Televízie vstúpili do druhého týždňa vysielania so svojimi novinkami tohto roka. Uplynulý týždeň odštartovala TV Joj seriál Nový život, proti ktorému Markíza nasadila nové časti Utajeného šéfa, Chart Show a úplnú novinku – reality šou Svadba na prvý pohľad. Od pondelka 13. januára sa k novinkám Markízy pridali aj Oteckovia s novými epizódami.
RTVS uvádza novinky cez víkend, v sobotu má v hlavnom vysielacom čase priestor Zem spieva a v nedeľu nový seriál Hniezdo. Obidve relácie odštartovali úspešne, viac o ich výkonoch sme písali v tomto článku.
Najsledovanejšími programami utorka 14. januára boli hlavné spravodajské relácie komerčných televízií a preteky Svetového pohára v zjazdovom lyžovaní, ktoré výrazne ovplyvnili aj sledovanosť hlavného večerného programu. Víťazná jazda Petry Vlhovej vo Flachau bola jej historicky najsledovanejšími pretekmi.
V najsledovanejšej minúte bolo pri obrazovkách Dvojky až 720-tisíc divákov. Víťazné druhé kolo sledovalo večer v priemere 529-tisíc divákov, prvé kolo, v ktorom naša lyžiarka zajazdila najlepšiu jazdu, si podvečer pozrelo 277-tisíc divákov. Vysokú sledovanosť, 461-tisíc divákov, mal aj minuloročný slalom vo Flachau a tiež víťazné druhé kolo Petry Vlhovej zo Záhrebu, ktoré si 4. januára 2020 pozrelo 449-tisíc divákov.
Celkovo mali v utorok 14. januára najviac divákov Noviny TV Joj, ktoré si pozrelo 650-tisíc divákov starších než 12 rokov, na druhom mieste bolo už spomínané víťazstvo Petry Vlhovej vo Flachau a prvú trojku uzatvorili Televízne noviny Markízy.
Rovnaké poradie v prvej trojke mali relácie aj v obchodnej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov. V nej si pripísali Noviny TV Joj 27,6 percentný trhový podiel, druhé kolo pretekov Svetového pohára 23,2 percenta a Televízne noviny 24,7 percenta.
Z nespravodajských programov boli najsledovanejším programom dňa Oteckovia, ktorí v počte divákov predbehli aj programovú ponuku televízií v prime-time. Druhú novoročnú epizódu Oteckov sledovalo 439-tisíc divákov, prvú si pozrelo 476-tisíc.
V cieľovej skupine 12-54 si Oteckovia pripísali rating rovných 8 percent a trhový podiel 27,3 percenta. Konkurenčná Moja mama varí lepšie ako tvoja dosiahla 11-percentný podiel, Duel a 5 proti 5 si na Jednotke pripísali v tejto cieľovej skupine podiel 10,6 a 10,2 percenta.
Z večernej programovej ponuky vyšiel víťazne Nový život, aj keď s tesným náskokom voči Utajenému šéfovi. Ich sledovanosť však výrazne ovplyvnil úspech Petry Vlhovej vo Flachau.
Piatu časť Nového života si pozrelo 407-tisíc divákov, Utajeného šéfa sledovalo 366-tisíc divákov nad 12 rokov. Jednotka RTVS uvádza v utorkové večery reprízu svojho seriálu Kolonáda, pozrelo si ho 124-tisíc divákov.
V obchodnej cieľovej skupine 12-54 si Nový život pripísal trhový podiel 19,5 percenta, Utajený šéf skončil v tesnom závese s 19,3 percenta.
Zdroj dát: PMT/Kantar Slovakia a televízie