Zamestnanci sú srdcom firmy. A aby firma mohla rásť, musia sa stotožniť s jej hodnotami, dôverovať v silu spoločenstva za stenami budovy a porozumieť informáciám, ktoré sú im servírované. To sa síce ľahko hovorí, ale už ťažšie preklápa do praxe.
A práve tu môže zažiariť interná komunikácia. V posledných rokoch, keď sme nemohli komunikovať podľa zabehnutých vzorcov, obhájila svoju nevyhnutnosť na výbornú. Ako však formulovať posolstvá a doručiť ich vnútri firmy tak, aby boli pochopené správne aj v neutíchajúcom turbulentnom období? Aj o tom je aktuálna špecializovaná príloha. O využití potenciálu komunikácie, či už pri podpore klesajúcej angažovanosti zamestnancov alebo pri interpretácii náročných tém. A že ich dnes máme na stole hneď niekoľko.
Ľudia potrebujú pre tvorivosť pocit bezpečia, obzvlášť v časoch plných zmien a neistoty. Tvrdí to psychológ a kouč Michal Bača, deliac sa o návod, ako ho firmy môžu cez komunikáciu na pracovisku vytvoriť. Miroslava Rychtárechová v rozhovore doplňuje pohľad zo strany vedúcej personálnej manažérky a poukazuje na nutnosť byť autentický viac než kedykoľvek predtým. Ako sa v nových komunikačných polohách cítia lídri?
A sú to hlavne vedúci pracovníci a ich porozumenie internej komunikácii, čo jej môže vydláždiť cestičku k úspechu. Na čom stojí funkčné partnerstvo leadershipu a internej komunikácie, vysvetľuje prezident profesijnej asociácie AICO Martin Onofrej, s ktorým sme nazreli na komunikáciu vo firme ako na systémovú disciplínu.
Inšpiráciu sme vám doplnili aj o prehľad top trendov zo zahraničia. Budú to stále nové technológie, čo určuje smer internej komunikácie v roku 2023?
Zostáva vám -4% na dočítanie.