StoryEditor

First-party dáta sa stávajú novým kapitálom výkonnostného marketingu

30.10.2025, 09:00
Autor:
redred
  • Špecialistov na výkonnostný marketing sme sa pýtali, aké najväčšie výzvy aktuálne riešia.
  • Kľúčovou výzvou je správne a kauzálne meranie výkonu kampaní v prostredí s obmedzeným prístupom k dátam.
  • Vzniká potreba prechodu na first-party dáta, server-side tracking, inkrementálne testovanie a MMM (Marketing Mix Modeling).
  • Nutná je neustála adaptácia v súvislosti s príchodom AI, nových foriem vyhľadávania a zmenami v spotrebiteľskom správaní.
  • Je potrebné nájsť rovnováhu medzi krátkodobým výkonom a dlhodobým brandbuildingom.
  • Viac článkov na túto tému nájdete v ročenke Výkonnostné agentúry 2025, ktorá je vložená do októbrového čísla Stratégií. PDF si môžete stiahnuť v tomto článku
image

Vladimír Cintula

Roiblu
Vladimír Cintula
Head of roiblu

Najväčšou výzvou je adaptácia na meniace sa správanie používateľov – presun od tradičného vyhľadávania (Google) k chatbotom, sociálnym sieťam a video formátom. Klasický Google už nie je „jediným vstupným bodom“. Klienti musia prehodnotiť svoje funnelové stratégie a hľadať nové spôsoby, ako byť prítomní tam, kde sa rozhodovanie reálne deje. Ďalšou výzvou je obmedzená dostupnosť dát – kvôli GDPR, consent manažmentu a zmenám v tracking technológiách (napríklad zánik 3rd party cookies, iOS tracking reštrikcie) je čoraz náročnejšie správne atribuovať výkon kampaní. To si vyžaduje sofistikovanejšie modely merania, ako napr. MMM (Marketing Mix Modeling) alebo incrementality testing, ktoré v Zenith zavádzame naprieč širokým portfóliom rôznorodých klientov.

image

Michal Greguš

Invelity
image

Jakub Gombár

Invelity
Michal Greguš, Jakub Gombár
Co-CEO
Invelity

Jednoznačne dáta a ich manažment. Vidíme, že množstvo značiek stále nemá dobre nastavený zber a správu dát. Súčasne, obmedzenia zo strany regulátorov či prehliadačov prinášajú nové výzvy, na ktoré je potrebné reagovať takme...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-23 09:49:20 - Feat.: 0 - Title: Tendre: férový proces je kľúčový pre obe strany (Anketa) 02 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: 0 - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane 03 - Modified: 2025-09-19 09:21:42 - Feat.: 0 - Title: Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu? 04 - Modified: 2025-07-30 07:45:00 - Feat.: 0 - Title: Etika v PR komunikácii: Integrita a dôveryhodnosť sú cennejšie než krátkodobý zisk 05 - Modified: 2025-07-29 06:41:35 - Feat.: 0 - Title: Etika v PR: Zmyslom komunikácie nie je len získať pozornosť, ale budovať dôveru
01 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty 02 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane 03 - Modified: 2025-10-10 07:32:31 - Feat.: - Title: ADMA pomáha výkonnostným agentúram rásť a získať hlas na trhu 04 - Modified: 2025-10-07 06:43:00 - Feat.: - Title: Cookies tretích strán: Aké sú alternatívy a technológie? 05 - Modified: 2025-10-06 12:04:56 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Pravidlá hry určujú dáta, AI a nové formáty
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 20:51