StoryEditor

E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité?

08.08.2025, 08:47
Autor:
redred

Až 80 % Slovákov nakupuje online už naozaj všetko. Od potravín cez lieky, kozmetiku či elektroniku až po nábytok a veľké spotrebiče. Prieskum agentúry 2muse zmapoval preferencie Slovákov pri nákupoch na e-shopoch.

image

Viktória Kajanovičová

Viktória Kajanovičová
marketingová konzultantka
2muse

Prítomnosť lacných čínskych alternatív ako Temu alebo Shein výrazne ovplyvňuje nákupné správanie Slovákov a celkový e-commerce trh. Ich cenám i poštovnému zadarmo je náročné konkurovať, v popularite sa za krátky čas vyrovnali u nás roky etablovaným značkám a ľudia na nich nakupujú v priemere oveľa častejšie než u európskej konkurencie. Ekologickosť nákupu v našej spoločnosti, zdá sa, nehrá rolu.


3/4 respondentov nakupujú online aspoň raz mesačne.

58 % Slovákov a Sloveniek nakupujúcich online nakupuje aj cez internetový obchod, aj cez mobilnú aplikáciu.

48 % nakupujúcich online sa snaží nakupovať výhodne a radšej si počkajú na výhodnejšiu cenu

82 % online zákazníkov si myslí, že zľavy pri špeciálnych udalostiach sú často vytvorené umelo a nie sú výhodné.

73 % zákazníkov označilo možnosť platby kartou za dôležitú, čo je najviac spomedzi všetkých platobných metód.

59 % ľudí nakupujúcich online využíva doručenie kuriérom na adresu, v podobnej miere využívajú aj vyzdvihnutie tovaru vo výdajných boxoch.


image

Top 5 dôležitých vybraných faktorov pri nákupe na e-shope.

image

Top dôležitých špeciálnych funkcií pri nákupe na e-shope.

image

Top 5 podporená znalosť e-shopov - zmiešaný tovar

image

TOP 5 podporená znalosť e-shopov - móda

image

Využívanie špeciálnych zliav.

image

Preferovaní dopravcovia.

image

Atraktivita cenových zvýhodnení pri nákupe na e-shope


O prieskume

Dáta pochádzajú z projektu agentúry 2muse s názvom Ako sa pripraviť na peak season v e-commerce?, ktorého súčasťou bol kvantitatívny online prieskum realizovaný cez 2muse online panel, na reprezentatívnej vzorke populácie N = 1 017. Zber dát prebiehal v období 12. – 19. 5. 2025. Prieskumné dáta boli v rámci projektu doplnené o digitálne správanie a analýzy.

01 - Modified: 2025-06-25 08:29:44 - Feat.: 0 - Title: Plytvanie potravinami: tretina Slovákov vyhadzuje jedlo každý týždeň 02 - Modified: 2025-03-27 08:22:33 - Feat.: 0 - Title: Slováci oceňujú odklon od plastových obalov 03 - Modified: 2025-04-27 06:17:13 - Feat.: 0 - Title: Gastro prechádza transformáciou. Rastie záujem o menšie bistrá, food trucky a pop-up podniky 04 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: ESG reporting sa stáva bežnou súčasťou správ top firiem
01 - Modified: 2025-10-22 07:00:00 - Feat.: - Title: Rozšírená realita mení nákupné správanie a zážitok spotrebiteľov 02 - Modified: 2025-10-17 06:55:15 - Feat.: - Title: Spotrebiteľský sentiment = opatrnosť a obavy 03 - Modified: 2025-09-10 15:14:00 - Feat.: - Title: V AI vidíme skôr pomocníka než hrozbu 04 - Modified: 2025-09-05 16:57:36 - Feat.: - Title: Retail na sociálnych sieťach: Lidl kraľuje TikToku, Coopu roky fungujú Bača a Honelník, Kaufland experimentuje s Pinterestom 05 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: - Title: ESG reporting sa stáva bežnou súčasťou správ top firiem
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 03:23