Spoločnosť Kaufland so vstupom do nového roka definitívne ukončila predaj všetkých jednorazových igelitových tašiek vo svojich predajniach. Dnes tak reťazec svojim zákazníkom ponúka už iba alternatívy šetrnejšie k životnému prostrediu, akými sú viacnásobne použiteľné tašky z biobavlny či z recyklovaného plastu.
S obmedzením jednorazových igelitových tašiek začala spoločnosť Kaufland v roku 2017, kedy vyradila z predaja ich ľahkú a najviac predávanú verziu. V predaji ostali už iba k prírode šetrnejšie jednorazové igelitové tašky s označením Blue Angel, ktoré boli z 80 % vyrobené z recyklovaného plastu. Ročne však počet predaných kusov dosahoval 9 miliónov, čo spoločnosť viedlo k ešte razantnejšiemu kroku, ktorou bola úplná eliminácia akýchkoľvek jednorazových igelitových tašiek z predaja s účinnosťou od 1. januára 2020. Riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Richard Bendík uvádza, že zamedzenie zbytočného plastového odpadu je nevyhnutné, a preto je to aj pre reťazec prioritou. „Budeme radi, ak sa naša vízia o šetrnejšom prístupe k životnému prostrediu stane pre našich zákazníkov inšpiráciou,“ dodáva.
Počas minulého roku stihol Kaufland priniesť do predajní hneď niekoľko opatrení, ktoré v konečnom dôsledku usporia dovedna 77,5 ton nového plastu. „Takmer 50 ton plastu sa ročne ušetrí iba vďaka tomu, že sme z predaja vyradili jednorazové plastové poháre, riady a slamky a nahradili ich ekologickejšími alternatívami,” ozrejmuje ďalej Bendík. Ovocie a zeleninu si zákazníci môžu odniesť už aj v EKO sieťkach z biobavlny a úsporu nového plastu prinášajú aj produkty privátnych značiek Kauflandu s logom Balené zodpovedne, ktoré označuje ekologickejšie obaly.
„V ekologických opatreniach bude spoločnosť Kaufland pokračovať aj v tomto roku. Na trh sme napríklad uviedli kolekciu športového oblečenia Green Fitline pod vlastnou značkou Newletics, ktorá je vyrobená z recyklovaných plastových fliaš,” dodáva Bendík. Reťazec tak naďalej napĺňa svoj záväzok konať zodpovedne vo vzťahu k životnému prostrediu.