StoryEditor

Dostupnosť dát stále rastie, rozhodujúca bude ich kvalita a interpretácia

06.03.2025, 12:39
  • Odborníkov z oblasti výskumu trhu sme sa pýtali na ich vízie pre rok 2025:
  • Darina Imreová z ACRC sa domnieva, že rok 2025 bude o schopnosti mimoriadnej flexibility, agility a marketingu.
  • Jakub Hankovský z Ipsosu konštatuje, že skutočná hodnota sa bude presúvať z hodnoty samotných dát a ich zberu na náklady spojené s ich analýzou a interpretáciou.
  • Július Filo z Go4insight upozorňuje, že bude oveľa ťažšie rozoznať kvalitný prieskum od lacnej napodobeniny.
  • Ďalšie články o trhu prieskumov nájdete v ročenke Marketingový výskum 2025, ktorá je vložená do marcového čísla Stratégií. V PDF formáte je dostupná na stiahnutie v tomto článku
image

Ladislav Csengeri

Ladislav Csengeri
Managing Director
YouGov CP Slovakia

Spoločensko-ekonomická situácia nastoľuje viacero výziev pre spoločnosti aj v roku 2025, či už na globálnom, ako aj na lokálnom trhu. Zrýchľujúci sa svet okolo nás kladie vyššie nároky byť ešte efektívnejším, presnejším v našom rozhodovaní, zároveň však nepoľaviť na presnosti a kvalite. Aj výskum trhu sa musí prispôsobiť tomuto vývoju, a preto kvalita vstupných dát a informácií, presnosť, ako aj správny prístup v analýze a interpretácii bude naďalej zohrávať dôležitú úlohu. Aby sa zistené poznatky v spoločnostiach uchytili a pracovalo sa s nimi efektívne, je dôležité zabezpečiť používateľsky príjemné prostredie aj vďaka rôznym inovatívnym technologickým platformám. A keďže sme stále „len ľudia“, tak aj zaistiť dostatočnú kvalitu a odbornosť servisu pre zadávateľov/klientov.

image

Jakub Hankovský

Jakub Hankovský
Country manager
Ipsos

V dobe, v ktorej veľká časť ľudských interakcií prebieha v online priestore a v ktorej sa aj prieskum trhu a verejnej mienky presúva viac a viac do online sveta, je čoraz väčšie riziko výberu správneho výskumného partnera či riziko rozhodovania na základe nekvalitných či nesprávne interpretovaných dát. Od najbližšieho obdobia očakávam okrem rozsiahlejšieho prieniku umelej inteligencie do oblasti prieskumu trhu najmä čoraz väčší tlak na kvalitu a relevanciu dodávateľov týchto služieb. Skutočná hodnota a cena služieb prieskumných agentúr sa bude presúvať z hodnoty samotných dát a ich zberu do nákladov na ich analýzu a najmä interpretáciu. Čoraz dôležitejšia preto bude schopnosť správneho nastavenia výskumného projektu, výber vhodnej metódy, schopnosť kombinácie rôznych prístupov a najmä vyhodnotenie v kontexte skúmaného problému.

image

Václav Hřích

Václav Hřích
riaditeľ
AKO

V roku 2025 očakávame návrat k niektorým klasickým spôsobom zberu, ako napríklad anketársky prieskum v spojení s online zberom. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-24 10:29:04 - Feat.: 0 - Title: Zber dát sa transformoval spolu s prichádzajúcimi technológiami 02 - Modified: 2025-03-05 10:06:01 - Feat.: 0 - Title: Rastislav Kočan: AI dokáže v prieskume halucinovať a niekedy dáva nezmyselné odpovede 03 - Modified: 2025-02-15 10:00:00 - Feat.: 0 - Title: Prieskumy trhu a verejnej mienky sa menili spolu s dobou, ľuďmi a technológiami 04 - Modified: 2025-02-11 08:22:12 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. marec 2025 09:02