástol o pätinu

Pozitívny vývoj zaznamenal aj celkový obrat slovenských e-shopov na platforme Upgates. Ten vzrástol o viac ako 21 % zo 40,2 milióna na 48,8 milióna EUR. Priemerný obrat e-shopov však klesol o takmer 9,5 % z 55 354 na 50 137 EUR.

„Pokles priemerného obratu e-shopov pri súčasnom náraste celej platformy je typickým prejavom rýchlo rastúcich platforiem elektronického obchodu, kde daný priemer znižuje čoraz väčší počet menších e-shopov. Nárast množstva menších hráčov trhu znamená aj tvrdší boj o zákazníka v podobe akcií a zliav, ktorý môže mať vplyv aj na zmenu nákupného správania spotrebiteľov. Ide napríklad o menšie a častejšie nákupy či delenie objednávok a nákupy u špecializovaných predajcov,“ hodnotí Michal Benatzky.

Viaceré kategórie ostali bez výrazných zmien

Medziročne si polepšili kategórie jedlo (+10 %), chovateľské potreby (+8 %), záhrada (+7 %), zlato a tabak (+2 %). Najvýraznejší pokles zaznamenali kategórie nábytok (-17 %), priemysel (-13 %), hobby (-12 %), zdravie (-9 %) a služby (-5 %). Viaceré tradičné segmenty ako auto, drogéria, elektronika, knihy, kvety, obuv, šport, stavebníctvo či tlač zostali stabilné, bez výraznejších výkyvov.

„Celkovo sa elektronický obchod v roku 2025 naďalej rozširuje a diverzifikuje. Z trendov môžeme zdôrazniť rast počtu účastníkov a frekvencií menších objednávok. Oba trendy majú potenciál stať sa kľúčovými aspektmi pre budúci vývoj celého trhu,“ uzatvára Benatzky spoločnosti Upgates.

01 - Modified: 2025-12-02 16:46:52 - Feat.: - Title: Black Friday: eCommerce trh hlási medziročný pokles o 10%, no zďaleka nejde o čierny scenár 02 - Modified: 2025-11-25 10:38:44 - Feat.: - Title: Ako zachrániť e-commercové prepady? Zabudnite na covidové roky, presuňte focus na kreatívu a buďte flexibilní 03 - Modified: 2025-09-22 11:19:07 - Feat.: - Title: Slovenské a české e‑shopy tápajú v dátach a cenotvorbe. Polovica priznáva problémy 04 - Modified: 2025-07-23 09:03:39 - Feat.: - Title: Slovenský e-commerce za 2. kvartál 2025 znovul rástol, skokan inteligentné prstene 05 - Modified: 2024-07-24 09:09:44 - Feat.: - Title: Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:41