„Dobré meno sa ťažko nadobúda a ľahko stráca,“ reaguje na otázku, prečo by malo firmám záležať na budovaní značky zamestnávateľa, Daniel Bradáč, CEO a Senior Consultant z Generations Branding Agency. Uvedomelé firmy sa usilujú budovať značku, ktorú ich zamestnanci vnímajú čo najlepšie. A platí to i smerom k potenciálnym ľudským zdrojom.
„Výsledkom takéhoto komplexného pôsobenia značky je, že najlepší zamestnanci chcú nielen ostať vo firme, ale aj pracujú na jej prestíži a dobrom mene. Tí zvonku by zase radi pracovali pre silnú firmu. A presne tento efekt vyvolá dobre budovaná značka zamestnávateľa,“ vysvetľuje špecialista na túto časť biznisu.
Nie je to len „nice to have“
V dobe veľkých a rýchlych zmien naberá budovanie značky zamestnávateľa na dôležitosti. Za posledných päť rokov sa podľa Bradáča zásadne zmenil vzťah zamestnancov k zamestnávateľom a naopak. Karty v pracovnom prostredí rozohrali od pandémie a vojny okolnosti ako finančná a politická nestabilita, strata leadershipu a polarizácia v celej spoločnosti a ďalšie faktory.
„V tomto období zmien je extrémne dôležité ukázať z pohľadu zamestnávateľov pocit stability a rozhodnosti. Aj preto je podľa našich prieskumov najsilnejšou vlastnosťou, ktorú zamestnanci oceňujú na svojich zamestnávateľoch, stabilita. Je to dnes najdôležitejšia hodnota firiem.“
Ak nazeráme na employer branding zo strany potreby značky, je pravdepodobne najvýraznejším faktorom dôležitosti budovať značku zamestnávateľa všeobecný nedostatok pracovnej sily. Dôležitý je podľa CEO agentú...
Zostáva vám 85% na dočítanie.