StoryEditor

JANDL: Prechádzame na 4-dňový týždeň

07.11.2022, 10:08
  • „Chceme zlepšiť work/life balans našich zamestnancov," hovorí executive director agentúry Valér Hlobil.
  • V jednej z najväčších slovenských reklamných agentúr JANDL sa odhodlali k odvážnemu kroku. Najbližšie tri mesiace budú testovať štvordňový pracovný týždeň. 
  • Ako zabezpečia servis pre svojich klientov? 
  • A prečo rušia home office? 
  • Reagujú na potreby trhu alebo chcú, naopak, prilákať nové talenty? 

 

Vaša agentúra sa rozhodla prejsť z 5-dňového na 4-dňový pracovný týždeň. Prečo ste pristúpili k takémuto kroku? 

Pre upresnenie, s kolegami sme prešli čiastočne na 4-dňový pracovný týždeň, ale agentúra funguje normálne 5 dní v týždni. Tých dôvodov na zavedenie 4-dňoveho pracovného času je viacero, ale najdôležitejším je zlepšenie work/life balansu našich zamestnancov. Sľubujeme si od toho, že naši zamestnanci budú spokojnejší a vo zvyšné dni budú pracovať s väčším nasadením a tým pádom efektívnejšie.

Tiež je to z našej strany forma kompenzácie home officeov, ktoré sa u nás počas pandémie ukázali ako celkom zásadná komplikácia, ktorá sťažuje kreatívnu prácu a spôsobuje komplikácie v manažmente projektov, vzťahoch medzi zamestnancami a úplne sa vytrácal duch spoločnej práce a kolektívnej múdrosti. Čiže sľubujeme si od tohto kroku aj menej home officeov, ktoré sme obmedzili na nevyhnutné prípady.

Ako to bude v praxi vyzerať? Zavádzate voľný piatok a dlhší víkend? 

Nemáme vedomosť, že by nejaká firma na Slovensku mala zavedený takýto systém, aj skúseností vo svete nie je veľa.  V podstate sme našim kolegom dali ročne 26 dní voľna naviac k štandardnej dovolenke. Vzhľadom na málo skúseností z trhu sme to spustili ako testovaciu prevádzku na obdobie troch mesiacov. Každý kolega má nárok na voľný piatok každý druhý týždeň. Na oddeleniach sa striedajú, tým pádom nám to umožňuje ako agentúra fungovať päť dní v týždni bez toho, aby to akokoľvek pocítili naši klienti.  

Čo to znamená v praxi pre work flow v agentúre? 

Tento krok si vyžaduje precíznejšie plánovanie zo strany vedúcich oddelení a koordináciu medzi oddeleniami, ale nepredpokladáme nejaký zásadnejší problém. Určite je to menej problematická situácia ako napríklad dovolenkové obdobie v lete. Samozrejme, až prax ukáže, či budeme narážať na nejaké prekážky, alebo to pôjde úplne hladko. Preto sme to zaviedli na skúšobné obdobie, na konci ktorého to vyhodnotíme a rozhodneme sa, ako ďalej.

Dokážete v kratšom pracovnom týždni splniť všetky požiadavky klientov?

Ako som povedal, chod agentúry je zabezpečený päť dní v týždni. K tomuto kroku sme pristúpili aj preto, aby sme dokázali naplniť požiadavky našich klientov lepšie ako doteraz. Vďaka vyššej efektivite a spokojnosti mojich kolegov.

Z mnohých firiem prichádzajú informácie, že mladšie generácie už majú úplne inú predstavu o svojom rozdelení pracovného a súkromného času a celkovo balansom medzi prácou a voľným časom. Je aj táto vaša zmena reakciou na meniace sa trendy v HR? 

Je to tak, ako vravíte. Akurát si nemyslím, že sa to týka iba mladšej generácie. Nastavenie spoločnosti v prístupe k životu a práci sa prudko mení a je úplne iné ako pred desiatimi rokmi. Touto našou zmenou sa snažíme tomu v predstihu prispôsobiť a možno aj nastaviť nový trend k prístupu zamestnávateľov k svojim zamestnancom.

Well-being našich zamestnancov je a vždy bolo integrálnou súčasťou našej firemnej kultúry. Dovolím si povedať, že väčšina ľudí, ktorí u nás kedy pracovali nás považovalo za výborného zamestnávateľa. Dokazuje to aj množstvo návratov. Niektorí kolegovia sa k nám vrátili už aj 2-3-krát.

Je vašim cieľom vďaka 4-dňovému pracovnému týždňu aj prilákať nové talenty? Bude to pre ne zaujímavý benefit? 

Áno, aj to bol jeden z dôvodov zavedenia kratšieho týždňa. Myslím, si, že toto neponúka zatiaľ žiadna firma na Slovensku. Ako riaditeľ agentúry sa z toho teším, ako človek by som bol rád, keby sa táto naša momentálna výhoda stala rutinou v ponuke čo najväčšieho množstva zamestnávateľov.

01 - Modified: 2022-11-14 06:00:00 - Feat.: - Title: Čo najhoršie môžete spraviť kanálu: Edukačná kampaň s netradičným hrdinom 02 - Modified: 2022-10-12 09:34:46 - Feat.: - Title: CRESTA AWARDS 2022: Agentúra JANDL má dve zlatá, THIS IS LOCCO shortlist 03 - Modified: 2022-09-24 07:55:02 - Feat.: - Title: Do spotov COOP Jednota sa vracia bačova mamička. Čaká ju spoločenský trapas 04 - Modified: 2022-07-13 09:25:44 - Feat.: - Title: Najčerstvejšia kampaň COOP Jednoty
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. november 2022 22:38