Michaela Benedigová, managing director a partner agentúry Seesame a Peter Chalmovský, managing director AMI Communications Slovakia dopĺňajú kmeňovú porotu súťaže Zlatý Klinec 2018, pri hodnotení v kategórii Kreativita v PR.
|
Michaela Benedigová managing director Seesame |
S: Ako hodnotíte úroveň prihlásených prác v kategórii PR kampaň?
Kampaní v PR nebolo veľa. Škoda, že sa do súťaže neprihlásilo viac projektov mimo reklamného prostredia. A čo sa týka jednotlivých shortlistových kampaní, pripájam niekoľko slov.
Kúpte si nesmrteľnosť: Považujem to za jednu z najlepších fundraisingových kampaní, ktoré na Slovensku vznikli. Dokázala bez straty na význame zjednodušiť ťažkú tému záchrany žilinskej synagógy a jej príbehu. Okrem vynikajúceho copytextu ma zaujala aj spolupráca s umelcami, hudobníkmi a zapracovanie odkazu o darcoch do budovy samotnej. Takže kampaň nekončí a bude možné na ňu v budúcnosti nadviazať.
Moje Dieťa: Magna je moja srdcovka. Kampaň mala v sebe moment prekvapenia a silnú nárazovú odozvu na social media v „dobrej spoločnosti".
Spánkový resort: Prekvapivé spojenie témy a produktu dodávateľa energií. Veľmi milé a príjemné kreatívne spracovanie.
17.november - O2: Spôsob ako O2 uchopili tému slobody, zodpovednosti značky a prepojenia na svoje služby, je v mojom vnímaní plne v súlade s DNA značky. Spolupráca klienta a rôznych agentúr na téme urobila kampaň bohatšou, využila efektívne všetky kanály, vrátane vlastných médií.
Biela vrana O2: Skutočne obdivuhodný prejav odvahy značky O2. Nastoluje tému, kde O2 možno riskuje priazeň niektorých svojich zákazníkov, ktorí prídu do predajne. Ale vytvára pre zákazníkov aj zamestnancov, prostredníctvom príbehov bielych vrán, role model.
Mykoláš: Vynikajúce využitie backgroundu úžasného ukrajinského dizajnéra Mykolu, silné a čisté ako Mykolove práce.
Viva ulica: Veľmi príjemný posun kampane Slovenskej sporiteľne smerom bližšie k „ľuďom". Vidí sa mi, že zažijeme návrat k naozajstnej interakcii ľudí, značiek a rôznych stakeholderov. A to sa mi na kampani páči.
S: Máte medzi shortlistovými kampaňami favorita, ktorý má potenciál získať Zlatý Klinec?
Kúpte si nesmrteľnosť.
S: Hodnotenie poroty: boli jednoznační favoriti, alebo sa dlhšie diskutovalo...?
Už tradične sa s našimi kolegami v reklame rozprávame o tom, čo znamená kreativita v PR a táto debata je pre mňa inšpiratívna. My v PR sa aj pri hodnotení kreativity pozeráme na potenciálny výsledok. A to je zmena v postoji.
|
Peter Chalmovský managing director AMI Communications Slovakia |
,
S: Ako hodnotíte úroveň prihlásených prác v kategórii Kreativita v PR?
Čakal som trochu vyšší počet prác v tejto kategórii. Na druhej strane ich kvalita potvrdzuje, že dobrého veľa nebýva. Takmer všetky práce mali veľmi slušne parametre, a niektoré sú výnimočne dobré.
S: Máte medzi shortlistovými kampaňami favorita, ktorý má potenciál získať Zlatý Klinec?
Áno, až 2-3 kampane v mojich očiach majú zlatý potenciál. Môj osobný favorit je projekt Kúpte si nesmrteľnosť.
S: Hodnotenie poroty: boli jednoznační favoriti, alebo sa dlhšie diskutovalo...?
Myslím, že v porote po krátkej diskusii prevažovala zhoda.
S: Z pohľadu rôznorodosti, tém, zamerania/cielenia kampaní: chýbala vám nejaká?
Chýbalo niekoľko typov komunikačných úloh či disciplín. Myslím, že to súvisí s celkovo nižším počtom prác v PR kategórií. A najmä závisí od uhla pohľadu, pretože viaceré PR práce možno nájsť aj v iných kategóriách. Dnes sú veľké prieniky medzi kategóriami a netreba tu byť príliš kategorický:-).