StoryEditor

Nie sú ľudia. Mediálne agentúry sú vnímané v komunikačnom biznise ako najmenej sexi

06.06.2023, 10:58
  • V rozhovore s Braňom Polákom a Richardom Kopuníkom sme otvorili pretrvávajúce problémy férového auditu aj potrebu jednotnej dáta managament platformy a ich iniciatívne kroky, ktoré v týchto oblastiach plánujú podnikať.
  • Prečo aj ich trápi férovosť alebo neférovosť tendrovania? 
  • Akým smerom by sa mal uberať monitoring a zber dát? 
  • Dvojrozhovor je súčasťou pravidelnej ročenky Mediálne agentúry 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku. 

Agentúry trápi nedostatok ľudí. Červená vlajka vejúca nad celým komunikačným biznisom ovplyvňuje aj mediálne agentúry. Jednou z priorít Asociácie mediálnych agentúr (AMA) je preto aktívna osveta súvisiaca s príležitosťami, ktoré práca v mediálkach ponúka. A to nielen smerom k mladým talentom, ale aj vyprofilovaným profesionálom či súčasným kolegom. Podpredsedovia asociácie Richard Kopuník a Branislav Polák majú na stole aj ďalšie horúce témy.

Z komunikačného biznisu sú mediálne agentúry tie, ktoré obhospodarujú najväčšiu časť investícií do komunikácie. Pocítili ste nejaké záchvevy v trhovom prostredí?

Richard: Situácia je zaujímavá. Budeme naďalej sledovať, či a ako sa prejaví spomalenie ekonomiky u nás a v eurozóne. V marci bol na Slovensku opakovane zaznamenaný pomerne zásadný medziročný pokles maloobchodných tržieb. Očakávania ekonómov týkajúce sa vývoja spotreby domácností sú zatiaľ skôr pesimistické. Takže sa dá uvažovať o tom, že sa znížený dopyt negatívne premietne aj do oblasti marketingových investícií. No nemusí to tak byť. Marketingová teória aj prax ukazujú, že aj počas negatívnej fázy ekonomického cyklu treba do marketingu investovať. Na pôde AMA sa tejto téme zatiaľ nevenujeme, keďže reálne poklesy v prostredí mediálnych agentúr zatiaľ nevnímame a trh je stále nastavený na mierny rast. Uvidíme, čo ukáže druhý polrok.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-09 07:58:18 - Feat.: - Title: Ceny za reklamu v televízii rastú, ale investície zostávajú stabilné 02 - Modified: 2024-07-15 07:39:27 - Feat.: - Title: Asociácia mediálnych agentúr oznámila zmeny vo svojom vedení a privítala nového člena 03 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 04 - Modified: 2023-09-26 06:23:44 - Feat.: - Title: Starmedia: Televízia je stále najefektívnejšia, ale pomer v mediamixe sa mení 05 - Modified: 2023-07-31 10:32:25 - Feat.: - Title: Asociácia mediálnych agentúr na Slovensku sa stala členom Európskej asociácie komunikačných agentúr
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 16:17