Partnerom kategórie PR bola v aktuálnom ročníku Young Lions Slovenská sporiteľňa. Porota vyhodnotila ako najlepšiu prácu Fake na prvý pohľad. Nikoleta Némethová a Veronika Rybárová za ňu získali okrem zlata aj letenky do Cannes. Gratulujeme.
Stručná charakteristika: Online podvodom sa stále darí vďaka momentom nepozornosti, počas ktorých nestihneme identifikovať, že ide o falošný profil, adresu, web či identitu. Pre mladých ľudí s čoraz menšou attention span to platí násobne viac, čo dokazujú aj prieskumy. Preto si zvolíme kanál, ktorý je našej cieľovke prirodzený a pripomenieme jej, že fake sa často dá rozoznať už na prvý pohľad.
partner kategórie: Slovenská sporiteľňa
Ak si chcete pozrieť kompletne rozpracovaný projekt, vďaka ktorému títo kreatívci získali miestenku v Cannes, môžete tak urobiť TU.
víťazi: Nikoleta Némethová, Veronika Rybárová
názov práce: Fake na prvý pohľad
2. miesto: Jakub Kováč, Soňa Čásárová
názov práce: AKO SOM SCAMOVAL SLOVÁKOV #STORYTIME
3. miesto: Lukáš Lukonič, Jakub Svetlík
názov práce: LEGIT CHECK NA NEZAPLATENIE
Katarína Ragáčová
PR špecialistka
Slovenská sporiteľňa
V kategórii PR pristáli v tomto ročníku Young Lions naozaj zaujímavé práce, minimálne tie, ktoré sa dostali na shortlist. Všetky silno pracovali s prítomnosťou mladých na sociálnych sieťach. Tak, ako vidíme aj v praxi, že práve tieto nástroje na mladých zaberajú. Na rozdiel od klasiky, ako sú PR články a podobne. Víťazky sa dokázali pozrieť na zadanie z iného uhla ako zvyšní súťažiaci. Síce na prvú jednoduchý, avšak veľmi presvedčivý „Fake na prvý pohľad“.
Soňa Lexmanová
Managing Director SKPR strategies
prezidentka APRSR
Súťažné práce opäť potvrdili, aké dôležité je dostatočné porozumenie cieľovej skupine pri tvorbe PR kampaní. Porota mala vzácnu zhodu aj kvôli tomu, že najlepšie súťažné práce a ich autori preukázali hlbokú znalosť špecifík generácie Z, ich uvažovania, preferencií pri nákupe, konzumácii médií, ako aj aktuálnych problémov, ktoré ich trápia.
Tieto parametre dokázali kvalitne pretaviť do návrhu kľúčovej idey kampaní a tiež do copytextu, zvolených formátov a komunikačných kanálov. Či už to bola voľba dokumentárneho štýlu (AKO SOM SCAMOVAL SLOVÁKOV), využitie problematiky deepfaku (FAKE NA PRVÝ POHĽAD) či pretavenie dilemy mladých počas nákupu medzi autentickým streetware a cenou produktu (LEGIT CHECK NA NEZAPLATENIE) do kampane upozorňujúcej na online finančné podvody.
Oceňujem aj uvažovanie v širšom kontexte s akcentom na PR a tiež to, že víťazné práce kládli vskutku dôraz na komplexnejšiu realizáciu namiesto jednorazovej komunikačnej akcie.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024 sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.