StoryEditor

Potravinovým reťazcom na sociálnych sieťach funguje autenticita, relevancia a angažovanosť

05.09.2025, 09:31
  • Sociálne siete sa stali kľúčovým kanálom supermarketov – spájajú ľudskú kreativitu s technológiami umelej inteligencie a hľadajú rovnováhu medzi autenticitou a efektivitou.
  • Profesionálne social media tímy dnes tvoria a optimalizujú obsah s dôrazom na špecifiká každej platformy.
  • Instagram, TikTok či LinkedIn si vyžadujú odlišné prístupy, formáty a cielenie.
  • Autenticita a prirodzenosť obsahu sa stali rozhodujúcim faktorom pre dôveru zákazníkov a lojalitu k značke.
  • Influencer marketing prináša vyššiu angažovanosť a efektívnejšie oslovuje mladšie publikum.
  • Umelá inteligencia pomáha s generovaním textov, vizuálov či analýzou dát.
  • Podrobné odpovede jednotlivých reťazcov na tému sociálne siete a community management nájdete v tomto článku: Retail na sociálnych sieťach: Lidl kraľuje TikToku, Coopu roky fungujú Bača a Honelník, Kaufland experimentuje s Pinterestom

Pri tvorbe obsahu na sociálnych sieťach sa spoliehajú hlavne na ľudskú kreativitu, priznávajú však, že s obsahom im už dnes výrazne pomáha umelá inteligencia. V nasledujúcom článku sa snažíme nahliadnuť do ekosystému účtov na sociálnych platformách najväčších reťazcov. Tie okrem masívnych investícií do tradičných médií zásadne spendujú aj do Instagramu, Facebooku či TikToku.

image

Retail na sociálnych sieťach: Lidl kraľuje TikToku, Coopu roky fungujú Bača a Honelník, Kaufland experimentuje s Pinterestom

Prispôsobovanie obsahu

Pred pár rokmi bolo využívanie sociálnych médií firmami často skôr formálne – ako doplnok k webu či marketingu. Dnes sa situácia radikálne zmenila: podľa analýzy portálu Corporate Social Media v roku 2014 využívalo Facebook či YouTube približne 58 percent firiem, zatiaľ čo v roku 2021 už takmer 92 percent marketingových pracovníkov v korporáciách pracovalo so sociálnymi sieťami denne. Trend sa posunul k profesionálnemu využívaniu so špecializovanými social media tímami, koordináciou medzi oddeleniami a kreatívnymi kapacitami. „S komunikáciou na sociálnych sieťach sme začínali v roku 2013. Dnes je trochu úsmevné vidieť naše príspevky z tých čias. Aj sami si vďaka tomu uvedomujeme, kam sme sa posunuli. Veľa vecí sa zmenilo a komunikácia na sociálnych sieťach je už dnes pevnou súčasťou mediamixu a občas aj hlavným kanálom, pracujeme s targetingom, optimalizujeme, plánujeme... To, čo sa nezmenilo, je tím, ktorý sa podarilo u nás na marketingu vybudovať ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-06 14:20:02 - Feat.: 0 - Title: Internet má novú teóriu o logu Lidl. Aj vy v ňom vidíte psa, ktorý hrá na klavíri? 02 - Modified: 2025-07-01 15:13:22 - Feat.: 0 - Title: Raketový rast na TikToku. Profil Lidl Slovensko má už 340 tisíc sledujúcich 03 - Modified: 2025-06-18 12:38:18 - Feat.: 0 - Title: Tesco získalo ocenenie Via Bona za zodpovednosť. Otvára tému, ktorá je tabu 04 - Modified: 2025-08-22 10:25:01 - Feat.: 0 - Title: Separ, šport a nedočkavá mládež: Kaufland spúšťa piaty ročník projektu K Park 05 - Modified: 2025-03-17 10:45:30 - Feat.: 0 - Title: BILLA: Chceme, aby zákazníci zažili, ako výhodne sa nakupuje s našou apkou 06 - Modified: 2025-01-03 09:12:27 - Feat.: 0 - Title: Love brand: Ako si značky získavajú srdcia Slovákov
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2023-08-15 07:15:20 - Feat.: - Title: Snapchat prišiel s novinkou, ktorá odhalí nočný život užívateľov v exkluzívnom obsahu 03 - Modified: 2023-08-10 13:23:47 - Feat.: - Title: Ukážte svoje zlyhania a pády. Aj tie pomáhajú budovať osobnú značku 04 - Modified: 2017-04-19 11:05:04 - Feat.: - Title: Facebook vsádza na rozšírenú realitu. Mix reálneho a digitálneho života umožní nová aplikácia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. december 2025 09:41