StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Neefektívne dobrovoľníctvo

Prospešnosť zvyčajne končí darovaním dvoch percent na charitu. Nie je to najúčinnejšia pomoc.

Je pekné, ak sa firmy snažia byť nejako prospešné. Avšak často to končí tým, že venujú 2 percentá nejakej charite (v prípade väčších spoločností vlastnej nadácii). Alebo idú v rámci teambuildingu namaľovať lavičky na detskom ihrisku. Je to však najneefektívnejšia forma pomoci. 

Ktorýsi fotograf sa snažil pomôcť neziskovke, ktorá zachraňovala vtáčiky. Staval búdky, denne zvládol aj tri-štyri. Neziskovka však potrebovala nafotiť kalendár, a keďže nevedela, že má fotografa dobrovoľníka, najala si profíka za peniaze. Keby však fotograf miesto stavania búdiek odfotil čo bolo treba bez nároku na honorár, neziskovka by ušetrila, alebo si mohla za tie peniaze najať majstra, ktorý by tých búdiek zbúchal aj desať za deň.

Ak firma venuje pro bono to, čomu sa venuje pri svojej komerčnej činnosti, často pomôže viac, ako keď dobrovoľníčia jej zamestnanci, alebo daruje peniaze.

V Ekvádore, ktorý je jedinou krajinou, kde má príroda ústavou chránené práva už od roku 2008, požiadali právnikov, aby venovali pro bono hodiny na ochranu prírody pred fabrikami či developermi. Nepýtali si peniaze, ani od nich nechceli, aby sadili semená v lesoparku - chceli to, čo vedia najlepšie. Pozrite si kampaň, ktorá bodovala aj na Cannes Lions:

Kedysi ľudia z firiem vnímali ako hanbu - pomáhať sa má, ale nepatrí sa tým chváliť. Dnes je už doba iná a vašim zákazníkom záleží na tom, či je vaša firma spoločensky zodpovedná. Či pri výrobe produktov neničí prírodu, neprodukuje veľa odpadu, ako sa správa k zamestnancom a či ju zaujíma spoločenstvo či mesto, v rámci ktorého funguje.

Charitatívne a CSR témy sa tak dostávajú do veľkých kampaní. V ostatnej dobe sú však nielen brandované značkou, ktorá ich platí, ale aj organizáciou, ktorá dáva projektu pridanú hodnotu. Pozrite kampaň Axe, v ktorej sa venovala “toxickej maskulinite”:

Je veľmi dôležité, aby sa značka venovala téme, ktorá je relevantná nielen pre jej cieľovú skupinu, ale aj súvisí s predmetom činnosti firmy. V Respecte sme preto v rámci sponzoringu Pohody pripravili pre PSS-ku, ktorá rieši bývanie, projekt, ktorý riešil bývanie. Brigádnici platení PSS-kou vám pomohli postaviť na Pohode stan. Pozrite si, ako to prebiehalo:

01 - Modified: 2018-08-06 10:06:07 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Myslenie na iných 02 - Modified: 2018-08-13 07:13:49 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Logika následkov a adekvátnosti 03 - Modified: 2018-08-27 08:34:03 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Iba odlišní prežijú 04 - Modified: 2018-08-27 09:22:40 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Nečakané príležitosti 05 - Modified: 2018-09-04 13:11:59 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Princíp kontrastu
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. november 2024 10:31