Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.09.2018, 11:00

Vieme, ako sa bude volať nový telekomunikačný operátor

Swan/Benestra bude po fúzii používať fialové logo.

Vieme, ako sa bude volať nový telekomunikačný operátor
Zdroj: SWAN/BENESTRA

Hneď po schválení fúzie SWANu a BENESTRY Protimonopolným úradom v apríli tohto roku spoločnosť oslovila agentúry, s ktorými dlhodobo spolupracuje, aby jej pomohli s výberom nového brandu.

„Pracovali sme s tromi alternatívami – úplne nový brand, spojenie oboch brandov, alebo zachovanie len jedného z nich. Napokon sme sa rozhodli budovať spoločný podnik pod značkou SWAN,“ povedal pre Stratégie Roland Kyška, riaditeľ pre marketing a komunikáciu SWAN, a.s. / BENESTRA, s.r.o.

Na otázku, čo bolo dôvodom tohto rozhodnutia Roland Kyška reagoval, že podľa prieskumov, meraní a analýz, by nový podnik musel zaplatiť približne 15 miliónov eur a trvalo by približne štyri roky, kým by pri úplne novom brande dosiahli porovnateľné hodnoty poznateľnosti, ako má dnes značka SWAN.

„Aj keď spoločný podnik, ktorý vznikne po 1. januári 2019, bude druhým najsilnejším telekomunikačným operátorom v B2B segmente, SWAN má dnes 70-tisíc rezidenčných zákazníkov. Práve smerom k nim by bol rebranding mimoriadne náročný a nákladný. Netreba zabúdať ani na to, že by sme zahodili aj výborne fungujúci e-shop na swan.sk a rokmi budované SEO,“ vysvetľuje Roland Kyška.

K zmene však predsalen príde. Tradične modrú farbu v logu SWANu nahradí fialová, ktorá sa doteraz používala len pri komunikácii rezidenčnej línie služieb.

„Fialová farba je spojením dvoch farieb, dvoch energií. Červená vyjadruje teplo a vášeň, modrá racionalitu a spoluprácu. Fialová je preto farbou fúzie dvoch silných a rovnocenných hráčov – SWANu a BENESTRY. Podľa psychológov fialová stimuluje kreativitu a fantáziu, veríme, že tieto kvality budú vlastné aj novej spoločnosti,“ dodáva Roland Kyška.

Nové logo bolo dnes ráno predstavené všetkým zamestnancom.

V novej spoločnosti budú mať 50-percentný podiel dve slovenské investičné skupiny Danubiatel a Sandberg Capital. Do konca roka 2018 budú ešte obe spoločnosti fungovať pod rozdielnymi identitami, od januára už pod jednotnou identitou SWAN.
„Obe spoločnosti už dnes riadi spoločný manažment a vznikli spoločné tímy, ktoré riešia nielen proces fúzie, ale aj nastavenie nového podniku. Už dnes zdieľame siete, využívame spoločnú chrbticovú sieť a pripravujeme spoločné produktové portfólio. Navyše od decembra 2018 sa obe spoločnosti sťahujú do spoločného sídla v novom centre Panorama Business III.“ opisuje proces integrácie finančný riaditeľ Michal Kemeník.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.