Zo Slovenska nás do éteru vystrelil náš film o deepfake a pristáli sme až na Francúzskej riviére v Cannes. Tento rok sme sa s Thaliou Earl prvýkrát prihlásili do súťaže Young Lions – a rovno do najdlhšej a možno aj najťažšej kategórie: Film.
Nie som filmárka – venujem sa grafickému dizajnu a sem-tam aj performance marketingu. Rok dozadu sme s Thaliou na KAMAKO natočili krátky spot v rámci predmetu Videoreklama s Petrom Rajčákom. Bol to projekt, ktorý sme si neskutočne užili a vtedy sme ani netušili, že to bude ten kreatívny plamienok, ktorý v nás zapáli myšlienku, že by sme to mohli skúsiť opäť. Video sme strihali v CapCute a natáčali na iPhone. Ja osobne som sa trochu obávala, či na to naozaj mám – ale vedeli sme, že máme chuť. A chuť je niekedy najlepší filter. To, čoho sme sa obávali, že nám chýba, sa stalo našou superpower. Stavali sme na intuícii, empatii a nápade.
Zadanie bolo náročné – brief pre Ovarian Cancer Action
Mali sme 48 hodín na vytvorenie filmu, ktorý chytí za srdce a otvorí tému, o ktorej sa často mlčí a ktorá nie je úplne príjemná. Pre mňa osobne to bola jazda plná eufórie, frustrácie, pochybností aj hrdosti. Film sme vyskladali na myšlienke, kedy sa v náročných situáciách uzatvárame do seba pred svetom, ktorý sa hýbe ďalej bez nás, ale v skutočnosti nikdy nie sme sami a podobné pocity môžu prežívať aj ostatní ľudia. Bola to cesta, ktorou sme sa chceli spojiť nielen s pacientkami s rakovinou vaječníkov ale aj s ich rodinou, priateľmi, kamarátmi, partnermi.. Ktorí sa rovnako môžu cítiť „Left behind.“ Náš film nesie názov „Right beside you“.
Súťažný film si môžete pozrieť tu:
Po dvoch dňoch s deficitom spánku sme sa ocitli v sále, kde sa púšťali súťažné spoty. Pri tom víťaznom nastalo také to klasické „dych zatajujúce“ ticho. Prišiel insight. Už po 20 sekundách začali všetci tlieskať až do jeho konca. Ten film bol nádherný. Otočila som sa k Thalii a povedala: „Toto chcem aj ja raz spraviť.“ Bol to skvelý moment, ktorý nás nakopol a už vtedy motivoval prihlásiť sa opäť.
Vyhrali sme? Nie. (Zatiaľ, haha.) Ale neodišli sme demotivované. Práve naopak. Young Lions nám priniesli presne to, čo má takáto súťaž priniesť: novú motiváciu, obrovskú dávku inšpirácie a presvedčenie, že tu neexistuje strop.Atmosféra bola výnimočná. Možno je to klišé, ale tá koncentrácia talentu, energie a nadšenia sa nedá popísať. Od prednášok svetových mien reklamy cez prehliadku tých najlepších kampaní sveta až po večerné rozhovory s inými súťažiacimi – supiš perfiš.
Veľká vďaka patrí všetkým, ktorí nám verili – Silvii Cyprichovej za dennú dávku humoru v WhatsApp skupine a podporu, Broni Balaškovej, TV JOJ, sponzorom, celej porote a organizátorom súťaže – za dôveru, priestor a výzvu. Ďakujeme, že toto podporujete. Je to skúsenosť, ktorá pre mňa bola obrovskou školou, obrovskou motiváciou a… iným superlatívom. Už teraz sa neviem dočkať, čo prinesie ďalší rok.
A ak by som mala odkázať niečo ďalším kreatívcom: Presrandujte sa do filmu. Aj keď to nie je váš „žáner“, aj keď sa bojíte, že to nie je váš svet. Práve preto to má zmysel.
Vidíme sa o rok!
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.