Do domácej súťaže Young Lions sa zapájam už od roku 2016. Vtedy to bolo viac štýlom pokus/omyl, no posledné tri roky aj vďaka podpore z agentúry Wiktor Leo Burnett sa zapájam all-in do piatich kategórií. Po niekoľkých medailách som tento rok konečne dosiahol aj na zlatú letenku do Cannes 🦁Môže byť krajší darček na 10. výročie so súťažou?
Na domácej pôde som pod veľkým tlakom, pretože impostor syndróm mi navráva, že ak nevyhrám, nie som dosť dobrý. Do medzinárodného kola som, naopak, šiel s najväčšou pokorou a bez očakávaní.
To ma oslobodilo robiť aj na zadaní s čistou hlavou a priniesť spolu s parťákom Rišom Sokolom kvalitné riešenie – našu prácu Game Changer. Zároveň mi to pomohlo ľahšie znášať sklamanie, že sme prácu nepremenili na shortlist.
Reakcie poroty počas prezentácie aj pri review session po odovzdaní cien nám navyše pomohli pochopiť, že vieme robiť svetovú reklamu. Vieme nachádzať silné insighty a prinášať unikátne riešenia. A vieme, že niekto dokáže priniesť ešte lepšie.
Lesson learned: keď vyhrám Young Lions budúci rok (manifestujem si), budem aspoň vedieť lepšie využiť aj nočný networking a hľadať jedlo pod 25€ na porciu. 😀
Každopádne, súťažiť vo svetovej konkurencii (a brainstormovať na pláži) bolo úžasné spestrenie pracovného cyklu, v ktorom sme uzavretí po celý rok.
❤️❤️❤️ Cannes Lions som si tento rok síce najviac spájal so súťažou, no dokázal som si užiť približne aj polovicu festivalu a táto skúsenosť ma posunula o ďalšie kilometre.Vidieť živé prezentácie prác, ktoré vyhrávajú levy. Počuť porotcov vysvetľovať, čo ich na najlepších prácach oslovilo. Celé dni si pozerať boardy či kejsky créme de la créme svetovej reklamy. ️️️ Cannes bolo pre moju kreativitu ako studňa živej vody.
Zároveň je to ako droga, pretože teraz chcem stále viac! A keď nastúpia abstinenčné príznaky, budem určite potrebovať ísť do Cannes znova.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.