Ako hodnotíte úroveň Employer Value Proposition firiem pôsobiacich na Slovensku? V čom sa približujú svetovej úrovni a kde naopak vidíte rezervy?
Úroveň Employer Value Proposition (EVP) na Slovensku sa v posledných rokoch citeľne zlepšila. Kým ešte pred piatimi rokmi bolo potrebné firmám vysvetľovať, čo EVP znamená, dnes už takmer každý skúsený HR špecialista s týmto konceptom pracuje. Employer branding získava čoraz väčšiu pozornosť nielen v HR oddeleniach, ale aj u manažmentu, ktorý investuje do rozvoja interných procesov, prieskumov, EVP aj kvalitnej externej komunikácie.
Pozitívne je, že viaceré spoločnosti už pristupujú k EVP ako k strategickému nástroju, ktorý ovplyvňuje nielen nábor a udržanie talentov, ale aj reputáciu značky ako takej. Stavajú ho na reálnych insightoch, aktívne počúvajú zamestnancov a sú odvážnejšie v budovaní vlastnej identity a kultúry. Zároveň sa čoraz častejšie objavuje snaha o autenticitu a diferencovaný príbeh, čo je kľúčové pri odlíšení sa na trhu.
Dobrým príkladom je ESET. Značka, ktorá kombinuje jasné technologické líderstvo s ľudskosťou a autentickým príbehom. Ich hodnotové ukotvenie a spoločenský presah sú presne to, čo slovenskému trhu často chýba. Rovnako tak značka LIDL, ktorá ukazuje ako sa dá employer branding budovať trpezlivo a dôsledne. V ich prípade vnímam značku ako férového a stabilného zamestnávateľa, čo potvrdzujú aj každoročné ocenenia Najzamestnávateľ. Na druhej st...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

