Čo by ste označili za kľúčovú udalosť na trhu prieskumov v uplynulom roku?
Určite je to nástup služieb umelej inteligencie, ktoré sú čoraz dostupnejšie pre všetkých hráčov na trhu. Dostávajú sa do úplne každej fázy procesu realizácie prieskumu. Od prípravy až po reporting.
AI zásadne mení celý trh...
Nástroje umelej inteligencie sú také mocné, že dokážu veľmi zefektívniť a skvalitniť prácu prieskumných agentúr, a tiež zlepšiť výstupy pre klientov. Samotné prieskumné agentúry musia reagovať a prispôsobovať svoje vlastné procesy. Takže to, čo v agentúrach mohlo zabehnuto fungovať mnoho rokov, sa s príchodom AI úplne mení.
Urobme malú SWOT analýzu AI v oblasti prieskumov. Takže silné stránky?
To najjednoduchšie alebo najzákladnejšie, ako sa AI dá využiť, je takzvaný „ďalší prieskumník v miestnosti“. Predstaviť si to môžeme tak, že keď agentúra dostane zadanie od klienta na nový prieskum, je možné sa napríklad spýtať umelej inteligencie: Aké znenie otázok by si navrhol? Aké sú alternatívne možnosti? Čo sa dá ešte doplniť? Čomu sa treba vyhnúť? AI sa dá využiť podobne ako konzultácia so skúseným prieskumníkom.
To je využitie AI vo fáze prípravy prieskumu. A ďalej?
AI sa dá využiť aj pri programovaní dotazníka. Je to oblasť, ktorá sa e...
Zostáva vám 85% na dočítanie.