Odborná konferencia Stratégie Fórum bude po prvýkrát vo svojej histórii prebiehať na troch pódiách súčasne. Experti mediálneho a marketingového priemyslu prinesú svoje know how, skúsenosti a zručnosti na Digitálnom, Marketingovom a Mediálom pódiu.
Digital stage: Influencer marketing
Čo priniesol Kódex influencer marketingu?
Prezradí šéfka agentúry Contedy a jedna z iniciátoriek dokumentu Jana Malaga. Za kódexom stoja IAB Slovakia a ADMA a momentálne je pod ním podpísaných vyše 60 signatárov - agentúry, spoločnosti aj samotní influenceri. Kódex si dal za cieľ stransparentniť a sprofesionalizovať reklamu hlavne na slovenskom Instagrame. Od uvedenia do života prešiel presne rok a je čas zhodnotiť čo sa podarilo a čo nie.
IAB Slovakia zrealizoval veľký monitoring označovania spoluprác. Prekontrolovali účty 50 influencerov, celkovo viac ako 2-tisíc príspevkov. Z ich zistení vyplýva, že každý štvrtý príspevok na profiloch veľkých influencerov je komerčný.
Jana Malaga, agentúra Contedy, predseda Komisie KIM: „Výsledky prieskumu svedčia o vyváženosti v obsahu, ktorý influenceri na Instagrame prezentujú. Fakt, že len každý štvrtý príspevok je komerčný, ukazuje, že influenceri neuprednostňujú iba reklamné obsahy, ale aj svoje vlastné, nekomerčné myšlienky a nápady. To je pozitívne nielen pre ich sledovateľov, ktorí dostávajú autentický obsah, ale aj pre samotných influencerov, ktorí si tak zachovávajú priestor na osobné sebavyjadrenie a budovanie hlbšieho vzťahu so svojou komunitou.“
Na konferencii Stratégie Fórum prinesieme podrobnú analýzu slovenského Instagramu.
Má už influencer marketing najlepšie časy za sebou?
Je stále oldschool alebo trend, ktorý je nevyhnutné mať vo svojom portfóliu? Experti sa zhodujú, že influenceri sú stále dôležitou časťou marketingu, značky cez nich dokážu budovať svoje brandy a hlavne zvyšovať predaj. Ako robiť influencer marketing efektívne, prečo niekomu influenceri fungujú a inému nie? Kde sa dejú najväčšie chyby?
O úspechoch ale aj prešľapoch a chybách budú v panelovej diskusii na Stratégie Fórum hovoriť naši hostia:
- Linda Bezáková, Head of content Omnicom Media Group
- Daniel Feranec, influencer a food bloger Čoje, kreatívny riaditeľ CORE4
- Milada Halová, Head of Brand management Tatra banky a Raiffeisen banky
- Marek Kopča, Marketing & PR Director Hyundai Motor Slovakia
Ako tvoriť obsah tak, aby bol autentický, efektívny a zároveň, aby bol napojený na značku a nie iba na influencera? Musí byť výber influencera založený prioritne na dátach? A na akých? Aké výzvy stoja pred influencer marketingom v časoch, kedy Tiktok naberá na svoje sile?
Dozviete sa na konferencii Stratégie Fórum, ktorá bude 19. októbra 2023 na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave.
Kompletný program si môžete pozriet na tomto linku.
Lístky na konferenciu sú stále k dispozícii.