Ahojte! Som Patrícia Al-Hadi, copywriterka z agentúry Istropolitana Ogilvy a tento rok som bola účastníčkou svetového kola Young Lions v kategórii PR spolu s Katarínou Sopkovou.
A keďže Cannes Lions vraj patrí medzi to NAJ, aj ja som si z neho zopár NAJ priniesla. Rada sa o ne podelím.
Najkrajší zážitok v Cannes?
Keď sme všetci sedeli večer na kameňoch na pláži a rozprávali sa o všetkom možnom. Myslím, že významnú rolu zohral aj fakt, že to boli canneské kamene. Keby sme takto sedeli na kameňoch v Prievidzi, nemalo by to až také čaro a atmosféru.
Najlepšia prednáška?
Určite čokoľvek s porotcami, prípadne live judging. Je super počúvať, čo si porotcovia na prácach všímajú a ako ich vlastne hodnotia. Mňa napríklad skoro odvalilo, keď som zistila, čo všetko spadá pod Print & Publishing. Áno, aj nákres na tvári.
Najhoršia prednáška?
Obvykle čokoľvek s celebritou. Aha, a ešte keď sme videli moderátora a vedľa neho stoličku. Jasný znak blížiaceho sa bezobsažného dialógu o živote bez smerodajných rád.
Napríklad Ďuri Kováč si z jedného takého rozhovoru odniesol, že keď pôjde so synom na futbal, ale ľudia sa s ním budú chcieť fotiť, má ich odmietnuť a nebrať synovi spotlight. Tak dík.
Pozite si prácu, s ktorou Patrícia spolu s Katarínou súťažili v kategórii PR:
Najlepšia pripomienka od porotcu Young Lion pri feedbacku na našu prácu?
Že v kategórii PR naozaj hodnotia aj PR exekúciu – MUSÍME v prezentácii zahrnúť budgety, časovú os, výber médií a storytelling pre influencerov. Toto všetko totiž tvorí až 40 % z celkového hodnotenia. #nestihlisme
Porotca vzápätí dodal, že za samotnú ideu sme síce mali veľa bodov, no tá predstavuje len 20 %. Asi nás to stále potešilo viac, než keby povedal, že idea síce slabota, ale ten budget split bol geniálny.
Najlepší vtip?
Keď komediantka so zdravotným znevýhodnením povedala: “Viete, čo je najhoršie na tom, že som na vozíku? Nikto nevie, aký mám super zadok."
Instantné sympatie! 🥹Takto vlastne uviedla diskusiu o humore v reklame a dodala, že ak poznáte cieľovú skupinu, je skvelé otvárať ťažké témy s ľahkými vtipmi. Aww!
Najlepšia práca?
Z Young Lions som fanúšik víťazného filmu Victoria has a SecreT.
A z Old Lions prác ma bavila kampaň U up? pre Ikeu od Rethink Toronto. Veď to sme mohli vymyslieť aj my! Ibaže sme to nevymysleli.:D
Najlepšie rady, ktoré som dostala pred odchodom?
Neber si veľa svetrov. Sú zbytočné. Stačí jeden, keď budeš pracovať v klimatizovanej zóne.
Nebuď hamižná na merch, lebo potom budeš mať ťažký kufor.
Poďakuj KRASU a Slovenskej sporiteľni (ĎAKUJEM VÁM!).
A uži si to!!!
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.