Pri výbere a oslovení influencera je niekoľko faktorov, ktoré sú kľúčové pre všetkých marketérov a značky. Na prvom mieste je publikum, na ktoré je cielený produkt. Na základe čoho si teda správne vybrať influencera a predať produkt ľuďom, tak aby to vyzeralo autenticky a dôveryhodne?
"Zabudnime už na masové označovanie, prvoplánové príspevky, ktoré chceli mať pridanú hodnotu, len na ňu v procese výroby zabudli. V kurze je kvalitná recenzia kvalitného influencera, humor a pútavý content. Ako si vybrať influencera? Závisí to od toho, čo chceme propagovať a akú cieľovku chceme ovplyvniť. V zásade však platí, že influencera si treba vybrať rovnako precízne, ako akýkoľvek iný marketingový kanál. Nesprávnym spôsobom využitý potenciál môže mať nenapraviteľné následky či dokonca poškodenie mena zadávateľa." Daniela Marušková z ui42
Na spoluprácu influencerov so značkami sa treba pozerať aj kriticky. Plusy a mínusy influencer marketingu zhodnotil Ľuboš Oláh zo Zenith: "Je veľmi dôležité si uvedomiť, že influencer nie je všeliek a riešenie na všetky problémy a značke dokáže nielen pomôcť, ale aj veľmi jednoducho poškodiť. A s týmto rizikom treba permanentne počítať.
V agentúre si razíme cestu, že influencer je iba jedným kanálom a médiom v rámci celkovej omnichannel stratégie. Budovanie značky, personalizovaná komunikácia a product experience sú hlavné benefity využitia influencerov v reklamných kampaniach."
Veľký vplyv na prezentáciu značiek majú tiež nové platformy sociálnych médií. Petra Molnárová z Wavemaker to vníma ako: "Trendy prichádzajú a odchádzajú, no to, čo u ľudí vždy zaboduje, je autenticita u tvorcov. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa napríklad TikTok teší posledné roky takej popularite.
Značky taktiež čoraz viac radšej investujú do mikro influencerov, ktorí majú väčšinou silnú komunitu, a spolupráca u nich vyzerá uveriteľnejšie. Influenceri vedia osloviť široké publikum, k akému sa značka potrebuje dostať. Majú silnú komunitu, ktorej rozumejú a tvoria obsah, ktorý je ich followerom blízky. Jednoducho majú ich dôveru."
Na influencer marketing sme sa opýtali expertov digitálnych agentúr. Zaujímal...
Zostáva vám 85% na dočítanie.