StoryEditor

Coca-Cola podporuje segment HORECA. Reštauratérom zadarmo dodáva nápoje, vybavenie a zabezpečuje reklamu

13.08.2020, 15:50
Autor:
redred
​V rámci iniciatívy Open Like Never Before (Otvorené ako nikdy predtým) investovala 2,4 milióna eur v Česku a na Slovensku.

Segment HORECA patrí k podnikateľským segmentom, ktorý najciteľnejšie zasiahli reštrikčné opatrenia prijaté v časoch pandémie ochorenia Covid-19. Spoločnosť Coca-Cola, ktorej obrat v tomto segmente tvorí až 40 percent, sa preto rozhodla svojimi produktami podporiť hotely, kaviarne a reštaurácie pri obnovovaní ich podnikateľských aktivít.

Hotely a reštaurácie patria k jedným z najviac postihnutých koronakrízou. Podľa prieskumu až 51 percent reštaurácií a podnikov muselo zatvoriť svoje prevádzky, ubytovacie služby prepadli v Českej republike o 80 percent, na Slovensku o 70 percent.

„Posledné mesiace boli ťažké pre ľudí i pre podnikanie. Kým sme ako Coca-Cola boli schopní udržať prevádzku, vrátane opatrení na zaistenie bezpečnosti zamestnancov, je zrejmé, že niektorí z našich kľúčových zákazníkov neboli v tak šťastnom postavení. Preto chceme pomôcť našim maloobchodným partnerom, ktorí po vynútenej pauze znovu otvorili - a to najmä hotelom, kaviarňam a reštauráciám,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti The Coca-Cola Company pre Slovensko Pawel Ozierski.

Dopady koronakrízy

Počas karantény v marci a apríli bolo zatvorených 62 percent prevádzok v segmente HORECA a prakticky všetky hotely, kaviarne a reštaurácie. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov až o jednu štvrtinu počas marca až júna. ​Dnes je už síce 94 percent podnikov opäť v prevádzke, ale reštauratéri v priemere dosahujú len polovičný obrat a stále sa stretávajú s neistotou i nedostatkom zahraničných turistov. 

Nielsen

Pomoc pri reštarte gastra

Aj preto spustila Coca-Cola kampaň Open Like Never Before (Otvorené ako nikdy predtým), ktorá vyzýva zákazníkov, že hoci už všetko nebude ako predtým, môžu svojou návštevou pomôcť reštauratérom a pokúsiť sa urobiť svet skromnejším i lepším. O jej výsledkoch informovala dnes na tlačovej konferencii.

Spoločnosť počas prvého augustového týždňa  prišla s akčnou ponukou „Táto Coca-Cola je na nás“, keď zákazníci vo vybraných reštauráciách mohli získať nápoj Coca-Cola zdarma. Bezplatne dodala nápoje do 5 000 prevádzok, sety nábytku do 1 200 barov i reštaurácií (v Českej republike 800 a na Slovensku 400) a vybavila podniky takmer 2 000 sadami ďalších doplnkov.

Coca-Cola

Pritom sa okrem iného spojila s brnianskymi architektmi z projektu Gastro žije! a vybrané reštaurácie (v Bratislave reštauráciu Dunajský pivovar, v Prahe reštauráciu Parčík na Proseku) vybavila dizajnovým originálnym Stoolky nábytkom, ktorý bol navrhnutý z ekologických materiálov práve v čase pandémie.

„Potešilo nás, že si Coca-Cola všimla našu iniciatívu Gastro žije!, ktorej cieľom bolo čo najrýchlejšie otvorenie gastro prevádzok a zmiernenie dopadov koronakrízy na ich prevádzkovateľov. Realizácia spoločného projektu a vybavenie niekoľkých reštaurácií funkčným nábytkom Stoolky v rámci kampane Open Like Never Before je pre nás veľkou cťou a sme radi, že sme mohli aspoň takto prispieť k oživeniu HORECA segmentu," komentuje Václav Kocián, spoluautor konceptov Gastro žije! a Stoolky.

Stoolky

​Dôležitou súčasťou pomoci sú tiež investície do on-line i off-line reklamy pre jednotlivé prevádzkarne grátis a na mieru pomocou aplikácie Ad Generator, plagátov a billboardov. „Vybavenie pomôže barom a reštauráciám v momente, keď na to samy nemajú dostatok prostriedkov a prichádza v čase, keď zákazníci dbajú o svoje zdravie a uprednostňujú posedenie vonku. Investície do reklamy prinesú zviditeľnenie reštaurácií v mieste ich pôsobenia smerom k zákazníkom,“ dodáva Mária Kolarovská, obchodná riaditeľka pre Slovensko, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Coca-Cola

​V rámci iniciatívy Open Like Never Before (Otvorené ako nikdy predtým) investovala Coca-Cola celkom 2,4 milióna eur v Česku a na Slovensku. Ďalšieho pol milióna eur zamierilo do podpory reklamy v kinách a televízii.

Samotná spoločnosť však tiež čelila niekoľkým problémom a výzvam. Z dôvodu pandémie musela byť v apríli dočasne pozastavená všetka plánovaná marketingová činnosť a zdroje boli presmerované tým najpotrebnejším v prvej línii, vrátane slovenského a českého Červeného kríža. V súčasnosti už Coca-Cola podporuje svojich najviac postihnutých maloobchodných partnerov.

Coca-Cola ako najväčšia nápojová spoločnosť na Slovensku a v Česku v minulom roku zaznamenala zisk vo výške 14,6 milióna eur. Zároveň realizovala akvizíciu závodu Natura v Teplicích nad Metují na miestnej úrovni a reťazca Costa Coffee na globálnej úrovni.

01 - Modified: 2020-08-04 10:53:19 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola podporuje LGBT komunitu, ponúka „Hrdý Sprite“ 02 - Modified: 2020-07-30 13:36:33 - Feat.: 0 - Title: Coca-cola hovorí o navýšení rozpočtu v druhom polroku 03 - Modified: 2020-03-27 11:45:42 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola spúšťa talkshow pri varení. Ambasádormi sú Lujza Garajová Schrameková a Marek Pavala 04 - Modified: 2020-03-23 08:18:53 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola a McDonald's dočasne zmenili svoje logo
01 - Modified: 2022-05-02 07:03:53 - Feat.: - Title: Coca-Cola otvorila svoj prvý značkový obchod v Európe 02 - Modified: 2022-02-16 13:37:24 - Feat.: - Title: Coca-Cola štartuje kampaň Screentime 03 - Modified: 2022-01-25 13:31:19 - Feat.: - Title: Coca-Cola HBC má novú riaditeľku právneho oddelenia 04 - Modified: 2021-11-11 18:57:25 - Feat.: - Title: Coca-Cola má prvú vianočnú kampaň v rámci novej filozofie značky Real Magic 05 - Modified: 2021-10-05 15:03:42 - Feat.: - Title: The Coca-Cola Company ČR a SR má nového generálneho riaditeľa
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:46