Flema je jediná súťaž v Česku a na Slovensku zameraná na mediálne kampane a využitie jednotlivých mediatypov. Vďaka tomu umožňuje porovnanie úrovne mediálneho plánovania a inovatívnych komunikačných stratégií v oboch krajinách. Flema oceňuje najlepší mediálne kampane a kreatívne využitie médií v Česku a na Slovensku. Je to súťaž, ktorá zároveň oceňuje prihlasovateľov i zadávateľov.
Najlepšie využitie TV: Zlatý bažant - Predpoveď počasia, akú nikto nečakal!
Značka: Zlatý Bažant ´73
Prihlasovateľ: Starmedia Co.
Krajina kampane: Slovensko
Pivo inšpirované varným listom zo 73. roku dostalo retro kampaň ako zo 70-tych rokov. Agentúra na jeden deň prerobila divácky obľúbený formát Počasie v hlavnom vysielacom čase trhového lídra. Ten sa storytellingovo doladil sponzoringom ako zo 70-rokov, v ktorom predpoveď počasia uviedla bývalá televízna hlásateľka. Už od rána 9. mája sa upriamila pozornosť v reláciách televízie (Teleráno a Reflex) a na jej online platformách na večerné retro počasie o 20:25. Táto téma žila v médiách aj nasledujúce dni vďaka spontánnemu PR.
Najlepšie využitie tlače: Avon - Prvý zasaditeľný inzerát
Značka: Avon Nutra Effects
Prihlasovateľ: Starcom Mediavest Group
Krajina kampane: Česká republika, Slovensko
Najlepšie využitie digitálnych médií a Najlepšia malá kampaň: Študentská pečať - Čokoláda hraje
Značka: Studentská pečeť
Prihlasovateľ: ZARAGUZA CZ
Krajina kampane: Česká republika, Slovensko