StoryEditor

Nestlé predá svoj cukrársky biznis v USA firme Ferrero za vyše dve miliardy

16.01.2018, 19:00
Autor:
ČTKČTK
Nestlé chce za utŕžené peniaze investovať a inovovať v segmente zdravších potravín.

Nestlé a Ferrero dnes oznámili naozaj globálne spojenie. Švajčiarska potravinárska skupina Nestlé sa dohodla, že predá svoju cukrársku divíziu v Spojených štátoch talianskej firme Ferrero za 2,8 miliardy dolárov (takmer 2,3 miliardy eur). Oznámila to dnes spoločnosť Nestlé.

"Tento krok umožní Nestlé investovať a inovovať v rade oblastí, kde v budúcnosti očakávame silný rast a kde si držíme vedúce pozície, napríklad v balenej vode, káve, mrazených potravinách či kojeneckej výžive," uviedol generálny riaditeľ skupiny Mark Schneider.

Značky Nestlé v USA

Giovanni Ferrero, výkonný predseda Ferrero Group, uvádza: „Sme veľmi radi, že sme získali cukrovinkársku divíziu Nestlé v USA, ktorá má vynikajúce portfólio ikonických značiek s bohatou históriou a obrovským povedomím. V kombinácií s už existujúcou prítomnosťou spoločnosti Ferrero v USA, vrátane nedávno získaných Fannie May Confections Brands a Ferrara Candy Company, budeme mať podstatne väčšiu škálu výrobkov vysokej kvality, ktorú ponúkneme zákazníkom v segmentoch čokolád, cukroviniek a sezónnych kategórií, a taktiež úžasné nové možnosti rastu na najväčšom svetovom trhu s cukrovinkami. Tešíme sa, že privítame talentovaný tím od Nestlé v spoločnosti Ferrero a na pokračujúcu investíciu a rozvoj všetkých našich výrobkov a značiek na tomto kľúčovom, strategickom a atraktívnom trhu.”

​​Pre taliansku spoločnosť Ferrero, ktorá vyrába napríklad Nutellu, Tic Tac alebo čokoládové bonbóny Ferrero Rocher, je akvizícia príležitosťou na posilnenie pozície na kľúčovom americkom trhu. Firma uviedla, že sa vďaka akvizícii stane tretím najväčšou cukrovinkárskou spoločnosťou v USA. Získa viac než 20 amerických značiek s bohatým dedičstvom a silným zázemím, vrátane ikonických čokoládových značiek ako sú Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets, Wonka a exkluzívne právo na značku Crunch pre cukrovinky a určité kategórie v USA, rovnako ako značky cukroviniek SweeTarts, LaffyTaffy a Nerds. 

Ferrero získá výrobné závody spoločnosti Nestlé v USA v Bloomingtone, Franklin Parku, Itaske a Illinois,  rovnako ako aj zamestnancov spojených s danými cukrovinkami a bude pokračovať v prevádzke z kancelárií v Glendale v Kalifornií a takisto z ostatných pobočiek v Illinois a New Trikot.

Ferrero

​​Obchod s cukrovinkami spoločnosti Nestlé v USA dosiahol v roku 2016 okolo 900 miliónov dolárov. Na celkových tržbách skupiny Nestlé v Spojených štátoch sa podieľa zhruba tromi percentami. USA sú pritom najväčším trhom Nestlé, skupina v tejto krajine zamestnáva celkom 50 tisíc ľudí.

Transakcia predstavuje prvý významnejší predaj aktivít Nestlé pod Schneiderovým vedením a malý krok podniku na ceste k zdravšiemu sortimentu, píše agentúra Reuters.

01 - Modified: 2022-08-17 12:00:16 - Feat.: - Title: Skupina Ferrero uverejňuje svoju 13. správu o udržateľnosti 02 - Modified: 2022-03-19 05:43:26 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré zostali v Rusku. Prečo neodídu a akú cenu za to zaplatia? 03 - Modified: 2020-10-23 07:29:49 - Feat.: - Title: Nová kampaň od značky ORION reaguje na častejšie sledovanie televízie 04 - Modified: 2020-07-13 10:58:09 - Feat.: - Title: Veggie značka Garden Gourmet bude dostupnejšia, prichádza aj s komunikačnou kampaňou 05 - Modified: 2020-04-15 11:29:15 - Feat.: - Title: Nestlé vstupuje na trh so svojou veggie značkou
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. máj 2024 02:29