Mladí dnes bežia za proteínom, superfoods a trendovými doplnkami výživy, často však prehliadajú to, čo majú doma: slovenské mliečne výrobky plné bielkovín, vitamínov a minerálov. Práve to bola výzva pre reklamnú agentúru JANDL, ktorá stojí za rekordnými mliečnymi raňajkami na festivale Grape. Cieľom eventu bolo dostať sa k mladej cieľovke a ukázať jej, že slovenské mlieko, jogurty či kefír sú tou najlepšou voľbou na raňajky plné proteínu.
Agentúra spolu so slovenskými prvovýrobcami a spracovateľmi mlieka – Slovenskou mliečnou rodinou pripravila nekonečný stôl plný čerstvého mlieka, bryndze a tvarohu, cez syrové špeciality ako korbáčiky či parenice, až po jogurtové nápoje, acidká, kefír a nechýbali ani delaktózované mliečny výrobky. Každý výrobok bol starostlivo vybraný nielen kvôli chuti, ale aj preto, aby mladí pochopili, že za kvalitným mliekom stojí slovenský farmár a mliekar, tradícia a udržateľnosť.
„Tohtoročná športová téma festivalu Grape nám pekne nahrala. Proteíny patria k športu ako spotené pazuchy k letnej MHDčke, nie vždy je to gustiózne, ale bez toho to nie je ono. Práškové proťáky sú často pité s nechuťou, preto sme chceli našu cieľovku zasiahnuť tematicky a ukázať im, že poctivé čerstvé slovenské mliečne výrobky plné chuti, minerálnych látok, vitamínov a bielkovín chutia od začiatku do konca,“ povedala o koncepte copywriterka Soňa Čásárová.
Raňajky od Slovenskej mliečnej rodiny držia desaťročný rekord z roku 2015, kedy si viac ako 500 ľudí, rovnako na festivale Grape, sadlo za jeden stôl a hodovali. Vytvorili tak historický slovenský rekord najväčšej účasti na mliečnych raňajkách. Ale rekordy sú na to, aby sa prekonávali a na počesť desiateho výročia rekordu prišiel čas zabojovať znovu o víťazstvo.
Výsledok bol ohromujúci, 734 návštevníkov festivalu si sadlo za jeden stôl a začalo deň slovenským proteínom od 15 overených slovenských mliečnych značiek. Nadšenie z obrovskej nádielky mliečnych výrobkov aj z kravského merchu MOO GANG sa dalo krájať. Event dopadol nad očakávania: rekord prekonaný, hladní najedení, slovenské mliečne značky doručené a klient potešený.
Podľa agentúry je event dôkazom, že slovenské výrobky môžu byť cool, ak im dáme príbeh, zážitok a kontext. Raňajky ako krava! na festivale Grape ukázali, že keď sa spojí dobré načasovanie s kvalitou výrobkov, mladí sa radi nechajú nadchnúť. Takto sa Slovenská mliečna rodina stala hviezdou sobotného rána na festivale a kampaň dokázala, že tradičné slovenské výrobky dokážu zaujať aj generáciu, čo neznáša reklamu.
Vizitka kampaneNázov kampane: Raňajky ako krava!
Klient: Slovenská mliečna rodina
Reklamná agentúra: JANDL
Strategy: Adam Šoch
Creative Director: Alexandru Strimbeanu
Creative Team Leader: Lukáš Fecko
Art Director: Zlata Golecová
Copywriter: Soňa Čásárová
Event Manager: Zuzana Mikulášová
Socia Media Specialist: Matej Lacena
Social Media Manager: Júlia Šufliarska
Account Manager: Veronika Havierová, Tomáš Čermák

