Na zodpovedanie niekoľkých otázok sa tento týždeň podujala Andrea Becková, Head of Strategy and Marketing z agentúry MediaCom.
Andrea pracuje šiesty rok v MediaCome, kam nastúpila rok po skončení školy. Prešla od nákupu médií, cez client service a media planningu až k stratégiám. „Vo svojej práci aktuálne spájam dva svety – strategické plánovanie, kde riešime primárne nastavenie komunikačného systému na rok dopredu, a tiež projekty mimo „štandardnej náplne“ mediálnej agentúry, kde prinášame zmysluplné kreatívne riešenia pre klientov naprieč všetkými mediatypmi, tak aby ich biznis rástol,“ vysvetľuje Andrea a dopĺňa: „ Ako account som bola agentúrny „autičkár“ – mala som na starosti klientov Volkswagen, Audi a SEAT, ale aj Kooperativu a Komunálnu poisťovňu. Teraz už pomáham s viacerými značkami naprieč našim portfóliom klientov. Mám rada variabilitu, ktorú mi moja práca prináša.“
Andrea je vášnivá cestovateľka, ktorá tvrdí, že na cestách toho človek najviac odpozoruje: „Tento rok bola pre mňa obzvlášť inšpiratívna účasť na Young Lions na Cannes Festivale (súťažili sme v kategórii média), kde som stretla množstvo talentovaných a šikovných ľudí a zistila, že bojujú mnohokrát s podobnými problémami ako my na našom malom Slovensku.“
Na čom aktuálne pracujete?
Aktuálne dohliadam na nastavenie niekoľkých influencerských projektov, súťaží či tvorbu online bannerov a videí pre Volkswagen, Shell a niekoľko ďalších značiek. Postupne sa mi na stôl dostávajú stratégie pre rok 2020. Zároveň makáme na vylepšovaní interných procesov a nových produktov ako je napr. Influence Power Index.
Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?
Žiada sa mi povedať Curaprox, pretože to robia so srdiečkom a to je mi veľmi blízke. Značka, ktorá to robí na Slovensku tak dobre, že je lovemarkom a inde vo svete ju takmer nepoznajú.
Na druhú stranu teraz výrazne rezonuje e-shop About You, kde by sa dalo vyblázniť na zefektívnení krásneho veľkého media budgetu, ktorý u nás nie je tak bežný.
Na komunikácii akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?
Srdcu blízke sú mi enviro-conscious značky, preto napríklad Patagonia.
Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?
Veľké množstvo energie, niekedy nespútanej a bláznivej ?
Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?
Spracovanie materiálov, obalov, energie a všetkého čo s tým súvisí, aby som vymyslela ultra efektívny spôsob ako šetriť našu planétu aj peniaze klientov. Obzvlášť preto, že chémiu som na škole fakt nemala rada a naučiť sa čo i len časť z nej instantne za jednu noc by bolo geniálne a pre mňa úplne nepredstaviteľné!
Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?
Energická, pracovitá, vnímavá.
Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?
Lepšie si manažovať work-life balance.
Na čo ste pyšná?
Na vytvorenie spolupráce medzi Pískacie a Deťom s rakovinou, vďaka ktorej vznikli krásne tričká a ich kúpou množstvo ľudí pomáha detičkám na ich neľahkej ceste, a zároveň ich zvuk rozveseľuje samotné detičky. V prinášaní úsmevu a dobrého pocitu vnímam naplnenie svojho poslania.
Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?
Neprestávaj na sebe makať, Rome wasn’t build in a day.
Čo vás najviac baví/ napĺňa na vašej práci?
Ako „tabuľkový“ millenial zbožňujem, keď sa značka autenticky spojí s konkrétnou pálčivou témou v spoločnosti a nejde jej len o priamy sales support, ale business výsledky sa aj tak dostavia. Páči sa mi, že aj ja môžem mnoho klientov smerovať týmto smerom, a tak byť takým skrytým influencerom našej spoločnosti aj bez vlastného budgetu.