#FaceboookVideo
Udalosťou septembra bolo odhalenie, že si Facebook vymýšľa a hlavne nafukuje počty prehratí videa. To, čo bolo od počiatku jasné a bolo verejným tajomstvom na úrovni “tráva je zelená a nebo modré” je teraz podložené aj oficiálne. Facebook sa kajá, prisľubuje urobiť si vo veciach poriadok. A korporátni marketéri môžu silno dumať, ako zahrať ten skok smerom nadol v koncoročnom reporte.
#Snapchat
Snapchat rozširuje ponuku cielenia reklám cielenia. "Snap audience match" umožní “matchnúť" dáta z existujúceho zdroja, napríklad z e-mailovej databázy s ich "Mobile ID".
"Snapchat brands" umožní cieliť reklamu na tých, ktorí už videli podobný typ obsahu - napríklad fanúškov športu alebo hier.
Zároveň prichádza možnosť “Lookalike” cielenia, ktoré rovnako ako na Facebooku vygeneruje rovnakú vzorku ľudí, ako sú vaši aktuálni fanúšikovia.
Ani LinkedIn nespí, ale rozširuje svoje možnosti v oblasti analytiky výkonnosti reklám - pridáva vstavaný Conversion tracking. Na základe tohto LinkedIn tvrdí, že nemusíte používať tooly tretích strán. A to v čase stupňujúcej sa nevôle marketérov proti gigantom ako Facebook a Google, ktorí taja svoje čísla, potom sa z času na čas prevalí, že si ich domýšľajú / vymýšľajú. No neviem neviem. Zas na druhej strane, hybná sila LinkedInu je na úrovni "Horná Mariková a jej podiel na HDP Európskej únie".
#FacebookCanvas
Facebook prikladá novú možnosť cielenia. A to na používateľov, ktorí videli Canvas Ad. Cielenie sa tak pridáva k stávajúcicm možnostiam cieliť na ľudí, ktorí: a) videli vaše video, b) urobili špecifický lead.
Pinterest túži ušetriť čas marketérom a pridáva “Promo button” k pinom. Ušetriť 10 sekúnd sa môže zdať nič, ale ak ste top media spender, akí sú na Pintereste na Slovensku asi tak dvaja, za mesiac môžete ušetriť aj polhodinu.
#zKategorieVskratke
- Odlepte prelepené kamery na notebookoch, vysielať Facebook Live video budete môcť aj z desktopov a notebookov!
- Instagram finálne vypustil update aplikácie - od dnes si tak môžete ukladať “rozrobené” posty a publikovať ich neskôr.
- Facebook testuje zobrazovanie profilových fotiek pri políčku s počtom lajkov / počtom reactions.
- Telefonáty a videotelefonáty z Messengeru budú na iOS 10 vyzerať ako klasické volania. Presne takto.
- Save the date! Najväčšia Facebook udalosť roka F8 konferencia sa uskutoční 18. apríla. Tentokrát v San Jose.
- Facebook launchuje možnosť posielať videá priamo cez Messenger.
- Periscope prináša novinky pre iOS 10 - možnosť zdieľať video cez iMessage + prichádza autoplay live videí.
- eMarketer odhaduje príjem Snapchatu pre budúci rok na úrovni takmer jednej miliardy dolárov.
A aký je celkový výstup z tohto mesiaca? Bude zaujímavé sledovať silnejúci tlak na gigantov, aby “k sebe” pustili tooly tretích strán, nakoľko dôvera marketérov v čísla, ktoré im giganti dodávajú, kríva na všetky štyri nohy. Ale to je tak, keď ide všetkým “len" o čísla. Pekné babie leto prajem.
Jaro Horváth o sebe:
"Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako Strategy planner / Social media teamleader v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde pre najväčšie slovenské značky hľadám cestičky, ako urobiť reklamné aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom."