StoryEditor

Nový zákon na billboardy: Bude menej čiernych plôch?

26.01.2015, 23:01
Autor:
hrnhrn
Novela, ktorá nadobudla platnosť na začiatku tohto roka, výrazne mení pravidlá pre billboardy.

Základné ustanovenia novely

Novela prekvalifikovala bilbordy z reklamného zariadenia na reklamnú stavbu, na ktorú sa vzťahuje stavebný zákon. Stavbami sa stali aj reklamy, ktoré nie sú pevne spojené so zemou. Špecifikuje sa bezpečnostné stometrové pásmo, mimo obcí a miest pri diaľniciach, cestách pre motorové vozidlá a cestách I. triedy. V prípade, že reklamná plocha je bližšie ku komunikácii, jej majiteľ ju musí podľa nového platného nariadenia presunúť do dvoch rokov.

Stavby s reklamnou plochou sa rozdeľujú na tri skupiny: do 3 m2 , od 3 do 20 m2 a s najväčšou plochou nad 20 m2. Od veľkosti plochy budú závisieť poplatky. Nie všetky reklamy však budú potrebovať stavebné povolenie. Táto povinnosť sa netýka reklám umiestnených na stĺpoch verejného osvetlenia alebo trolejového vedenia, ak nezasiahnu do prejazdného profilu pozemnej komunikácie.

Prísnejšie pravidlá a pokuty

Podľa novely je vlastník reklamnej stavby povinný zabezpečiť počas celej doby trvania reklamnej stavby jej označenie menom a priezviskom, obchodným menom, názvom, ochrannou známkou alebo iným symbolom, ktorý umožňuje identifikáciu vlastníka reklamnej stavby. Ak sa tak nestane, môže sa pokutovať sumou 50 eur.

V prípade, že vlastník reklamnej stavby nie je známy, vydá stavebný úrad osobe, ktorá podala ohlásenie odstránenia stavby, súhlas s odstránením reklamnej stavby. Zároveň sa ustanovili pokuty pre „čierne“ stavby. Pohybujú sa od 150 do 450 eur podľa veľkosti plochy. A novinkou je tiež fakt, že na odstránenie reklamnej stavby, ktorá je postavená bez stavebného povolenia alebo v rozpore s ním, sa nevyžaduje povolenie stavebného úradu. Novela zaviedla dve skrátené konania o odstránení nedovolenej reklamnej stavby pre vlastníka či správu pozemku. Zrušila sa tiež možnosť dodatočného povolenia stavby v správnom konaní. Tým sa odstránia viaceré prieťahy vo vymáhaní pokút v odvolacom konaní.

Na to, ako vnímajú túto zmenu OOH spoločnosti, sme sa opýtali priamo ich zástupcov. Ich odpovede nájdete v magazíne Stratégie, ktoré sú práve teraz v predaji.

01 - Modified: 2023-11-22 13:45:02 - Feat.: - Title: Na Slovensku pomaly prebieha digitálna revolúcia, čoraz viac sa využívajú netradičné 2D a 3D formy outdooru 02 - Modified: 2023-08-03 07:58:51 - Feat.: - Title: OOH: Táto práca bude baviť nielen porotu, ale aj turistov 03 - Modified: 2023-06-02 08:46:35 - Feat.: - Title: OOH: U zadávateľov #Rešpekt citylight zabodoval, kreatívci krútili nosom 04 - Modified: 2023-05-10 09:42:44 - Feat.: - Title: OOH: Vyhrala jednoduchosť a elegancia. Do finále idú všetky tri prihlásené práce 05 - Modified: 2022-11-14 13:37:12 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry: Čaká nás nová éra outdooru
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 23:39