StoryEditor

Etika v PR: Zmyslom komunikácie nie je len získať pozornosť, ale budovať dôveru

29.07.2025, 08:41
Autor:
redred
  • Zisťovali sme, ako sa v slovenských PR agentúrach vyrovnávajú s problematikou dezinformácií a fake news. 
  • Petra Jamrichová z Nextina upozorňuje, že v dnešnom pretlaku obsahu nestačí len hovoriť pravdu – musí byť aj zrozumiteľná a konzistentná.
  • Kateryna Kovaľová vraví, že v Konektore aplikujú princípy fact-checkingu a pri využívaní AI nástrojov kladú dôraz na overovanie výstupov a ľudský dohľad.
  • Štefan Vadocz z Neopublic vníma ako hrozbu sofistikované techniky manipulácie, ktoré sa vyvíjajú a narastajúcu polarizáciu spoločnosti.
  • Veronika Deckerová z Bison & Rose konštatuje, že ak niečo nevedia overiť, nemôžu to šíriť.
  • Printová verzia ročenky PR agentúry 2025 je vložená do júlového vydania Stratégií, PDF si môžete stiahnuť na konci tohto článku.

Ako sa vaša agentúra vyrovnáva s problematikou dezinformácií a fake news v PR práci? Túto otázku sme položili zástupcom PR agentúr. A sú ich odpovede. 

"Dezinformácie a fake news nás frustrujú," hovorí Gabriela Račková z SKPR Strategies. "Klient, ktorý by bol z kategórie neetických, nás ešte, myslím, ani neoslovil," doplnil Peter Chalmovský z AMI Communications. Keďže majú za sebou kampane pre Mier Ukrajine, Ligu za duševné zdravie či očkovaciu kampaň Vakcína je sloboda, s takýmto portfóliom ich neoslovujú spoločností, ktoré by museli odmietať z etických dôvodov. 

"Dezinformácie, polopravdy a manipulácia s faktmi sú bežnou súčasťou komunikačného prostredia. Preto dnes s klientmi aktívne pracujeme na prevencii – vedieme s nimi otvorený dialóg o rizikách, pomáhame im zorientovať sa v citlivých témach a identifikovať momenty, ktoré môžu byť zneužité proti značke," hovorí Diana Dobrucká Neuropea. 

Prečítajte si názory a skúsenosti ďalších lídrov slovenských PR agentúr. 

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 90% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-30 07:45:00 - Feat.: 0 - Title: Etika v PR komunikácii: Integrita a dôveryhodnosť sú cennejšie než krátkodobý zisk 02 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: 0 - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa) 03 - Modified: 2025-07-18 09:59:00 - Feat.: 0 - Title: Krízová komunikácia z pohľadu PR: Vyžaduje si jazyk, ktorý veci upokojí, nie vyhrotí 04 - Modified: 2025-07-16 08:58:15 - Feat.: 0 - Title: Značky budú musieť prestať kričať a začať počúvať. Čaká nás veľký tlak na AI a transparentnosť 05 - Modified: 2025-07-16 08:57:15 - Feat.: 0 - Title: Budúcnosť PR je v AI, no dôležité je nestratiť ľudskosť. Komunikácia bude viac o dôvere 06 - Modified: 2025-07-16 09:01:11 - Feat.: 0 - Title: Neistota v PR je hnacím motorom pre zodpovednú a intenzívnu komunikáciu 07 - Modified: 2025-07-16 08:59:43 - Feat.: 0 - Title: V PR rastie dopyt po merateľných KPIs, digitále a krízovej komunikácii (anketa)
01 - Modified: 2025-10-24 12:15:20 - Feat.: - Title: AI vo svete eventov: Bez ľudského zásahu by hrozila uniformita a priemernosť 02 - Modified: 2025-10-23 09:49:20 - Feat.: - Title: Tendre: férový proces je kľúčový pre obe strany (Anketa) 03 - Modified: 2025-07-30 07:45:00 - Feat.: - Title: Etika v PR komunikácii: Integrita a dôveryhodnosť sú cennejšie než krátkodobý zisk 04 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa) 05 - Modified: 2025-07-23 06:45:00 - Feat.: - Title: AI prináša do PR menej rutiny, viac času pre kreativitu a tvorbu stratégií
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 12:09