Makery je založená na koncepte obrátenej reštaurácie. Namiesto jedálneho lístka, z ktorého si v bežnej reštaurácii objednáte jedlo, dostanete v Makery ingrediencie potrebné na jeho prípravu a tablet s videonávodom na varenie. Takže hosť je zároveň šéfkuchárom.
Motiváciu otvoriť netradičnú reštauráciu aj na Slovensku približuje pre Stratégie Betty Szabóová, majiteľka reštaurácie: „Podľa nás je Makery skvelý koncept, nielen pre tých, ktorí radi varia, ale aj pre tých, ktorí sa chcú zabaviť. Prvýkrát sme sa s ním stretli v minulom roku na služobnej ceste v Maďarsku a nedokázali sme o ňom prestať hovoriť. Atmosféra, ktorú sme zažili bola skvelá a stále sme si rozprávali o tom, že takéto niečo by sme chceli mať aj v Bratislave.“
„Makery nie je len reštaurácia. Tu sa človek hrá, a dokonca robí niečo, čo nám niekedy mamy zakazovali: ,S jedlom sa nesmie hrať´. Tu je to naopak. Môžete pokojne vypustiť svoje hravé ja a vytvoriť skvelé jedlo podľa vlastnej chuti. Čaro Makery spočíva v tom, že tu chutí aj zábava,“ dodáva Nikola Rapčová, spolumajiteľka reštaurácie.
Hostia pripravujú jedlá vedľa seba za spoločným stolom ako počas spoločenskej hry. Navarené jedlo si potom vychutnajú pri tom istom stole, kde varili. Personál reštaurácie je v prípade potreby k dispozícii.
„Dnes ľudia nehľadajú len jedlo, hľadajú zážitok, a preto je tu Makery. Vieme dokonca fungovať aj počas lockdownu. Ingrediencie aj vínko vám doručíme domov a môžete si zorganizovať online teambuilding, každý vo svojej kuchyni,“ dodáva Betty Szabóová, majiteľka reštaurácie.
Nová reštaurácia cieli hlavne na firemnú klientelu, ale aj na jednotllivcov. Z konkrétnych produktov sú to balíčky pre firmy, rozlúčky so slobodou, narodeninové oslavy, alebo aj nedeľný obed s rodinkou.
Makery je medzinárodná franšízová spoločnosť, ktorá po úspechu vo Viedni a Budapešti prichádza aj na Slovensko a otvára sa aj Miláno.
„Reštaurácie vo Viedni aj Budapešti sa stretli s veľmi pozitívnou odozvou ako medzi domácimi, tak aj turistami. Firmy tam realizujú teambuildingy, kde si kolegovia navzájom alebo sami pre seba varia. Ľuďom sa to páči, pretože je to zábavné varenie, kde ale nemusíte chodiť po ingrediencie do obchodu, ani krájať či šúpať zeleninu, alebo umývať riady. Všetku špinavú prácu urobíme my,“ dodáva Betty Szabóová.
Reštauračná novinka je podporená na sociálnych sieťach, reklamou v podcastoch a v pláne je spolupráca s gastroinfluencermi.