Pri tvorbe obsahu na sociálnych sieťach sa spoliehajú hlavne na ľudskú kreativitu, priznávajú však, že s obsahom im už dnes výrazne pomáha umelá inteligencia. V nasledujúcom článku sa snažíme nahliadnuť do ekosystému účtov na sociálnych platformách najväčších reťazcov. Tie okrem masívnych investícií do tradičných médií zásadne spendujú aj do Instagramu, Facebooku či TikToku.
Prispôsobovanie obsahu
Pred pár rokmi bolo využívanie sociálnych médií firmami často skôr formálne – ako doplnok k webu či marketingu. Dnes sa situácia radikálne zmenila: podľa analýzy portálu Corporate Social Media v roku 2014 využívalo Facebook či YouTube približne 58 percent firiem, zatiaľ čo v roku 2021 už takmer 92 percent marketingových pracovníkov v korporáciách pracovalo so sociálnymi sieťami denne. Trend sa posunul k profesionálnemu využívaniu so špecializovanými social media tímami, koordináciou medzi oddeleniami a kreatívnymi kapacitami. „S komunikáciou na sociálnych sieťach sme začínali v roku 2013. Dnes je trochu úsmevné vidieť naše príspevky z tých čias. Aj sami si vďaka tomu uvedomujeme, kam sme sa posunuli. Veľa vecí sa zmenilo a komunikácia na sociálnych sieťach je už dnes pevnou súčasťou mediamixu a občas aj hlavným kanálom, pracujeme s targetingom, optimalizujeme, plánujeme... To, čo sa nezmenilo, je tím, ktorý sa podarilo u nás na marketingu vybudovať ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

