Elise Mitchell
StoryEditor

Elise Mitchell: Musíme byť veľvyslancami zmeny

18.04.2018, 11:29
Autor:
rmrm
Elise Mitchell, nová prezidentka ICCO, strešnej organizácie národných PR asociácií, hovorí o úlohe PR profesie v postfaktuálnej dobe, keď ľudia strácajú dôveru takmer vo všetko.

Elise Mitchell bude spíkerkou na zajtrajšej špeciálnej edícii EsPRessa, ktoré organizuje Asociácia PR na Slovensku a tiež na konferencii LOTE 2018, ktorú organizuje mesačník Stratégie.

S: Ste novou prezidentkou ICCO. Aké sú vaše priority v tejto funkcii?
Bolo mi cťou prijať túto pozíciu a spolupracovať s lídrami na celom svete pri budovaní PR priemyslu. Naša vízia je, aby bolo ICCO globálnym hlasom PR konzultačných služieb. ICCO zastrešuje národné PR asociácie v 55 štátoch Európy, Afriky, Ázie, Stredného východu, Ameriky a Austrálie. Celkovo zastupujeme viac ako 2 500 PR agentúr. A čo sa týka priorít, tak do nasledujúceho obdobia vedenie ICCO definovalo tri. Každá z nich má špecifickú stratégiu, ale musím povedať, že vo všetkých sme už dosiahli pokrok. Našimi hlavnými cieľmi je zvýšiť profesionálne a etické štandardy v rámci PR priemyslu, formovať budúcnosť odvetvia a posilniť vnímanie úloh a hodnoty PR medzi decision makermi.

S: Aké hlavné trendy vnímate v PR, o čom treba hovoriť?
Existuje viacero významných trendov, ktoré majú vplyv na naše odvetvie. Spomeniem niektoré, o ktorých prednášam: štvrtá priemyselná revolúcia – vyvíjajúce sa technológie majú obrovský vplyv na PR priemysel a naše príležitosti. Branded content – tvorba zmysluplného obsahu zohráva veľkú úlohu pre zapojenie a rozšírenie cieľových skupín. Zmeny sociálnych síl – hovorím o rodovej dynamike a #metoo hnutí, náraste populizmu a o tom, že z CEO firiem sa stávajú aktivisti. Digitálne trendy – vznik fenoménu mikroinfluencerov.

S: Žijeme v postfaktuálnej dobe. Ľudia strácajú dôveru v štáty, inštitúcie, systém. Prikláňajú sa k antisystémovým hnutiam. Aká je rola PR profesie v tejto situácii? Môže niečo zmeniť? Ako má reagovať?
Ako povolanie musíme byť veľvyslancami zmeny. Existuje veľa vecí, ktoré môžeme urobiť v agentúrach, ale aj kolektívne prostredníctvom združení, ako je ICCO, a jeho členských asociácií. Napríklad sa viac zamerať na schopnosť kritického myslenia už na školách, aby mladí získali zručnosť lepšie vyhodnocovať myšlienky a názory. Mali by sme, spolu s našimi klientmi a tímami, povzbudzovať ostatných, aby viac premýšľali o svojom vlastnom myslení a názoroch. Rozmanitosť ľudí a lídrov vo firmách a rôzne názory môžu byť zdrojom strategických diskusií, ktoré prispievajú k širšiemu porozumeniu a chápaniu súvislostí. Môžeme demonštrovať charakter tým, že žijeme v súlade s našimi hodnotami, a žiadať ostatných okolo nás, aby robili to isté. Ide najmä o čestnosť, transparentnosť a integritu. Vždy sa snažme pochopiť špecifickosť a perspektívy ostatných, najmä ak sú odlišné od nás. Len to poskytuje potrebný kontext na hodnotenie názorov a presvedčení iných.

