Rozširená realita mení nákupné správanie.Dreamstime
StoryEditorRozšírená realita mení nákupné správanie a zážitok spotrebiteľov
Predajcovia v nasledujúcich piatich rokoch celosvetovo investujú približne 20 miliárd dolárov do technológií rozšírenej reality. Ako ju vnímajú slovenskí spotrebitelia?
Andrej Kičura
CEO
MNFORCE
Metaverzum poskytuje spotrebiteľom možnosť prezentovať sa v obchode anonymnejšie a nechať vyniknúť niektoré svoje vlastnosti. Veľké množstvo spotrebiteľov chce zostať rovnakými ako v realite. Prekvapuje pomerne veľké množstvo spotrebiteľov, ktorí chcú v obchode čo najrýchlejšie nakúpiť a ísť preč.
Výhody rozšírenej reality pri nakupovaní online, ktoré spotrebitelia považujú za skutočný a významný prínos:
- 40,3 % – podrobnosti o zložení a spôsobu použitia tovaru.
- 37,8 % – prepojenie s logistickými informáciami, vďaka ktorému bude mať zákazník prehľad o najrýchlejšej dostupnosti a tiež o tom, kde nájde podobné produkty za najlepšie ceny.
- 31,4 % – vyskúšanie nakupovaného tovaru v počítačovom prostredí, napríklad ako bude vyzerať makeup na tvári alebo nový kus nábytku v izbe.
- 24,8 % – predajné prostredie s virálnymi asistentami, ktorí majú omnoho lepšie znalosti ako predajcovia v reálnom obchode a vystupovanie, ktoré zodpovedá prirodzenému správaniu zákazníka.
- 18,6 % – zmena kultúry nakupovania, ktorá bude omnoho viac pripomínať počítačovú hru.
O prieskume
Prieskum o vnímaní rozšírenej reality u slovenských spotrebiteľov realizovala agentúra MNFORCE metódou CAWI v období od 20.6 do 26.6.2025, na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov vo veku 18 +.
01 - Modified: 2025-09-10 15:14:00 - Feat.: 0 - Title: V AI vidíme skôr pomocníka než hrozbu
02 - Modified: 2025-08-08 07:40:56 - Feat.: 0 - Title: E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité?
03 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: ESG reporting sa stáva bežnou súčasťou správ top firiem
04 - Modified: 2025-06-25 08:29:44 - Feat.: 0 - Title: Plytvanie potravinami: tretina Slovákov vyhadzuje jedlo každý týždeň
05 - Modified: 2025-06-19 08:10:21 - Feat.: 0 - Title: Majú maskoty značiek vôbec význam?
06 - Modified: 2025-04-27 06:17:13 - Feat.: 0 - Title: Gastro prechádza transformáciou. Rastie záujem o menšie bistrá, food trucky a pop-up podniky
07 - Modified: 2025-04-14 11:00:00 - Feat.: 0 - Title: Najobľúbenejšie značky. Čo ich definuje?
01 - Modified: 2025-10-17 06:55:15 - Feat.: - Title: Spotrebiteľský sentiment = opatrnosť a obavy
02 - Modified: 2025-09-10 15:14:00 - Feat.: - Title: V AI vidíme skôr pomocníka než hrozbu
03 - Modified: 2025-09-05 16:57:36 - Feat.: - Title: Retail na sociálnych sieťach: Lidl kraľuje TikToku, Coopu roky fungujú Bača a Honelník, Kaufland experimentuje s Pinterestom
04 - Modified: 2025-08-08 07:40:56 - Feat.: - Title: E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité?
05 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: - Title: ESG reporting sa stáva bežnou súčasťou správ top firiem