StoryEditor

Strategický newsletter: O hejte a štedrosti

13.02.2023, 09:23

A reklame, ktorá láka na "aach". 

Dobrý deň, 

Už dlhšie počúvame, že SPP chce byť lovebrandom a  zelenou značkou. Plynári a ekologickí? Môžeme polemizovať či sa to firme darí, ale na poli marketingu im to ide celkom dobre. Zavŕšením niekoľkoročného snaženia je určite zisk striebornej EFFIE za koncept Čistá energia. Kampaň pripravili s agentúrou Istropolitana Ogilvy (medzitým poznáme už aj výsledky tendra a Istropolitanu nahradila agentúra THIS IS LOCCO). Ako Čistá energia vznikala, čo priniesla a bude pokračovať? 

 

Keď na webe Stratégií zverejníme kompletné výsledky Hodnotenia reklamy, vždy je okolo toho rozruch. Niekto si nevie nájsť svoju reklamu, iný sa pýta na to, ako hlasovali konkrétni porotcovia, ďalší sa dožaduje odomknutia článku. To čo sa ale dialo v uplynulom týždni, dosahovalo úplne iný level. Pre menej znalých iba vysvetlím: Raz za mesiac sa v redakcii Stratégií stretávajú zástupcovia kreatívcov  a zadávateľov. Spolu si pozeráme reklamy, ktoré nám do redakcie poslali agentúry a oni ich obodujú. Po spočítaní hlasov vznikne kompletný rebríček, časť z neho uverejníme v printových Stratégiách a zvyšok na webe. Januárové hlasovanie bolo špecifické a hneď po ňom vznikli dve znepriatelené skupiny: jedna je presvedčená, že agentúry posielajú do hodnotenia všetko čo v posledných týždňoch vyrobili a preto musia počítať aj s kritikou. Druhá skupina hovorí, že porota je zbytočne kritická, nedopraje, hejtuje, škodí. Tak, kde je pravda? S mnohými z vás si už týždeň dopisujem a rozoberáme, ako to teda na hodnotení bolo a prečo porota dávala extrémne nízke známky. Kompletný rebríček z januára si môžete prečítať v tomto článku. Aby ale nepretrvávala zlá nálada, už máme za sebou aj ďalšie hodnotenie. Aj tam sa rozoberali jednotky a dvojky z januára, ale porota sa zhodla, že bude štedrá. Ale o tom si povieme neskôr.... 

Komentár šéfa marketingu Allianz Petra Stopjaka k tejto téme si môžete prečítať TU. 

Copywriterka BigKids Katka Bahurinská dopĺňa svoje postrehy v tomto článku. 

Minulý týždeň sme opäť priniesli informácie o personálnych zmenách vo firmách, nových klientoch aj kampaniach. 

Dedoles rieši svoj ozdravný proces a na pomoc im prišiel nový marketingový riaditeľ. Tak ako v prípade Jána Cifru, aj teraz lovia vo vodách firmy Websupport. 

Naopak, PSS - sa pri voľbe šéfa marketingu pozrela do vlastných radov a tam našla vhodného kandidáta. 

PS: Digital najskôr ohlásili akvizíciu menom Foodpanda a teraz aj nového klienta. Od nového roku pracujú pre Seditu. 

Bánovecká mliekareň alebo MILSY? Tejto dileme je koniec. Firma zavŕšila veľký rebranding a oddnes spúšťa dokonca aj televíznu kampaň. Do televízorov sa vracia po dvadsiatich rokoch. 

V agentúre JANDL si najnovšie pripíjajú aj so značkou Beefeater a ďalšími prémiovými ginmi. 

V MADE BY VACULIK si zase podali ruku s veľkou e-commercovou platformou Shoptet. 

Reklama týždňa

THERME Kúpele Turčianske Teplice menia pozicioning a chcú vyvrátiť status quo, že kúpele sú len pre chorých a starých a prilákať mladšiu cieľovku. O kreatívny koncept sa postarala agentúra Wiktor Leo Burnett a kampaň nazvala  Príďte si aj vy po svoje „aaach“.

image

Príďte si aj vy po svoje „aaach“, pozývajú kúpele Turčianske Teplice

 

Rozhovor týždňa

Slovenskí spotrebitelia sa menia a mení sa aj ich zákaznícke správanie. Viac času trávia na internete (niektorí sú pripojení doslova non-stop) a viac im záleží na spoločenskej zodpovednosti. Na podrobné výsledky veľkého prieskumu Loyal conzoomer 2023 sme sa pozreli s jeho autorom, Marianom Timorackým. Aký je rozdiel medzi generáciami?  Prečo je pre marketérov dôležité neustále pracovať na zlepšovaní zákazníckych skúseností? "Významným spôsobom nákupné správanie ovplyvňuje aj ekonomická situácia. Ukazuje sa, že ľudia sa začínajú správať racionálnejšie, pragmatickejšie, sú viac vnímaví na to, čo sa okolo nich deje," hovorí Timoracký v rozhovore pre Stratégie.  V texte sú odporúčania pre marketérov, za všetky vyzdvihnem iba jedno: "Uspeje iba ten, kto sa sústredí na skutočné potreby zákazníkov a bude mu záležať na ich dobrej skúsenosti." 

image

Veľký prieskum o Slovensku: Míňame úspory, bojíme sa, že nebudeme schopní platiť účty a kúriť. Na jednu vec však nesiahame

 

Tip na tento týždeň

Už v stredu bude spustená registrácia prihlášok do národného kola Young Lions.Ste na to pripravení? 

Želám vám úspešný týždeň, veľa nápadov a správnych a kreatívnych insightov. 

01 - Modified: 2023-02-09 07:49:25 - Feat.: 0 - Title: Príďte si aj vy po svoje „aaach“, pozývajú kúpele Turčianske Teplice
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. október 2024 13:57