Na Slovensko prichádza holografická reklama. Nové nosiče vonkajšej reklamy umožnia inovatívnu prezentáciu produktov a služieb v HD rozlíšení. Novú sieť HLV (Holographic Light Vitrine) panelov, ktoré vyvíja a prevádzkuje česká spoločnosť HoloMotion Media, prináša na slovenský trh spoločnosť Brand media.
HLV nosiče umožňujú priestorovú holografickú reklamu, vytvárajú zdanie levitujúceho obrazu. V Českej republike sú nainštalované v obchodných centrách v Prahe a pripravujú sa ďalšie inštalácie v krajských mestách a na letisku Václava Havla. Na Slovensku pripravuje spoločnosť Brand Media ich nasadenie v Bratislave a časom aj ich rozšírenie do Košic, Žiliny a ďalších miest.
„Prvé dva HLV nosiče budú nainštalované v Bratislave v horizonte niekoľkých týždňov. Brand Media ako výhradný lokálny zástupca momentálne rieši možnosti so všetkými dôležitými obchodnými centrami, do ktorých plánujeme umiestniť HLV v prvej fáze rozširovania siete,“ hovorí Marián Staráček, COO spoločnosti Brand Media.
HLV reklamný panel však nemusí slúžiť len ako propagačný, ale aj ako informačný a navigačný nosič. „Do budúcnosti počítame s jeho umiestnením na letiskách, autobusových či vlakových staniciach a podobne. Zároveň už teraz vidíme možnosti rozširovania funkcionality, preto je možné, že časom pridáme audio či interaktívne ovládanie recipientami,“ dodáva Staráček.
Využitie holografie v reklame nie je novinka. „Spoločnosť HoloMotion Media využila túto technológiu na nosičoch HLV. Pracujú na princípe vzájomne prepojených 3D LED ventilátorov. Každý z ventilátorov zobrazuje istú časť vizuálu a spolu vytvárajú zobrazovaciu plochu až 111 x 157 cm,“ vysvetľuje princíp fungovania HLV panelov Staráček.
Pozrite si, ako HLV panely fungujú:
Holografiou proti reklamnej slepote
„Veríme, že holografia je budúcnosťou reklamy a osobne sme sa presvedčili, aký obrovský "wow" efekt vzbudzuje. Je to jej veľká výhoda oproti tradičným nosičom. Mnohí máme reklamnú slepotu a citylighty či bilbordy už ani nevnímame. Pri HLV nosičoch, ktoré sú už umiestnené v Prahe, sa neustále zastavujú okoloidúci a so záujmom reklamu sledujú,“ hovorí Staráček o dôvodoch, prečo sa rozhodli priniesť tento typ reklamy na Slovensko. „Holografická reklama vyzerá moderne, sexy a v porovnaní s tradičnými nosičmi má punc exkluzivity,“ dodáva.
Na jednej ploche sa zobrazuje 6 spotov v slučke. „Spoty v HLV majú 10 sekúnd, čo je dostatočne dlhá doba na odovzdanie reklamného posolstva a zároveň dostatočne krátka, aby ho človek, prechádzajúci okolo, dokázal vnímať celé. Garantujeme až 55 prehraní za hodinu,“ vysvetľuje využitie reklamného priestoru Staráček.
Ďalšou z výhod holografických panelov je to, že sú 100-percentne priehľadné, preto nezabraňujú vo výhľade a opticky nezahusťujú priestor. „HoloMotion Media vyrába pohľadovo nielen jedno, ale tiež obojstranné HLV, preto je možné v tom istom čase zobrazovať inú reklamu na oboch stranách, pričom sa opticky navzájom nijak neobmedzujú,“ uzatvára Staráček.