Po uvoľnení opatrení spojených so šírením nového koronavírusu sa slovenské cesty opäť viac zaplnili. S prichádzajúcim letom sa zvyšuje výskyt cyklistov v uliciach, pribúda aj počet ľudí na elektrokolobežkách. V posledných týždňoch verejnosťou na Slovensku otriasli tragické dopravné nehody, pri ktorých prišli o život cyklisti.
Atmosféra medzi účastníkmi cestnej premávky býva často zbytočne konfliktná. Výzva k ohľaduplnosti je preto čoraz aktuálnejšia a pridávajú sa k nej aj známi influenceri. Do celospoločenskej diskusie za zvýšenie ohľaduplnosti medzi cyklistami a motoristami sa zapojila opäť aj spoločnosť Continental prostredníctvom kampane #ShareTheRoad (Podeľ sa o cestu).
Continental v spolupráci s mestskou časťou Bratislava Nové mesto umiestnil na často využívané cestné úseky (19 lokalít) nové informačné tabule (spolu 33 ks), ktoré propagujú posolstvo tolerancie na cestách. “Motoristi, cyklisti, kolobežkári či chodci – na cestu patríme všetci. Často máme jeden na druhého ťažké srdce, občas padajú nadávky. A to aj napriek tomu, že väčšina ľudí využíva viacero z týchto foriem dopravy. Zakaždým však platí, že by sme sa mali na cestách správať bezpečne, obozretne a mať k sebe úctu aj vo vypätejších situáciách. V Continentale dbáme v prvom rade na bezpečnosť, no zároveň hovoríme, že cesta patrí všetkým a jediný spôsob, ako spolu vychádzať, je správať sa k sebe ohľaduplne a prestať s predsudkami či urážkami,” uviedla Magda Nagy, riaditeľka Divízie marketing v spoločnosti Continental Barum.
„Na miestnych cestách a špeciálne na vnútrosídliskových komunikáciách, na ktorých je kampaň prevažne umiestnená, je nutné bezpečné a harmonické spolužitie všetkých druhov dopráv, pešej, cyklistickej a aj automobilovej. Buďme k sebe ohľaduplní a zlepšíme životné podmienky pre nás všetkých,“ hovorí Stanislav Skýva, cyklokoordinátor Mestskej časti Bratislava - Nové Mesto.
Ohľaduplnosť môže zachrániť život
Do kampane #ShareTheRoad sa tento rok zapojili aj známe tváre a influenceri zo sociálnych sietí: moderátorka a modelka Jana Slačková, Miss Universe SR 2013 a aktívna športovkyňa Jeanette Borhyová, herečka Broňa Kováčiková a aktívna športovkyňa Zuzana Slabá.
Kampaň podporil aj národný cyklokoordinátor Peter Klučka pôsobiaci na Ministerstve dopravy SR: “Vodiči, cyklisti, chodci, my všetci sme účastníci cestnej premávky a pre nás všetkých platia pravidlá cestnej premávky. Čím ďalej tým viac ľudí volí bicykel ako štandardný dopravný prostriedok a preto my všetci potrebujeme viesť konštruktívnu diskusiu ako zlepšiť podmienky pre tých najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky – chodcov a cyklistov. Začnime 1,5 m a pokračujme zavádzaním napríklad 30 km rýchlosti v centrách našich miest a v obytných zónach ako aj ďalšími dopravnými opatreniami na zlepšenie bezpečnosti nás všetkých. Hľadajme spoločne riešenia ako sa to dá a nie ako sa to nedá.“
Kampaň realizuje pre Continental PR agentúra AMI COMMUNICATIONS. Okrem outdoor formátu sa kampaň šíri aj prostredníctvom PR (vlastné médiá, médiá partnerov, media relations), sociálnych sietí či influencerov.