StoryEditor

Prospešný outdoor

Aj outdoor môže pôsobiť pozitívne a prospešne pre spoločnosť.

To, že vonkajšia reklama nemusí predstavovať iba zatracovaný vizuálny smog, ale môže aj významne rozšíriť pozitívne vnímanie kampane sa nám v nedávnom období podarilo dokázať hneď dvoma veľmi špeciálnymi projektami pre našich klientov.

Prvým je umelecký projekt, ktorý sme spolu s Boomerang Smartmedia v marci zrealizovali pre nášho klienta dm drogerie markt. A za tým druhým sa vyberieme so Slovenskou sporiteľňou až do zámoria.

Mural ako priestor pre umenie

V dm drogerie markt chceli využiť príchod jari na to, aby ľudí inšpirovali a ukázali nám, čo nás ako ľudí robí krásnymi.

image

Wavemaker SLovakia, dm active beauty

Inšpiráciu sme preto priniesli priamo k ľuďom na ulici, zákazníkom dm a všetkým okoloidúcim. Na viacerých miestach sa z bežných plôch stali verejné galérie, no tou najväčšou je stena budovy na Rajskej ulici 6 v Bratislave. Celú ju pokryla nástenná maľba a vytvorila tým to, čo v reklamnej reči nazývame muralom.

image

Wavemaker SLovakia, dm active beauty

Autorom predlohy muralu na Rajskej je ilustrátorka Sasha Chagin a na projekte, ktorého výsledok uzrel svetlo sveta v marci, začala s dm spolupracovať už v lete minulého roka. Vhodné miesto pre realizáciu tohto umeleckého zámeru sme spolu s klientom a Boomerang Smartmedia našli práve na Rajskej a následne už Sasha ilustráciu navrhla a umelec Jano Wajcko Vajsábel ju v priebehu 15 dní preniesol na stenu budovy. Ako to prebiehalo, si môžete podrobne pozrieť tu. A rozhovor so Sashou si môžete vypočuť v rámci aktuálneho dielu dm podcastu tu.

Sme veľmi radi, že sme sa mohli zúčastniť na realizácii projektu, ktorý má ambíciu takýmto inšpiratívnym spôsobom prispieť k premene našej spoločnosti na lepšie miesto. Slovami autorky samotnej: „Krása je v tom, že sme iní a rozmanití“.

Ako sa Slovenská sporiteľňa na Times Square ocitla…

Slovenská sporiteľňa odštartovala koncom apríla novú kampaň s rozšíreným posolstvom Budúcnosť je vaša – aj na Slovensku. SLSP verí v budúcnosť v našej krajine, vidí v nej zmysel. Preto posolstvo adresovala ľuďom, ktorí sa rozhodli pracovať v zahraničí a nabáda ich zužitkovať svoje nadobudnuté skúsenosti doma a rozvinúť našu krajinu.

image

Buducnost je nasa, SLSP

Symbolom odchodu Slovákov do zahraničia je historicky Amerika. Preto sa zrodil odvážny nápad – reklama v Spojených štátoch. A kde inde, ak nie vo Veľkom jablku, priamo na Times Square!

Pri prípravách kampaní sa objavuje mnoho out-of-the-box nápadov, z ktorých sa väčšina vráti späť do boxu. Keď sme dostali za úlohu preveriť možnosti reklamy v zahraničí, pustili sme sa do toho. Sme súčasťou medzinárodnej siete, oslovili sme kolegov, dostali prvé ponuky. New York to vyhral, klient sa rozhodol, že spĺňa všetko, čo pre kampaň potrebuje.

Projekt pre nás veľký a dôležitý. Nie z finančného hľadiska, ale z pohľadu prestíže. Koľko slovenských spoločností malo reklamu na Times Square? A koľko agentúr na Slovensku sa môže pochváliť, že nakupovalo pre klienta takúto exkluzívnu plochu?

Plní odhodlania a entuziazmu sme sa pustili do práce. Dolaďovanie kampane však bolo náročné. Pre nás úžasná, veľká vec, pre dodávateľa “zrnko“. Museli sme sa popasovať s časovým posunom, tamojšou legislatívou a administratívou. Veľmi sme však chceli, dokázať to… pre klienta, ktorý si zaslúži urobiť, čo je v našich silách.

Deň D, 6. máj, 10:00 ráno v NY, 16:00 u nás, s kolegami sledujeme live stream z námestia. A vidíme ju, našu reklamu! Obrovský kameň zo srdca padol, veľké zadosťučinenie nás zaplavilo. Neverila som, že po viac než 15 rokoch v brandži ma niečo dokáže prekvapiť. Dokázalo. Práca v agentúre rozhodne nie je stereotypná, prináša každý deň nové a nové výzvy. Aj pocit naplnenia, keď ich zvládneme. Vďaka skvelému teamu, kolegom, klientom, spolupracujúcim agentúram. Ono známe agentúrne “zázraky na počkanie, nemožné do troch dní” sme v tomto prípade trochu pretiahli. Každopádne, keď budete chcieť reklamu na Times Square, ozvite sa, už v tom máme prax.

01 - Modified: 2021-10-26 09:50:43 - Feat.: - Title: 12 inšpiratívnych outdoorových reklám: Keď je OOH viac než nudný vizuálny smog 02 - Modified: 2021-10-25 08:09:21 - Feat.: - Title: Prezident Asociácie vonkajšej reklamy: Outdoor je súčasťou komunikácie a má svoj význam 03 - Modified: 2021-08-26 18:38:39 - Feat.: - Title: Inšpirácie z Cannes: Heineken predstavil efektívnejšie využívanie outdoor reklamy 04 - Modified: 2021-07-08 18:08:41 - Feat.: - Title: V Bratislave pribudli informačné tabule, ktoré upozorňujú motoristov a cyklistov na pravidlá cestnej premávky 05 - Modified: 2021-06-30 09:54:42 - Feat.: - Title: Obchodný riaditeľ Keis Media Bratislava: Potenciál promobikov sme využili aj v pandémii
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. august 2022 04:59