Dovolím si tvrdiť, že máme za sebou zatiaľ najsilnejšie kolo tohto ročníka. Víťazné práce mali naozaj silných konkurentov a bodový rozdiel medzi nielen prvými miestami, ale celkovo, bol minimálny. V dvoch kategóriách bodoval Telekom s novým komunikačným konceptom Bekim. Mobilný operátor uspel aj s Lovestreamom, do ktorého sa zapájali používatelia Facebooku. Za všetkými troma prácami stojí agentúra MUW SAATCHI & SAATCHI.
V kategórii print porotcovia ohodnotili najvyšším počtom bodov prácu od Respect APP pre klienta Úsmev ako dar. Napísali list, v ktorom priali vyššie dane. Heineken už tradične s výborným promom na Zlatý Bažant ´73. O kreatívu sa postaral Wiktor Leo Burnett. Výborné PR pre svojho nového člena a talentovaného dizajnéra vymyslela agentúra Respect APP, ktorá jeho práce vystavila v galérii a urobila aj virtuálnu prehliadku cez Insta Stories.
A na záver chcem vyzdvihnúť kategóriu Rádio, bolo naozaj ťažké sa rozhodnúť, komu hodnotiaci udelia cenu od Rádio šupa. Za mesiac marec ju získala agentúra Mark BBDO za prácu Šialené heslo pre mobilného operátora 4ka.
Kategória: TV spot
ÁNO najlepšej sieti
Nový komunikačný koncept Slovak Telekomu vymenil Sagana za imobilného Bekima. V stĺpčeku Čím si práca zaslúži ocenenie agentúra uviedla jednoduché vysvetlenie: „Kde iní by siahli po celebrite, Telekom si vybral ako nasledovníka majstra sveta človeka z ľudu, ktorý je svojím príbehom a postojom inšpiráciou.“ Televízny spot v sebe nesie silnú emóciu a odkaz. Aj porotcovia, ako sa v spote hovorí, práci povedali ÁNO.
Agentúry: 6,60
Zadávatelia: 5,75
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jakub Kuvik
Art directori: Eduard Drexler, Veronika Holaňová
Strategy director: Kamil Charvát
Copywriteri: Andrej Hrivnák, Ivana Polohová
Account manager: Tatiana Hrutková
Kategória: Online video
ÁNO toto je môj život
Opäť Bekim. Tentoraz manifest pozostávajúci z reálnych Bekimových životných situácií, ktoré ho viac priblížia ako skutočného „Yesmana“. Telekom predstavil novú tvár značky a odovzdal potrebnú správu vďaka skĺbeniu autentických real videí. Priblížil jej filozofiu, ktorá je totožná s novým komunikačným konceptom značky.
Agentúry: 5,80
Zadávatelia: 5,50
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jakub Kuvik
Art director: Jakub Kuvik
Strategy director: Kamil Charvát
Copywriteri: Ivana Polohová, Juraj Chmel
Account manager: Tatiana Hrutková
Kategória: Social
Lovestream
Zadaním pre agentúru bolo pripraviť súťaž o mobilné telefóny. Aktivitu spojili so sviatkom sv. Valentína a vytvorili prvú mobilnú live zoznamku, kde diváci pomáhali roztopiť ľady. Mobil s menom Tichomír vyznával lásku tými slovami, ktoré písali ľudia v komentároch.
Agentúry: 5,60
Zadávatelia: 5,75
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jakub Kuvik
Art directori: Veronika Holaňová, Petra Kořenková
Strategy director: Klaudia Linkeschová
Copywriteri: Andrej Hrivnák, Tomáš Romanec
Account manager: Ladislav Fazekaš
Programátor: Pavol Eichler
Kategória: Print
Prajeme vám vyššie dane
Agentúra vymyslela netradičný spôsob, ako odkomunikovať, aby darovali 2 % z dane organizácii Úsmev ako dar. V magazíne Forbes uverejnila list napísaný odborným štýlom, aby mohol cieľovku čitateľov Forbesu osloviť ich rečou. Podnikateľov a čitateľov list od malého chlapca vyrušil tým, že im chlapec praje vysoké dane, pretože čím vyššie dane, tým viac môžu pomôcť.
Agentúry: 5,00
Zadávatelia: 4,80
Klient: Úsmev ako dar
Agentúra: Respect APP
Creative director: Lenka Slovák Bónová
Art director: Csilla Polák
Strategy director: Yolka Udičová
Copywriter: Šimon Gál
Account manager: Jakub Hanic
Kategória: Out of home
REKREUJTE SA S PLECHOVKOU
Predstavenie obľúbeného retro produktu Zlatý Bažant '73 v novom šate – plechovke a v outdoore. Agentúra sa inšpirovala dobovými pohľadnicami a ľudí lákala vychutnať si pivo či už na vychádzke alebo v rekreačných strediskách. Jednotlivé vizuály sa môžu popýšiť lokálnym zameraním, tie so sebou prinášajú plejádu farebných aj textových variácií.
Agentúry: 6,00
Zadávatelia: 5,40
Klient: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Štefan Andrejco
Art director: Štefan Andrejco
Copywriter: Šimon Ondruš
Account manager: Anastasiya Kazmiruk
Kategória: PR
Mykoláš
Cieľom výstavy posterov Mykolu Kovalenka bolo predstaviť ho ako nového člena agentúry a zároveň talentovaného dizajnéra. Výstavu promovali v médiách, agentúra si požičala Instagram Sketchera a priniesla komentovanú výstavu. Mykoláš okrem toho potešil klientov tričkami a postermi s vystavenými dizajnmi. Jednoduchá myšlienka zaujala cieľovú skupinu aj porotu marcového Hodnotenia.
Agentúry: 6,25
Zadávatelia: 5,20
Klient: Respect APP
Agentúra: Respect APP
Creative directori: Róbert Slovák, Lenka Slovák Bónová, Katarína Adamkovič
Account manager: Lucia Bocová
Všetky práce aj s bodovým ohodnotením porotcov si môžete pozrieť na tomto linku.
Šampióna mesiaca, UP a DOWN práce aj s vyjadreniami porotcov si môžete pozrieť v aprílovom printovom vydaní Stratégií, ktoré sú v predaji už od zajtra.