StoryEditor

Ladislav Macko: Mám za sebou jeden z najformatívnejších zážitkov kariéry

26.06.2025, 08:00
Autor:
palpal

Ladislav Macko, Senior Copywriter z Wiktor Leo Burnett, nie je v súťaži Young Lions nováčikom, no tento rok sa konečne prebojoval až do Cannes s parťákom Richardom Sokolom, ktorý je vo WLB Art Directorom. 

Do domácej súťaže Young Lions sa zapájam už od roku 2016. Vtedy to bolo viac štýlom pokus/omyl, no posledné tri roky aj vďaka podpore z agentúry Wiktor Leo Burnett sa zapájam all-in do piatich kategórií. Po niekoľkých medailách som tento rok konečne dosiahol aj na zlatú letenku do Cannes 🦁Môže byť krajší darček na 10. výročie so súťažou?

image

Ladislav Macko so svojim parťákom Richardom Sokolom, Young Lions 2025

Na domácej pôde som pod veľkým tlakom, pretože impostor syndróm mi navráva, že ak nevyhrám, nie som dosť dobrý. Do medzinárodného kola som, naopak, šiel s najväčšou pokorou a bez očakávaní.

To ma oslobodilo robiť aj na zadaní s čistou hlavou a priniesť spolu s parťákom Rišom Sokolom kvalitné riešenie – našu prácu Game Changer. Zároveň mi to pomohlo ľahšie znášať sklamanie, že sme prácu nepremenili na shortlist.

Reakcie poroty počas prezentácie aj pri review session po odovzdaní cien nám navyše pomohli pochopiť, že vieme robiť svetovú reklamu. Vieme nachádzať silné insighty a prinášať unikátne riešenia. A vieme, že niekto dokáže priniesť ešte lepšie.

image

Ladislav Macko, Young Lions 2025

Lesson learned: keď vyhrám Young Lions budúci rok (manifestujem si), budem aspoň vedieť lepšie využiť aj nočný networking a hľadať jedlo pod 25€ na porciu. 😀

Každopádne, súťažiť vo svetovej konkurencii (a brainstormovať na pláži) bolo úžasné spestrenie pracovného cyklu, v ktorom sme uzavretí po celý rok.

image

Ladislav Macko, Young Lions 2025

❤️❤️❤️ Cannes Lions som si tento rok síce najviac spájal so súťažou, no dokázal som si užiť približne aj polovicu festivalu a táto skúsenosť ma posunula o ďalšie kilometre.

Vidieť živé prezentácie prác, ktoré vyhrávajú levy. Počuť porotcov vysvetľovať, čo ich na najlepších prácach oslovilo. Celé dni si pozerať boardy či kejsky créme de la créme svetovej reklamy. ️️️ Cannes bolo pre moju kreativitu ako studňa živej vody.

Zároveň je to ako droga, pretože teraz chcem stále viac! A keď nastúpia abstinenčné príznaky, budem určite potrebovať ísť do Cannes znova.

 

 


Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:

  • Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
  • Slovenská sporiteľňa
  • Telekom
  • TV JOJ
  • 365.bank
  • Tesco
  • Shutterstock

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.

01 - Modified: 2025-06-25 09:03:12 - Feat.: 0 - Title: Richard Sokol: Keď sa nás porota spýtala, ako sme prišli na takú kreatívnu ideu, zasiahla ma eufória 02 - Modified: 2025-06-24 13:33:53 - Feat.: 0 - Title: Katka Sopková: Festival v Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú branžu 03 - Modified: 2025-06-24 13:38:32 - Feat.: 0 - Title: Gabriela Kaňová: Festival v Cannes je kreatívnou infúziou, ktorú musí zažiť každý 04 - Modified: 2025-06-23 08:52:48 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2025: Mladí Slováci odovzdali v Cannes skvelé práce. Žiaľ, ostali bez ceny 05 - Modified: 2025-06-27 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Lea Hadnagyová: Young Lions nám priniesli motiváciu, inšpiráciu a presvedčenie, že tu neexistuje strop
01 - Modified: 2025-07-16 10:11:21 - Feat.: - Title: Slovenská bublina v Cannes tento rok praskla 02 - Modified: 2025-07-14 08:38:31 - Feat.: - Title: Matej Oškerský: Cannes je ako Liga majstrov. Najlepší z najlepších sa chcú zapísať do histórie 03 - Modified: 2025-07-03 11:25:49 - Feat.: - Title: Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž 04 - Modified: 2025-07-01 14:49:01 - Feat.: - Title: Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to 05 - Modified: 2025-07-01 05:59:24 - Feat.: - Title: Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 03:38