S: Aká je rola značiek a médií v tejto dobe?
Pre značky je dôležité, aby svojimi hodnotami konzistentne žili a nepovažovali ich len za slová na papieri. Musia mať tiež odvahu postaviť sa za niečo, čomu veria a čo je v súlade so zameraním spoločnosti. Viac ako kedykoľvek predtým spotrebitelia od značiek vyžadujú, aby sa postavili za niečo, čo je správne.
Pokiaľ ide o médiá, mali by naďalej hovoriť o náročných témach bez toho, aby inklinovali k určitým názorom. Musia tiež ostať dôsledné pri overovaní faktov a byť flexibilné pri rýchlej náprave chýb, aby dôvera v médiá ďalej neklesala.

S: Vydali ste knihu Leading Through the Turn. Môžete, prosím, v skratke priblížiť, aké vlastnosti a zručnosti má mať správny líder?
Moja kniha hovorí o mnohých ponaučeniach, ktoré som zažila počas viac ako 20 rokov vo vedúcich funkciách. Existuje veľa základných kvalít, ako sú technické zručnosti či obchodná skúsenosť. Ja však nechcem len opisovať ideálneho lídra, chcem ísť ďalej. Pretože najlepšími lídrami sú tí, ktorí sa naučili, ako byť lídrom na ceste myslenia a vnútorného nastavenia. To znamená, že ste orientovaný na ciele a snahu dosiahnuť ich, máte víziu, ale zároveň ste sa naučili, ako obohatiť cestu života a vodcovstva.
Tiež som vytvorila Velocity Leadership Framework, ktorý identifikuje sedem kompetencií vysoko výkonných lídrov. Sú to špecifické série zručností a kvalít, ktoré sa môžete učiť priebežne, aby ste dosiahli väčší úspech. Rámec je založený na výskume a mojej vlastnej skúsenosti. Predstavím ho tento rok.

S: Na čo ste vo svojej profesionálnej kariére najviac hrdá?
Na vybudovanie prosperujúcej PR agentúry Mitchell a jej predaj globálnej sieti Dentsu Aegis. Bol to významný podnikateľský úspech, ktorý mi pomohli dosiahnuť neuveriteľne šikovní a talentovaní ľudia, ktorých som mala okolo seba. Ale ešte viac ako na tento úspech som hrdá na to, ako sme to dosiahli. Ako prosperujúca spoločnosť s vysokými hodnotami, ktorej najvyššou prioritou je pozitívny dosah nielen smerom ku klientom, ale aj k zamestnancom, PR odvetviu a komunite. Viacero našich autorských programov na rozvoj komunity či budovanie líderstva sú dôkazom nášho záväzku robiť veci dobre.

S: Spolupracovali ste s jednou z najväčších svetových značiek Walmart. Čo vám táto práca dala, čo vás naučila?
Naša agentúra získala výsadu spolupracovať s jednou z najinovatívnejších a najväčších svetových značiek za posledné dve desaťročia. Walmart je dôveryhodným partnerom, ktorý v nás veril už v prvých dňoch nášho fungovania a dal nám priestor robiť to najlepšie v celom spektre ich podnikania. A tým, že s Walmartom spolupracujeme od čias, keď ešte nebol globálnym lídrom, akým je dnes, sme sa naučili veľa vecí.

S: Napríklad?
Spomeniem dve. Prvou je hodnota počúvať. Walmart je dobre známy tým, že počúva svojich zákazníkov, spolupracovníkov i zamestnancov preto, aby sa dozvedel, ako sa neustále zlepšovať. Hodnoty našej agentúry – dôvera, otvorená komunikácia, kvalitná služba, výsledky a záväzok – sú založené na rovnakom presvedčení: nezáleží na tom, aký dobrý ste, vždy sa môžete zlepšovať. V agentúre sme sa vždy snažili počúvať našich klientov a členov tímu, pričom sa snažíme predvídať, čo príde. To nám umožňuje neustále inovovať a napredovať. Druhá vec, ktorú by som spomenula, je schopnosť plávať proti prúdu. Je to jedno z desiatich pravidiel úspešného podnikania podľa Sama Waltona, zakladateľa Walmartu. A hovorí o tom, že musíte ignorovať konvenciu. Pretože ak všetci robia všetko jedným spôsobom, je tu výborná šanca nájsť svoju špecifickú pozíciu práve tým, že idete opačným smerom. V agentúre sme vždy robili veci úplne inak ako konkurencia a v tejto jedinečnosti tkvie náš úspech. Napríklad sme vybudovali spoločnosť svetového formátu, ktorá za päť rokov vzrástla o viac ako 500 %, získala titul agentúra roka podľa PRWeek a The Holmes Report. A ako zaujímavosť spomeniem, že naša agentúra založila videooddelenie už v roku 2009, teda oveľa skôr, ako sa tomu začal venovať zvyšok PR priemyslu.

