ilustračný obrázok
StoryEditor

PEREX reaguje na analýzu TransparencyBlogu a vyzýva TNS Slovakia na zverejnenie ďalších informácií

14.05.2013, 15:30
Prečítajte si oficiálne stanovisko vydavateľa denníka Pravda, k "zavádzajúcim a nekorektným" informáciám, ktoré zverejnil G. Šípoš na blogu TransparencyBlog pod názvom Viva, TA3 a Pravda zarobili na príchode Fica II.

Prečítajte si oficiálne stanovisko vydavateľa denníka Pravda, k "zavádzajúcim a nekorektným" informáciám, ktoré zverejnil G. Šípoš na blogu TransparencyBlog pod názvom Viva, TA3 a Pravda zarobili na príchode Fica II.

O tom, že Transparency International Slovensko zanalyzoval, aký je rozdiel v zadávaní "štátnej" reklamy medzi Radičovej a Ficovou vládou, sme písali pred troma dňami. Reakcia dotknutých na seba nenechala dlho čakať.

 

Prečítajte si oficiálne stanovisko vydavateľstva PEREX  v plnom znení:

 

 

 

 

Stanovisko spoločnosti  P E R E X, a. s., vydavateľa denníka Pravda, k zavádzajúcim a nekorektným informáciám, ktoré zverejnil G. Šípoš na blogu TransparencyBlog pod názvom Viva, TA3 a Pravda zarobili na príchode Fica II.

 

Dňa 10. 5. 2013 zverejnil Gabriel Šípoš na blogu TransparencyBlog článok, v ktorom sa snažil dokázať, že vybrané médiá profitujú z inzercie zadávanej štátom na úkor ostatných. Šípoš zavádzajúco prezentoval čiastkové údaje, ktoré v negatívnom svetle vykresľujú tie médiá, ktoré mu nie sú po vôli.

 

Týmto článkom opäť ukázal, že je zaujatý a odborne nespôsobilý. Je evidentné, že G. Šípoš nerozumie danej problematike, resp. zámerne publikoval nekorektné a nepravdivé tvrdenia s cieľom poškodiť denník Pravda a spoločnosť P E R E X, a. s.

 

G. Šípoš sa vo svojom článku dopustil dvoch zásadných chýb:

 

1. Selektívny výber zadávateľov inzercie. V Šípošovej analýze tvoria vzorku zadávateľov ministerstvá Slovenskej republiky a sedem vraj najväčších podnikov, pričom p. Šípošovi musí byť jasné, že štátnych zadávateľov reklamy je oveľa viac. Keď si v roku 2011 vydavateľstvo   P E R E X, a. s., vypracovalo obdobnú analýzu inzercie, bolo v nej zahrnutých približne 60 štátnych zadávateľov. Ani takáto vzorka zrejme nie je úplná, ale poskytuje lepší prehľad o tom, kto zo štátnej sféry v médiách komunikoval a aký objem verejných prostriedkov preinzeroval. Aj z toho dôvodu, že medzi nimi možno nájsť organizácie s oveľa vyššími výdavkami na reklamu ako organizácie vybrané pánom Šípošom. Napríklad Štatistický úrad SR pred sčítaním ľudu v r. 2011.

 

2. Selektívny výber médií. Toto je ďalšia zásadná chyba G. Šípoša, ktorý analyzoval štátnu inzerciu iba v jednom titule, pričom viaceré vydavateľstvá majú vo svojom portfóliu ďalšie tituly, ktoré na štátnej inzercii zarobili významné sumy. Už samotný tento fakt vypovedá o úplne iných objemoch inzercie v médiách oproti tým, čo prezentoval G. Šípoš.

 

 

Rozhodujúcim dôkazom, ktorý vyvracia celý článok G. Šípoša, sú údaje z Monitoringu reklamných výdavkov AdEx, TNS SK a analýzy rokov 2010 až 2013, v časoch Radičovej aj Ficovej vlády. Z týchto údajov je jasné, aké tržby v skutočnosti zo štátnej inzercie vydavateľstvá mali a dokazujú, že konštrukcie G. Šípoša sú irelevantné a na ich základe nemožno tvrdiť, kto zarábal či nezarábal na štátnej inzercii v sledovanom období.

 

Keďže medzi spoločnosťami P E R E X, a. s. a TNS SK nedošlo k dohode o zverejnení týchto údajov, ktoré dokazujú, že G. Šípoš nehovorí pravdu, spoločnosť P E R E X, a. s., vyzýva spoločnosť TNS SK, aby sa k celej záležitosti vyjadrila.

 

Rovnako vyzývame TNS SK, aby zverejnila, koľko inzercie získali jednotlivé vydavateľstvá za všetky svoje printové tituly vrátane Petit Pressu, vydavateľa denníkov SME, Korzár, Új Szó a regionálnych týždenníkov MY. Podľa našich interných analýz získal Petit Press od štátnych zadávateľov v rokoch 2010 a 2011 takmer toľko ako vydavateľstvá Ringier Slovakia a Spoločnosť 7 plus dokopy, čo inak znamená viac ako tretinu celkového objemu štátnej inzercie zo všetkých vydavateľských domov.

 

Treba tiež upozorniť na ďalšie príjmy od štátu, ktoré Petit Press získal v rokoch 2011 a 2012 vo forme dotácií od Úradu vlády SR v objeme najmenej 117-tisíc eur. (http://crz.gov.sk/index.php?ID=114394&art_zs2=&art_predmet=&art_ico=&art_suma_spolu_od=&art_suma_spolu_do=&art_datum_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&art_rezort=0&art_zs1=&nazov=&art_ico1=35790253&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5).

 

Ak teda G. Šípoš hovorí o politickom prepojení, je namieste otázka, o čom svedčia tieto údaje o inzercii a dotáciách do titulov Petit Pressu.

 

Článok G. Šípoša so všetkými zavádzajúcimi a nekorektnými informáciami poškodzuje spoločnosť P E R E X, a. s., vydavateľa denníka Pravda, a žiadame, aby boli uvedené na pravú mieru.

 

 

 

Okrem toho sa spoločnosť P E R E X, a. s., ktorá vydáva denník Pravda, ohradzuje proti spochybňovaniu vlastníckej štruktúry spoločnosti P E R E X, a.s. Vlastníkom spoločnosti P E R E X, a. s., je spoločnosť Florena, a. s., ktorej jediným majiteľom je podnikateľ Karol Biermann. Akékoľvek spochybňovanie, podsúvanie a navodzovanie iných súvislostí vážne poškodzuje dobré meno našej spoločnosti a denníka Pravda. Tento útok považujeme za súčasť nekalého konkurenčného boja, na ktorom sa G. Šípoš podieľa.

 

Spoločnosť P E R E X, a. s., prijala právne kroky na ochranu svojho dobrého mena.

 

Ing. Emília FULLOVÁ, člen predstavenstva

Zdroj: mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. november 2024 05:03