StoryEditor

Čo nového v socializme – septembrové social media news v päťminútovke

Zhrnutie podstatných noviniek z digitálneho a social media sveta ku káve.

#FaceboookVideo

Udalosťou septembra bolo odhalenie, že si Facebook vymýšľa a hlavne nafukuje počty prehratí videa. To, čo bolo od počiatku jasné a bolo verejným tajomstvom na úrovni “tráva je zelená a nebo modré” je teraz podložené aj oficiálne. Facebook sa kajá, prisľubuje urobiť si vo veciach poriadok. A korporátni marketéri môžu silno dumať, ako zahrať ten skok smerom nadol v koncoročnom reporte.

pixabay.com

#Snapchat

Snapchat rozširuje ponuku cielenia reklám cielenia. "Snap audience match" umožní “matchnúť" dáta z existujúceho zdroja, napríklad z e-mailovej databázy s ich "Mobile ID".

"Snapchat brands" umožní cieliť reklamu na tých, ktorí už videli podobný typ obsahu - napríklad fanúškov športu alebo hier.

Zároveň prichádza možnosť “Lookalike” cielenia, ktoré rovnako ako na Facebooku vygeneruje rovnakú vzorku ľudí, ako sú vaši aktuálni fanúšikovia.

#LinkedIn

Ani LinkedIn nespí, ale rozširuje svoje možnosti v oblasti analytiky výkonnosti reklám - pridáva vstavaný Conversion tracking. Na základe tohto LinkedIn tvrdí, že nemusíte používať tooly tretích strán. A to v čase stupňujúcej sa nevôle marketérov proti gigantom ako Facebook a Google, ktorí taja svoje čísla, potom sa z času na čas prevalí, že si ich domýšľajú / vymýšľajú. No neviem neviem. Zas na druhej strane, hybná sila LinkedInu je na úrovni "Horná Mariková a jej podiel na HDP Európskej únie".  

#FacebookCanvas

Facebook prikladá novú možnosť cielenia. A to na používateľov, ktorí videli Canvas Ad. Cielenie sa tak pridáva k stávajúcicm možnostiam cieliť na ľudí, ktorí: a) videli vaše video, b) urobili špecifický lead. 

#Pinterest

Pinterest túži ušetriť čas marketérom a pridáva “Promo button” k pinom. Ušetriť 10 sekúnd sa môže zdať nič, ale ak ste top media spender, akí sú na Pintereste na Slovensku asi tak dvaja, za mesiac môžete ušetriť aj polhodinu.

#zKategorieVskratke

idownloadblog.com

A aký je celkový výstup z tohto mesiaca? Bude zaujímavé sledovať silnejúci tlak na gigantov, aby “k sebe” pustili tooly tretích strán, nakoľko dôvera marketérov v čísla, ktoré im giganti dodávajú, kríva na všetky štyri nohy. Ale to je tak, keď ide všetkým “len" o čísla. Pekné babie leto prajem.

Jaro Horváth o sebe:

"Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako Strategy planner / Social media teamleader v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde pre najväčšie slovenské značky hľadám cestičky, ako urobiť reklamné aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom."

01 - Modified: 2018-09-17 19:17:30 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kvalitne? Lacno? Rýchlo? Nedá sa všetko naraz 02 - Modified: 2018-09-04 13:11:59 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Princíp kontrastu 03 - Modified: 2018-07-23 17:32:52 - Feat.: - Title: Dokáže performance marketing budovať značku? 04 - Modified: 2018-07-24 07:15:14 - Feat.: - Title: Ako byť obľúbeným klientom? Skúste štyri veci, ktoré fungujú 05 - Modified: 2018-07-09 08:24:15 - Feat.: - Title: Starajte sa, nebojte sa. Na veľkú zmenu stačia aj tieto tri jednoduché rady
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 09:45