S: Kto je pre vás inšpiratívny človek a prečo?
Moja mama. Pracovala ako mikrobiologička už v čase, keď vo vede pôsobilo veľmi málo žien. Bola ocenená ako vysokoškolská inštruktorka a spoluzakladateľka vedeckého centra v našej miestnej komunite, ktorá povzbudzuje deti k láske k vede. Je tiež ženou veľkej viery a integrity a dnes je jedným z mojich najspoľahlivejších poradcov.

S: Ste vášnivou motorkárkou. Čo vám toto dobrodružstvo dáva, akú úlohu zohráva vo vašom živote a profesionálnej ceste?
Všetci vieme, a výskumy to dokazujú, že musíme vedieť vypnúť. Nemôžeme stále pracovať napriek tomu, že milujeme to, čo robíme. Život musíme žiť. Aj v mojom prípade bolo obdobie, keď som si myslela, že práca je všetko, až kým som si uvedomila, že niektoré úspechy neboli úplne uspokojujúce. Niečo mi chýbalo. A tak som vo chvíli šialenstva súhlasila s tým, že sadnem na motorku spolu s manželom a urobíme si desaťdňový výlet do Álp. Myslela som, že to nebude pre mňa, ale len čo som sadla na motorku, už nikdy som sa neobzrela späť. Teraz už jazdím na vlastnej. A pri každej jazde si uvedomujem pravdu o živote. Nejde len o to, dosiahnuť cieľ, ale mať radosť z cesty k jeho naplneniu. To znamená, že musím vedieť, čo chcem dosiahnuť, ale zároveň musím zostať dosť šikovná na to, aby som vedela reagovať na čokoľvek, čo sa počas tejto cesty stane. Práve motorky mi pomohli znovuobjaviť túto radosť z cesty.

Kto je Elise Mitchell?
ICCO prezidentka Elise Mitchell je dokonalou strategickou, komunikačnou a obchodnou líderkou, ktorej podnikateľský duch pomohol vybudovať z PR agentúry Mitchell jednu z desiatich najrýchlejšie sa rozvíjajúcich firiem na svete. Pod jej vedením vzrástla firma o viac ako 500 % za päť rokov. Firma Mitchell sa stala dvojnásobným víťazom agentúry roka a do jej portfólia patria známe značky ako Walmart, Procter & Gamble, Hilton Worldwide, Kraft, Del Monte, Canon, Merck a ďalšie. Elise na konci roku 2012 predala svoju spoločnosť sieti Dentsu Aegis a dnes pôsobí ako CEO Mitchell Communications Group & Dentsu Aegis Public Relations Network. Je prezidentkou ICCO – International Communications Consultancy Organisation.

01 - Modified: 2018-04-20 10:20:06 - Feat.: - Title: LOTE 2018: Pochová online tradičné médiá? Čo si myslia riaditelia médií? 02 - Modified: 2018-04-11 21:30:29 - Feat.: - Title: Skvelý obsah predáva najlepšie 03 - Modified: 2018-04-11 07:28:20 - Feat.: - Title: LOTE 2018: Vidíme sa 19. apríla 04 - Modified: 2018-04-17 20:17:28 - Feat.: - Title: LOTE 2018: Predstavujeme inšpiratívnych zahraničných spíkrov 05 - Modified: 2018-02-20 12:38:33 - Feat.: - Title: LOTE 2018: HBO vs konkurencia, značka JunioR a boj proti marketingovým šarlatánom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 08:00