Tohtoročná kampaň mieri vysoko. Aspoň tak vysoko, ako dokázalo skákať hovoriace auto KITT z legendárneho seriálu KnightRider.
StoryEditor

Retail na sociálnych sieťach: Lidl kraľuje TikToku, Coopu roky fungujú Bača a Honelník, Kaufland experimentuje s Pinterestom

05.09.2025, 10:33
  • Slovenské potravinové reťazce dnes berú sociálne siete ako plnohodnotný marketingový kanál. Každý z nich stavia na inej stratégii:
  • Billa stavia na autenticite a najlepšie jej fungujú súťaže o bežný tovar.
  • Coop Jednota sa opiera o dáta z prieskumov a boduje na TikToku so zábavným obsahom.
  • Lidl využíva široké portfólio platforiem a pre každú má vlastnú stratégiu.
  • Tesco kombinuje edukačný, zábavný aj promo obsah. Najviac interakcií mu prinášajú reels videá a súťaže.
  • Kaufland motivuje ľudí k návšteve predajní cez reels a meme, darí sa mu aj na Pintereste s receptami.
  • Spoločným cieľom je budovať značku a udržiavať aktívnu komunitu.
  • Podrobný článok o social media stratégiách obchodných reťazcov nájdete tu: Potravinovým reťazcom na sociálnych sieťach funguje autenticita, relevancia a angažovanosť

Najväčším potravinovým reťazcom sme položili otázky o ich fungovaní na sociálnych sieťach: 
1. Aké sociálne siete využívate a ako máte nastavenú stratégiu pre jednotlivé platformy?
2. Aký obsah vám prináša najväčšiu interakciu so sledovateľmi?
3. Stretli ste sa s umelo vytvorenými účtami, ktoré by trollovali vaše sociálne siete? Ako s tým pracujete?
4. Máte skúsenosti so zneužívaním vašej značky na platformách?

image

Potravinovým reťazcom na sociálnych sieťach funguje autenticita, relevancia a angažovanosť


Billa Slovensko: Najväčšiu interakciu majú súťaže

  • Instagram 42,3 tisíca
  • Facebook 148-tisíc
  • LinkedIn 5-tisíc
  • TikTok 4,5-tisíc
image

Marek Kravjar

Marek Kravjar
hovorca

1.Na všetkých platformách je naša stratégia založená na autenticite, relevancii a angažovanosti. Vždy sa snažíme poskytovať nielen hodnotný kontent, zároveň chceme zostať verní sami sebe. Dbáme na to, aby sme pre každú platformu použili najvhodnejšie mechanizmy, aby náš obsah rezonoval s konkrétnym publikom a formátom každého kanálu.

2. Spomedzi našich príspevkov majú najvyššiu interakciu súťaže. Najväčší záujem je o tie, kde výhrou je spotrebný tovar. Zaujímavosťou je, že už neplatí, čím drahšia výhra, ako napríklad elektronika, tým väčšia interakcia. Naopak, stáva sa pravidlom, že čoraz viac ľudí sa zúčastňuje súťaží o produktový prierez portfólia značky. Súťaže sú obľúbené najmä na Facebooku. Efektívna je najmä naša komunikácia v spolupráci s našimi ambasádormi a influencerkami, influencermi. Tieto príspevky majú najviac interakcií. Stále platí, že známa tvár má vyššiu kredibilitu ako produktová fotografia či grafika. Týka sa to najmä Instagramu. Na LinkedIne skvelo fungujú príspevky o novootvorených predajniach a technických novinkách, príspevky spoločensko-sociálno-kultúrnej angažovanosti ako podpora rodín v núdzi a podpora mladých športových talentov, partnerstvo a účasť na festivale Pohoda či podpora a partnerstvo Dúhového PRIDE Bratislava.

3. Áno, máme. Väčšina prípadov sa týka spamu, falošných súťaží alebo pokusov o vydávanie sa za inú osobu. Ak sú naše sledovateľky a sledovatelia v ohrození, okamžite konáme – najmä v prípadoch dezinformácií, hanlivého, urážlivého jazyka alebo nenávistných prejavov. Ako súčasť skupiny REWE Group sa zaväzujeme vytvárať on...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-25 07:44:02 - Feat.: 0 - Title: Najnovšia správa IAB Europe o retail médiách odhaľuje trendy, výzvy a príležitosti 02 - Modified: 2025-08-06 14:20:02 - Feat.: 0 - Title: Internet má novú teóriu o logu Lidl. Aj vy v ňom vidíte psa, ktorý hrá na klavíri? 03 - Modified: 2025-05-02 08:47:44 - Feat.: 0 - Title: Šéfka komunikácie BILLA: Agentúra je pre mňa strážcom zdravého rozumu 04 - Modified: 2025-08-22 10:25:01 - Feat.: 0 - Title: Separ, šport a nedočkavá mládež: Kaufland spúšťa piaty ročník projektu K Park 05 - Modified: 2025-04-03 11:10:06 - Feat.: 0 - Title: Marketingový riaditeľ Kauflandu: Všetci hovoria, že sú čerství, kvalitní a lacní. Ale tým sa nikdy neodlíšite 06 - Modified: 2025-05-26 08:22:15 - Feat.: 0 - Title: Menštruačné šaty spustili verejnú diskusiu aj reálnu pomoc pre ženy v núdzi 07 - Modified: 2025-04-02 11:11:50 - Feat.: 0 - Title: Tesco zavádza pokojnú hodinku a online tlmočníka pre nepočujúcich
01 - Modified: 2025-10-22 07:00:00 - Feat.: - Title: Rozšírená realita mení nákupné správanie a zážitok spotrebiteľov 02 - Modified: 2025-08-08 07:40:56 - Feat.: - Title: E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 04:03