StoryEditor

E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie?

12.04.2024, 12:03
  • V dobe rýchlo sa meniacich obchodných príležitostí je potrebné udržať krok aj v oblasti e-commerce. 
  • Inovácie v digitálnom marketingu a meniace sa správanie spotrebiteľov neustále formujú nové prístupy k zvyšovaniu povedomia o online nákupoch.
  • Ako nájsť rovnováhu a vybalansovať osvedčené formáty s novými?
  • Spoločne s oslovenými expertmi na oblasť e-commerce vám priblížime, čo tu (stále) funguje a, naopak, kde sú skryté riziká.
  • So svojimi skúsenosťami sa s nami podelili Daniela Marušková z ui42, Michal Benatzky z UPgates, Vlado Cintula z RIESENIA. 
  • Ako to funguje značkám, prezradia Anna Olvecká z Nay, Mária Cicmanová z GymBeam aj Marek Cienky za Dr. Max. 

Efektívne prístupy v e-commerce marketingu by sa mali orientovať na vytváranie hodnoty pre zákazníkov a schopnosť prispôsobiť sa rýchlym zmenám v digitálnom prostredí. Slovami Daniely Maruškovej, CMO agentúry iu42, zameranej na online biznis, sa ako kľúčové ukazuje sústredenie na adresnosť, vytváranie kvalitného obsahu a neustále sledovanie a formovanie marketingových činností.

Propagácia e-shopov jednoznačne stojí na personalizácii, využívajú sa sociálne médiá a čoraz viac influencer marketing. E-commerce zároveň reflektuje trend vytvárania video obsahu, podľa Daniely by sa však nemalo podceňovať SEO, obsahový marketing a efektívne využívanie retargetingu.

Marketingový špecialista spoločnosti UPgates zároveň tvrdí, že propagácia e-shopu by sa trendmi nemala nechať unášať až príliš. „Ide skôr o dlhodobú prácu s kanálmi, ktoré dokážu priniesť požadovanú návratnosť. To, ktorý kanál funguje a ktorý nie, by si mal vyskúšať každý e-shop sám na sebe. Sú e-shopy, pre ktoré je e-mailový marketing vynikajúci a podporuje zákazníkov v opakovaných nákupoch. Potom však máme odvetvia, kde sa oplatí staviť na influencerov, prípadne budovanie komunity na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje Michal Benatzky.

Reprezentatívnym príkladom môžu byť podľa neho porovnávače cien. „Nie vo všetkých segmentoch sa oplatí predávať cez porovnávače cien. E-shopy by preto mali neustále vyhodnocovať, ktoré predajné a marketingové kanály im práve fungujú, a následne upustiť od tých, ktoré nefungujú. Výhra nie je využívať všetky možné spôsoby propagácie, ale držať sa tých, ktoré majú osvedčené.“

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-18 08:21:29 - Feat.: - Title: Nie je zásah ako zásah, marketéri potrebujú Attention 02 - Modified: 2024-07-24 09:09:44 - Feat.: - Title: Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí 03 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 04 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 05 - Modified: 2024-01-18 09:59:51 - Feat.: - Title: Toto bude 5 najsilnejších trendov v e-commerce pre rok 2024
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. november 2024 13:14