Ako sa vaša agentúra vyrovnáva s problematikou dezinformácií a fake news v PR práci?
Mali ste situáciu, keď ste odmietli spoluprácu s klientom z etických dôvodov? Ak áno, ako ste k tejto situácii pristúpili?
Dagmar Cvečková
CEO
Snowball Communications
1. Pre nás je to samozrejmosť a nevyhnutnosť – pracovať s overenými faktmi, neustupovať tlaku na zjednodušovanie reality a komunikovať len to, čo má odborný základ a dlhodobú platnosť. Klienti od nás často dostanú aj menej pohodlné odporúčania, ak vieme, že inak by riskovali svoju dôveryhodnosť. PR dnes nie je len o viditeľnosti, ale najmä o integrite. A tú si nemožno požičať – tú si treba poctivo odpracovať.
2. Áno, niekoľkokrát. Išlo aj o ponuky, ktoré boli lukratívne, pre nás profesionálne veľmi zaujímavé a hodnotné. Napriek tomu sme cítili hodnotový nesúlad, ktorý sa nedal prekryť formou. Nedá sa dlhodobo obhajovať niečo, k čomu nemáme dôveru. Dôvera a vnútorný súlad sú pre nás nevyhnutné.
Richard Fides
CEO and Partner
Grape PR
1./2. Citlivé vysvetľovanie, zdieľanie faktov, trpezlivosť. Toto sú nástroje, ktoré sa nám osvedčili v prípadoch, keď sme narazili na fake news a dezinformácie k téme očkovanie. Výsledky ka...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: 0 - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa)
02 - Modified: 2025-07-23 06:45:00 - Feat.: 0 - Title: AI prináša do PR menej rutiny, viac času pre kreativitu a tvorbu stratégií
03 - Modified: 2025-07-16 08:57:15 - Feat.: 0 - Title: Budúcnosť PR je v AI, no dôležité je nestratiť ľudskosť. Komunikácia bude viac o dôvere
04 - Modified: 2025-07-16 08:58:15 - Feat.: 0 - Title: Značky budú musieť prestať kričať a začať počúvať. Čaká nás veľký tlak na AI a transparentnosť
05 - Modified: 2025-07-16 08:59:43 - Feat.: 0 - Title: V PR rastie dopyt po merateľných KPIs, digitále a krízovej komunikácii (anketa)
06 - Modified: 2025-07-16 09:01:11 - Feat.: 0 - Title: Neistota v PR je hnacím motorom pre zodpovednú a intenzívnu komunikáciu
07 - Modified: 2025-07-28 06:21:32 - Feat.: 0 - Title: AI preniká aj do PR. Odborníci kladú dôraz na transparentnosť, etiku a efektívnosť
01 - Modified: 2025-10-24 12:15:20 - Feat.: - Title: AI vo svete eventov: Bez ľudského zásahu by hrozila uniformita a priemernosť
02 - Modified: 2025-10-23 09:49:20 - Feat.: - Title: Tendre: férový proces je kľúčový pre obe strany (Anketa)
03 - Modified: 2025-07-29 06:41:35 - Feat.: - Title: Etika v PR: Zmyslom komunikácie nie je len získať pozornosť, ale budovať dôveru
04 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa)
05 - Modified: 2025-07-23 06:45:00 - Feat.: - Title: AI prináša do PR menej rutiny, viac času pre kreativitu a tvorbu stratégií