Cez slovenské kolo sa dostal až do globálnej súťaže v Cannes. A tu sú jeho zážitky a postrehy.
Tento pocit som mal po celý čas, aj v ten večer vyhlásenia výsledkov. Keď zaznelo meno víťaznej práce ani sme si neuvedomili čo sa stalo, až kým na nás nepadli pohľady zúčastnených. Vlastne mi to začalo dochádzať až časom a s blížiacim sa dátum odchodu do Cannes.
Brief nebol len o včielke Maji
Že vraj záchrana planéty začína pri tých najmenších hrdinoch. Až do prezentácie briefu som si to neuvedomil. Aj keď ma prekvapila téma zadania, boli sme odhodlaní sa do toho pustiť naplno. Po skončení briefu sme sa s Gabčou rozhodli že najlepšie sa nám bude vymýšľať v kľude na terase nášho ubytka. Nechceli sme ísť do prvoplánových vecí s ktorými by možno prišlo veľa tímov, a v konečnom dôsledku zopár ich tam aj bolo. Tak sme si povedali že to necháme na ďalší deň, a urobili sme dobre.
Prišli sme s nápadom využiť moment ktorý sa stal len nedávno, a to priamo tu v Cannes kde moment na červenom koberci narušila včela, či už bola divoká alebo medonosná sa nikdy nedozvieme. Väčšinu času sme sa doťahovali kde, ako, prečo, a aký headline použiť. Toto nám zabralo 70% z celkovej tvorby pretože nápad a exekúcia bola silná a jasná. Tu sa chcem poďakovať všetkým ktorý nám dali pozitívny feedback na našu prácu (a že ich bolo niekoľko aj z iných agentúr).
Aké to bolo byť v Cannes?
Najväčší problém s ktorým som bojoval nebol brief, ale teplo, na mňa až príliš, takže slová klasika „Svět není jen samý slunce a duha“ (Rocky Balboa) v tomto prípade neplatia pretože slnko v Cannes je stále, dúha občas. Prednášok toľko že všetky sa stihnúť nedajú, ľudí že ak sa s niekým spoznáte, tak na ďalší deň sa predstavíte znovu. Zážitkov a skúseností neúrekom. Ale úprimne môžem zhodnotiť že tento festival je to čo vo svojom živote potrebuje zažiť každý jeden kreatívec.
Prirovnal by som to k finále Ligy majstrov, najlepší z najlepších sa stretli na jednom mieste kde zabojujú o to aby sa navždy zapísali do histórie. Vidieť tak skvelé práce z celého sveta, vypočuť si prednášky od úspešných a uznávaných ľudí z brandže vás motivuje k tomu že toto je to, prečo to robíte.
Ďakujem za úžasných ľudí ktorých som tam spoznal, celú našu Slovenskú výpravu s ktorou som sa mohol bližšie zoznámiť a tie skvelé momenty ktoré som tam zažil, ˇĎakujem Gabike že to so mnou vydržala. Našej agentúre MullenLowe GGK za podporu, a KRASU za super organizáciu. A nakoniec, ako vraví Ektor „Jednou to budem mít“, verím že na rok je to naše.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
Slovenská sporiteľňa
Telekom
TV JOJ
365.bank
Tesco
Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.

