Moja druhá návšteva Cannes Lions ma utvrdila v tom, čo som zažila v roku 2022. Niekedy sa mi zdá, že sa aj reklamný kreatívny priemysel snaží o zrýchlenie trendov, tak ako fashion priemysel mení svoj prístup každé tri mesiace. Ale nefunguje to úplne rovnako, lebo v reklame vždy vyhrajú emócie nad hocičím iným.
Tie boli cítiť z každej práce, ktorá bola ocenená alebo vystavená v Basemente. Tam som strávila hodiny prechádzaním sa pomedzi shortlistované printy a kampane. Ale mojím obľúbeným miestom bol ten roh Basementu, kde sa celý deň v slučke premietali shortlistované filmy zo všetkých kategórii.
Síce téma festivalu bolo “Vráťme humor do reklamy”, ale medzi filmami jednoznačne vyhrávali slzy dojatia nad vtipom. Vedela som tam sedieť hodinu vkuse, kochať sa a snívať o takých budgetoch a klientoch, ktorí by sa na niečo takéto dali nahovoriť aj u nás.
Tento film vo mne ostane ešte dlho: Telenor - Missed Calls
Grandprixová kampaň, z ktorej ma stále mrazí po chrbte, hlavne pre jej relevantnosť aj pre našu krajinu: Reporter ohne Grenzen - The First Speech
Prihodím aj jednu smiešnu: Colgate India – The sweet truth
Pre moju lásku k filmu bola highlightom prednáška s produkčnými dizajnérmi filmu Poor Things, Shona Heath a James Price. Rozoberali jednotlivé scény, prečo a ako pomocou dizajnu jednotlvých scén a postáv rozvíjali príbeh do ďalších dimenzii.
Z ostatných prednášok mi dala najviac tá so stratégom Marcom Pollardom. Jeho úlohou bolo inšpirovať všetkých Young Lions, aby zo seba vyžmýkali čo najviac. Hovorí, že tie naozaj dobré nápady nevieme dostať hlavy, aj keď sa snažíme vymyslieť ešte niečo iné a lepšie. Taká idea spĺňa jednoduché pravidlo: je nová a užitočná kombinácia vecí, ktoré k sebe väčšinou nepatria.
Emócie vyhrali aj v našej súťažiacej kategórii. Našou úlohou bolo vytvoriť print, ktorý bude mladým mužom komunikovať, ako môže vyzerať úspech v ich živote. Pretože sa už viac nestotožňujú so stereotypným zobrazením v reklamách: nechcú drahé autá, sexy ženy a nekonečno peňazí.
Náš proces vymýšľania bol, keď sa teraz spätne na to pozerám, asi trochu krátky. Strieľali sme insighty, nápady, prístupy a potom nás jeden zaujal svojou aktuálnosťou a už sme ho nepustili. Chytili sme sa trendu, ktorý je už pár mesiac HOT na sociálnych sieťach: hodnotenie mužov/žien na stupnici od 1-10: www.tiktok.com/@jason_ferrante/video/7271696886971501867.
Po vyhodnotení prác som ale hneď pochopila, prečo tá naša nevyhrala. Mala málo emócie “hneď na prvý pohľad”. Zhodli sme sa s Marcelom, že si za ňou stále stojíme, ale je to skôr kampaňový koncept, ako elegantný print, ktorý chytí za srdiečko. Veď posúďte sami:
Naša práca:
Výhernú prácu nájdete TU.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024, vďaka ktorým víťazné súťažné tímy vycestovali na medzinárodné kolo súťaže a Cannes Lions Festival of Creativity sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.