Agentúra Monarch vznikla v roku 1992. Akým vývojom prešla za 27 rokov a ako sa menil slovenský eventový trh, hovoria za tím Monarchu jeho zakladateľ a riaditeľ Peter Princ a jeho najbližší spolupracovníci Soňa Strausz Princová a Michal Hollán.
Agentúru Monarch ste založili v roku 1992. Ako ste začínali?
P. P.: S Jozefom Kaiserom sme spolu pracovali v televízii dlhší čas, rozhodli sme sa však oslobodiť od istoty teplých miest vtedy ešte v štátnej STV a začali sme vyrábať niektoré televízne relácie sami. Okrem iných sme pripravovali aj kultovú reláciu 900 sekúnd o knihách a onedlho sme pre vydavateľstvo Gemini vyrobili prvé reklamy. A práve s majiteľmi vydavateľstva sme napokon založili akciovú spoločnosť.
Čo bolo ďalej?
P. P.: Vďaka ďalšiemu stálemu klientovi, Bauer Medii, sme sa dostali do Nemecka k Heinzovi Bendixenovi, ktorý vyrábal reklamy, a začali sme vyrábať spoty najskôr pre vtedajšie Československo a potom aj pre všetky okolité krajiny. Prvé produkcie sme robili v Mníchove a neskôr už na Slovensku. Cez televíziu sme privoňali k svetu reklamy. Od Heinza sme kúpili prvý formát Werbetrommel, ktorý sme na Slovensku uviedli pod názvom Reklamné tamtamy, a neskôr ako Reklamátora. Reláciu so svetovými reklamami sme produkovali šesť rokov a boli v nej zainteresované všetky reklamné agentúry (Reklamné tamtamy ako pravidelný televízny mesačník o domácej a zahraničnej reklame a jej tvorcoch vysielala do roku 1993 Slovenská televízia, po zrušení reláciu prebrala Markíza, kde ju pod názvom Reklamátor dva roky uvádzal Maroš Kramár, pozn. red.).
|
PETER PRINC, CEO Monarch Štrnásť rokov pôsobil v Slovenskej televízii ako dramaturg v hlavnej redakcii vysielania pre deti a mládež. Od roku 1992 je riaditeľom komunikačnej agentúry Monarch, a. s. V roku 2011 spoluzakladal BTL komunikačnú asociáciu. |
Heinzovi sa naša práca pozdávala a začali sme pre neho točiť svetové reklamné festivaly ako Cannes, Epica, Londýn. Koncom 90. rokov sme postupne doniesli fenomén Joža Pročka v programoch Slávici na ulici či Jožo Pročko Pokúša, produkovali sme vlastné formáty ako Bohatí a zdraví alebo adaptovali licencie ako Bzzz, Zámena manželiek, Pestúnka a mnoho iných. Patrili sme dlhodobo k jedným z najsilnejších producentov televíznych relácií.
Kedy ste sa začali z producentskej agentúry transformovať na eventovú?
P. P.: Súbežne na konci 90. rokov sme sa už formovali ako reklamno-producentská agentúra. Produkovali sme aj reklamné spoty, nadl...
Zostáva vám 85% na dočítanie.