marketingová konzultantka
2muse
Prítomnosť lacných čínskych alternatív ako Temu alebo Shein výrazne ovplyvňuje nákupné správanie Slovákov a celkový e-commerce trh. Ich cenám i poštovnému zadarmo je náročné konkurovať, v popularite sa za krátky čas vyrovnali u nás roky etablovaným značkám a ľudia na nich nakupujú v priemere oveľa častejšie než u európskej konkurencie. Ekologickosť nákupu v našej spoločnosti, zdá sa, nehrá rolu.
3/4 respondentov nakupujú online aspoň raz mesačne.
58 % Slovákov a Sloveniek nakupujúcich online nakupuje aj cez internetový obchod, aj cez mobilnú aplikáciu.
48 % nakupujúcich online sa snaží nakupovať výhodne a radšej si počkajú na výhodnejšiu cenu
82 % online zákazníkov si myslí, že zľavy pri špeciálnych udalostiach sú často vytvorené umelo a nie sú výhodné.
73 % zákazníkov označilo možnosť platby kartou za dôležitú, čo je najviac spomedzi všetkých platobných metód.
59 % ľudí nakupujúcich online využíva doručenie kuriérom na adresu, v podobnej miere využívajú aj vyzdvihnutie tovaru vo výdajných boxoch.
O prieskume
Dáta pochádzajú z projektu agentúry 2muse s názvom Ako sa pripraviť na peak season v e-commerce?, ktorého súčasťou bol kvantitatívny online prieskum realizovaný cez 2muse online panel, na reprezentatívnej vzorke populácie N = 1 017. Zber dát prebiehal v období 12. – 19. 5. 2025. Prieskumné dáta boli v rámci projektu doplnené o digitálne správanie a analýzy.

