StoryEditor

Musíme mladých pochopiť a pozerať sa na svet ich očami. Inak nás "prekuknú"

07.08.2023, 10:55
  • Strategický riaditeľ mediálnej a digitálnej agentúry Wavemaker Branislav Marko a špecialistka na obsah Petra Molnárová vysvetľujú, aké prístupy sú osvedčené pri zostavovaní mediálnej stratégie pre "zoomerov" a na čo je dôležité myslieť v kampaniach.
  • Na Slovensku aktuálne nemáme titul tlačeného periodika, ktorý by sedel mladým „zoomrom“, naznačuje  Marko.
  • Ďalšie offline formáty by však neodpísal, pri správnej kombinácii majú určite miesto v mediamixe aj pre deti internetu.
  • Ako treba pristupovať ku GEN Z a aké médiá sú pre ňu ideálne? 

Generácia Z pomaly vstupuje na pracovný trh, a tým rastie aj jej kúpna sila. Ako k tomu pristupujú klienti – začínajú cieliť viac na tento segment?

Braňo: Zadávatelia, ktorí sa pozerajú do budúcnosti, si dôležitosť komunikácie smerom na Gen Z, samozrejme, uvedomujú. Nejde pritom o ich dnešnú kúpnu silu, ktorá je vzhľadom na ich životné štádium úplne prirodzene nižšia oproti mileniálom alebo Husákovým deťom. Dôležité je skôr to, že ide o ľudí, ktorí sa budú počas najbližšej dekády osamostatňovať a zakladať si vlastné domácnosti.

A ak chce zadávateľ rásť alebo si svoj market share čo i len udržať, musí v komunikácii do značnej miery priorizovať práve túto kohortu. Čiže odpoveď je vo všeobecnosti áno, objem prostriedkov cielených na túto skupinu rastie. Vyčíslenie podielu na objeme je však problematické, lebo nie vždy ide o špecifickú komunikáciu, ale často ide o vplyv snahy získať si Gen Z na celkovú komunikáciu značky.

Máte vypozorované aj nejaké špecifické odvetvia alebo kategórie produktov/služieb, ktoré sa snažia podchytiť si zoomrov?

Braňo: Snahu zapáčiť sa mladým vidíme naprieč odvetviami. Rôzne kategórie, samozrejme, uplatňujú rôzny prístup. Vo FMCG sa často identifikujú v rámci portfólia značiek tie, ktoré sú prirodzene obľúbenejšie u mladých, a tie sa potom v rámci tejto komunikácie stávajú vlajkovými loďami, prípadne sa na trh uvádzajú špecificky pre Gen Z značky nové.

Spomínaná sna...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-08-04 07:09:08 - Feat.: 0 - Title: Výbava šmejdov? Omyl! Aj najlepší marketéri využívajú manipulatívne techniky 02 - Modified: 2023-08-01 09:13:46 - Feat.: 0 - Title: Ani brand, ani performance. Jedno bez druhého jednoducho nefunguje, hovorí Alexander Smik 03 - Modified: 2023-07-20 14:20:59 - Feat.: 0 - Title: Daniel Feranec alias Čoje: Ak potrebuje reštaurácia billboard, tak iba prezradí, že je zúfalá
01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-03-28 08:17:15 - Feat.: - Title: Tretina príspevkov influencerov zavádza publikum, značky hazardujú s reputáciou 03 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 04 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 05 - Modified: 2023-11-28 09:01:52 - Feat.: - Title: Plagátom a billboardom odzvonilo, Gen Z je zameraná viac na digitál
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 20:30